Koelvloeistof?

Forumindex Forums Modellen Omega Koelvloeistof?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Opelalphen

Beste opel vrienden,

Ik zag vandaag op me boordcomputer (koelvloeistof bijvullen). Toen ik wou kijken wat voor kleur het was kwam ik er weinig wijs uit. Ik zag op de rand van de dop groen zitten en toen ik er wat uit zoog met een spuit zag het er een beetje geel/groen uit. Wat is het beste qua kleur om bij te vullen of maakt dat totaal niks uit?

Alvast bedankt

Thomas

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

het beste is leeg laten en opnieuw vullen met rode koelvloeistof ivm alu koppen.

Kunt met groen bij vullen. Maar beste blijft rood.

Gr jack

Opelalphen

Dankjewel jack voor je reactie:thumbup.
          En maakt het nog iets uit tussen geel blauw en groen?

Groetjes,

Thomas

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

ja er zit verschil in. Weet zo uit mijn hoofd niet welk.

Der zijn verschillende specificaties die betrekking hebben op de diverse metalen gebruikt in een motorblok.

Gr Jack

Famempeters

geel groen is de zeg maar algemene voor de wat ouder wagens en doe rose is een long life en meer geschikt voor lichtmetaal dus de moderne motoren ..

ik zou de boel weg laten lopen bij de action 6-7 flesjes van een liter merk CAREX ophalen €1,69 per liter de rose long life kan je voorlopig weer voort. en laat je niet mislijden het spul is gewoon goed en voldoet aan de gestelde normen.

ook de olie die men momenteel verkoopt is van G4 en G5 normen voorzien ,en het is echt niet zo de olie is niet harstikke duur dus het zal wel troep zijn.Voor zijn prijs een goede olie ik gebruik hem in al mijn beuntjes en ik heb er geen enkel probleem mee, zeker de vol syntheet is een heel goede gebruik hem in al mijn en de Opels om me heen en dat zijn er meer als 10 dus ik vind het best .

ik meen dat er 7 liter of zo in de v6 systemen gaan ..

RAL
              Deelnemer

origineel gepost door Famempeters
                geel groen is de zeg maar algemene voor de wat ouder wagens en doe rose is een long life en meer geschikt voor lichtmetaal dus de moderne motoren ..

ik zou de boel weg laten lopen bij de action 6-7 flesjes van een liter merk CAREX ophalen €1,69 per liter de rose long life kan je voorlopig weer voort. en laat je niet mislijden het spul is gewoon goed en voldoet aan de gestelde normen.

ook de olie die men momenteel verkoopt is van G4 en G5 normen voorzien ,en het is echt niet zo de olie is niet harstikke duur dus het zal wel troep zijn.Voor zijn prijs een goede olie ik gebruik hem in al mijn beuntjes en ik heb er geen enkel probleem mee, zeker de vol syntheet is een heel goede gebruik hem in al mijn en de Opels om me heen en dat zijn er meer als 10 dus ik vind het best .

ik meen dat er 7 liter of zo in de v6 systemen gaan ..

(ruim 10 liter)

maar dit is om te :cry

Opelalphen

Heren dankje voor jullie reactie’s. Ik laat binnekort alles er uit lopen en gooi er long life in. Thnx Again!:wors

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.