Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvin slaat snel aan corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2013 om 20:58 #17257601
Tot twee keer toe nu gehad bij het achteruit parkeren bij normale weersomstandigheden dat de koelvin aan slaat.
Vandaag sloeg hij ook twee keer aan, normaal aangezien het 20graden was.. Het gebeurd nog geen 5min.
Normaal is de temperatuur rond de 85, vandaag ging hij richting de 90/95
Er zit nog voldoende koelvloeistof in. Wil deze wel een keer er helemaal uit laten lopen en nieuwe er in, geen idee hoelang het er al in zit.. Kon alleen met geen mogelijkheid de dop vinden bij de radiateur om het eruit t laten lopen.Is dit normaal met de koelvin?
6 mei 2013 om 21:05 #18141719als het goed is zit ergens aan de onderkant links of rechts van de rad een rode ”schroef” met vlak daarbij een tuitje , als je die schroef opendraait stroomt er als het goed is kvs uit , haal wel even je kvs tank dop eraf
6 mei 2013 om 21:10 #18141720Kan overal kijken maar vond geen rode dop of iets wat er op leek.
Kan zijn dat ik het over t hoofd zie maar iemand anders keek ook6 mei 2013 om 21:16 #18141721ik weet bijna wel zeker dat er ergens een aftapplug zit , op je corsa , en anders je onderste rad slang loshalen
6 mei 2013 om 21:18 #18141722helemaal rechtsonderin , zie je net de helft van de plug , en het tuitje wijst recht naar beneden , plug is trouwens zwart:P
7 mei 2013 om 06:24 #18141723@SDK1992 wrote:
Tot twee keer toe nu gehad bij het achteruit parkeren bij normale weersomstandigheden dat de koelvin aan slaat.
Vandaag sloeg hij ook twee keer aan, normaal aangezien het 20graden was.. Het gebeurd nog geen 5min.
Normaal is de temperatuur rond de 85, vandaag ging hij richting de 90/95
Er zit nog voldoende koelvloeistof in. Wil deze wel een keer er helemaal uit laten lopen en nieuwe er in, geen idee hoelang het er al in zit.. Kon alleen met geen mogelijkheid de dop vinden bij de radiateur om het eruit t laten lopen.Is dit normaal met de koelvin?
85 graden? das wel laag hoor. Normaal hoort te bedrijfstemperatuur van de motor tussen de 90 en 95 te liggen, en tussen 95 en 98 moet de ventilator aan slaan.
Ik denk dat je thermostaat stuk is en open blijft staan, waardoor je een lage bedrijfstemperatuur hebt.
En de thermoschakelaar van de ventilator is waarschijnlijk ook op z’n einde alssie al voor de 95 graden inschakelt.Voor het wisselen van het koelwater zou ik gewoon de onderste radiatorslang los trekken. Gaat veel sneller als een aftap kraantje.
7 mei 2013 om 07:59 #18141724Dat tuitje zorgt ervoor dat je het kan aftappen zonder dat je er een zooi aan over houd en je haalt meer kvs eruit dan als je de slang loshaalt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.