koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Corsa koelvloeistof

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    patrickmh

Goedemiddag,

Even een vraagje over de koelvloeistof/de bak/ding waar het inzit.

Als ik de koelvloeistof bijvult tot aan de helft, ik draai de dop vast en ik ga een stuk rijden 20/30 min.
      Als ik dan weer kijk zie ik dat er best wel wat koelvloeisotf weg is, tot dat ik de dop open draai en dan zie ik de koelvloeistof zo weer terug lopen.

Hoort dit allemaal?.

Alvast Bedankt

Patrick

BlackDevil

Ergens lekt de koelvloeistof weg. Controleer eens op lekkage onder de auto. Maar mogelijk is je koppakking lek. Heb vorig jaar hetzelfde gehad. Om het zeker te weten even controleren of je bij warme, draaiende motor witte rookpluimen eruit ziet komen en of de koelvloeistof in het expansievat borrelt en naar uitlaatgassen ruikt. Zo ja, dan is met zekerheid je koppakking defect.

Jurgen
        Deelnemer

even goed lezen, koelvloeistof komt weer het potje instromen als hij de dop er af draait. Dat dat doet ie bij mij ook, vond het ook al apart, maar verder geen problemen ofzo ;)

BlackDevil

Inderdaad even goed lezen: hij geeft aan dat er best wel wat koelvloeistof weg is en bij het opendraaien weer terugstroomt. Dat is niet normaal als het een grotere hoeveelheid is. Dat er een beetje terugstroomt bij het openen van de dop is normaal, aangezien dan de overdruk ontsnapt.

Jurgen
            Deelnemer

Maar het lekt dus niet, dat bedoelde ik te zeggen ;) misschien zit er ergens lucht in het systeem ofzo?

linfiel
              Deelnemer

Denk ook dat dit lucht is,Even de auto een beetje schuin omhoog zetten motor stationar laten draaien zonder de dop en dan wat koelvloeistof bijvullen tot de streep en dan de dop er weer op,dan moet dit probleem bijna weg zijn.

b corsa

je ken ook even kijken of je termostaat open gaat. en als je het zeker wil weten ken je ook je kompressie meten

mvg

Jurgen
                  Deelnemer

@linfiel wrote:

Denk ook dat dit lucht is,Even de auto een beetje schuin omhoog zetten motor stationar laten draaien zonder de dop en dan wat koelvloeistof bijvullen tot de streep en dan de dop er weer op,dan moet dit probleem bijna weg zijn.

Dan moet je thermostaat al wel geopend zijn, anders heb je geen volledige circulatie in je systeem.

BlackDevil

@*Jurgen* wrote:

Maar het lekt dus niet, dat bedoelde ik te zeggen ;) misschien zit er ergens lucht in het systeem ofzo?

Dat kan natuurlijk altijd. Bij mij was het een intern lek. De koelvloeistof borrelde de ene keer weer helemaal op en verdween dan weer. Plus witte rookpluimen. Koppakking was lek.

Jurgen
                      Deelnemer

Tja het is niet dat ik je niet geloof hoor ;) Maar als je koppakking lek is lekt het:

– Naar je cilinders –> witte rook en koelvloeistof wordt verbrand en keert dus niet terug
                        – Naar je oliekanaal –> Koelvloeistof in je olie of andersom, dus of je koelvloeistof verdwijnt, of je koelvloeistof wordt ranzig.
                        – Naar buiten toe –> Hierbij zou je leksporen moeten zien en verdwijnt je koelvloeistof ook.

Dus wat ik bedoel duidelijk te maken is dat het erg onwaarschijnlijk is dat je je koelvloeistof niet kwijt raakt als je je koppakking lek is. Ik heb er zelf ook “last” van, na een heel stuk rijden staat mijn koelvloeistof een eindje onder niveau. Draai ik mijn dop los, staat ie keurig op niveau dus ik hoef ook nooit wat bij te vullen. Zelf denk ik dat er nog ergens lucht in zit ofzo, of iemand moet een andere verklaring hebben?

patrickmh

Dus met anderen worden, het kan geen kwaad ofzo?
                          Ik heb er verder ook geen last van ect.

Maar het viel mij gewoon op.

dion87

ik had dit tijdje terug ook, toen was er een slang naar me kachel lek.

patrickmh

@dion87 wrote:

ik had dit tijdje terug ook, toen was er een slang naar me kachel lek.

Dion zoals je leest, RAAK ik ook geen koelvloeistof kwijt, het loopt alleen weg, en komt weer terug als ik de dop opendraai.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.