Koelvin dan de radiator voor de Airco slaat niet aan.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Koelvin dan de radiator voor de Airco slaat niet aan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    zaffie2.2
    Deelnemer

Beste mede opel rijders.

Ik rij al 3 jaar in een opel zafira a 2.2 van 2001.
      Echter afgelopen weekend met het warme weer wou ik de airco aanzetten.

Helaas kwam er geen koele lucht meer de auto in.
      De ventilatoren in de auto werken wel en ook slaat de airco pomp aan, maar helaas geen koele lucht.
      Na wat onderzoek bleek dat de koelvin die bij de radiator zit voor de airo niet aan slaat.

Heeft iemand enig ervaring hiermee en hoe dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt, :bye:

Dolby
      Deelnemer

Wanneer je de airco indrukt. zie je ook echt de airco compressor ronddraaien.(onder kantblok bij distributieketting) Waarschijnlijk is de magneetkoppeling kapot. En daarom heb je geen koude lucht.

zaffie2.2
        Deelnemer

@Dolby

En dat betekend?? Ik heb helaas meer verstand van de 2.2 motoren dan de airo die er op zit. Ik krijg/meet trouwens ook geen spanning bij de pomp.
          Bij de koelvin van de airo radiator meet ik tussen de 8 en 10 volt, maar helaas geen schakelspanning.

Vanaf de schakelaar ( ik heb geen climatecontrol) meet ik wel spanning. Kan het dan nog wat anders zijn? Zekeringen heb ik gecontroleerd. Deze zijn in orde.
          Ik weet niet of er onderweg misschien nog ergens een zekering of een schakel relai zit?

Haasje17
          Moderator

Laat het systeem maar controleren, vermoedelijk lek en dus geen druk meer, dan schakeld de arico niet meer in. Of in en meteen weer uit.

rinus747
            Deelnemer

Haaasje: Als er geen druk is dan zijn de symptomen anders: Door de drukbeveiliging zal de auto besluiten de pomp niet aan te laten slaan. Ofwel: Als de pomp aan slaat moet de druk wel goed zijn.

robert64
              Deelnemer