koelvloeisof sensor

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila koelvloeisof sensor

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    zafirajos

Ik krijg heel regelmatig de melding dat ik het koelvloeistof peil moet controleren. Ik wist al bij aankoop dat dit een probleem was en heb enkele keren de koelvloeistof daadwerkelijk gecontroleerd maar geen problemen. Wat kan de oorzaak zijn? Wat kan ik er aan doen en is dit kostbaar? Waar zit die sensor?

twistam

Geen idee waar de sensor zit.
        Bij onze Zafira (-B 2006) kregen we ook steeds de melding. Echter, het niveau zat tussen de twee streepjes, dus leek gewoon goed. Tot we erachter kwamen dat het ene streepje stond voor situatie bij warme motor, en de andere voor koude motor. Dus het klopte ook daadwerkelijk niet. Weet niet hoe dit zit bij een -A, maar misschien de moeite waard om even te kijken?

snorrewiets
        Deelnemer

Heb precies dezelfde storing gehad,zie verderop op dit forum.Eerst werd er gedacht dat de waarschuwing ruitenwisservloeistof betrof,Opel dealer (ik zal de naam niet noemen)beweerde zelfs dat de electronische thermostaat zou moeten worden vervangen,totale kosten incl.arbeidsloon 500 Euri’s,kletskoek.
          Uiteindelijk er achter gekomen,dit schijn bij de Zafira zeer regelmatig voor te komen.In het koelvloeistofreservoir bij het schutbord zitten plastic schotjes,die schijnen door warmte te verbuigen en de sensor op het verkeerde been te zetten en ook meestal de sensor te beschadigen,waardoor op de BC de melding komt,controleer koelvloeistof.Laat daarom het reservoir en de sensor vervangen,daarmee moet het probleem opgelost zijn.Groet,Snorrewiets.http://www.opel-forum.nl/images/smilies/biggrin.gif

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.