Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2014 om 14:16 #17268384
Welke koelvloeistof gaat er in mijn vectra 3.2 v6 uit 2002.
Lampje begint te branden.
Gr johan
2 oktober 2014 om 14:47 #18255472http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/191/coolant-sp-15/541/” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 oktober 2014 om 16:35 #18255473Gewoon Elke G12 roze kan er in.
2 oktober 2014 om 16:39 #18255474Nu heb ik begrepen dat er geen verlies van koelvloeistof kan voorkomen.dat ik ergens een lek(je) heb zitten.
Is dit waar?
Zijn er dingen waar ik zelf naar kan kijken?Gr johan
3 oktober 2014 om 22:20 #18255475Hou t effe in de gaten
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 oktober 2014 om 10:30 #18255476@johan1979 wrote:
Welke koelvloeistof gaat er in mijn vectra 3.2 v6 uit 2002.
Lampje begint te branden.
Gr johan
Da’s toevallig, de mijne gaf gisterochtend voor het eerst ook die melding. ‘sMiddags op de terugweg brandde het lampje niet meer. Ook maar ff in de gaten houden dan :(
Gr Richard
5 oktober 2014 om 10:49 #18255477Heb hem bij gevuld.
Was maar 1,5cm onder de dikke rand.
Nu ff kijken wanneer het zakt5 oktober 2014 om 14:01 #18255478radiator lek?
kleine lekage die niet opvalt als je stil staat…5 oktober 2014 om 14:25 #18255479@johan1979 wrote:
Heb hem bij gevuld.
Was maar 1,5cm onder de dikke rand.
Nu ff kijken wanneer het zaktHier hetzelfde verhaal, ook ongeveer 1,5cm onder die rand.
Zo op het eerste gezicht kan ik geen lekkage of iets dergelijks ontdekken.
Heb ‘m nu bijgevuld met die roze G12..7 oktober 2014 om 20:02 #18255480druktester erop, vind je hem vrij eenvoudig…
16 oktober 2014 om 15:54 #18255481Ruim 1000km verder en nog geen melding weer gehad.
Voor de zekerheid vanmiddag even onder de kap gekeken en de koelvloeistof is toch zichtbaar weer gezakt.
Olie gecheckt, maar dat ziet er prima uit. Dus niet de koppakking?
Voor volgende week een afspraak gemaakt bij de dealer voor een druk test. Ben benieuwd naar de uitslag daarvan. Wordt vervolgd..16 oktober 2014 om 16:15 #18255482Koelvloeistofpeil begon bij mij ook langzaam steeds wat minder te worden, werd op een gegeven moment steeds meer/sneller die afname, tot het echt zichtbaar was dat er een lek was bij de radiateur. Toen ging het heel snel, BC en instrumentenpaneel gaven dus ook meteen melding.
Dit heeft ook zeker een half jaar geduurd voor het dus zichtbaar was, bij de radiateur in mijn geval.
30 oktober 2014 om 21:03 #18255483Vorige week een druktest laten doen bij de VOD.
Op drie verschillende plaatsen kleine koelvloeistoflekkages geconstateerd.
Vandaag heb ik het laten repareren
– Thermostaathuis + pakkingen vervangen (thermostaat, pakking thermostaat, o-ring)
– Klepdekselpakkingen vervangen (ring, afdichtring, klepdekselpakking)
– Oliefilterhuis vervangen (pakking vloeibaar, oliefilterhuis, pakking gasklephuis)
Helaas kwamen ze tijdens de reparatie erachter dat de oliekoeler(?) ook vervangen moest worden, beetje jammer want die is niet echt goedkoop..
maar goed alles is weer gefixed en ik heb gelijk maar mn winterset er op laten zetten :thumb30 oktober 2014 om 21:50 #18255484Dat klinkt als een hoge rekening.
Tot nu toe nog weinig last. Hoop dat het nog ff zo blijft…31 oktober 2014 om 08:25 #18255485Kan ook zijn dat het door dat het warm word wat uitzet en dan gooit het potje het eruit en zakt je peil een beetje.
Maar richard jij was ff iets minder minder blij met de v6, dat heeft een hoop Euri gekost.
31 oktober 2014 om 12:52 #18255486@remutr wrote:
Kan ook zijn dat het door dat het warm word wat uitzet en dan gooit het potje het eruit en zakt je peil een beetje.
Maar richard jij was ff iets minder minder blij met de v6, dat heeft een hoop Euri gekost.
Klopt.
Tja, hobby’s kosten nou eenmaal geld.. :thumb31 oktober 2014 om 15:00 #18255487en een v6 blijft een mooie hobby,
voorlopig kan je weer genieten van de mooie v6 sound.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.