Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › koelproblemen zafira opc a zlet20
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2011 om 23:11 #17242340
ik heb problemen met de koel systeem van de zafira a opc
1 of ander manier raakt heletijd de koelvloeistof leeg?
auto blijft wel gewoon goed koelen maar de koelvloeistof raakt behoorlijk snel leeg was laatst naar almere en heb 2 keer 1L moeten bijvullen.
wat zou de probleem ervan kunnen zijnvervangen onderdelen laatst
-thermostaat
-koppakkingen (complete set)
-alle filters
-plus nog een aluminium leiding die bij de blok zelf ziet die je recht voor je neus ziet als je de motorkap open gooit
-wat extra is vervangen is distributie riem set plus die draai dingentjes erbij dus gehele set met riemen en tandwielen dingenbehoorlijk wat kosten gemaakt maar 1 of ander manier raakt toch die vloeistof op en zie je wel spatten op de accu wat eruit een beetje is gespoten als die warm was tijdens rijden iemand nog iedee ? wat er aan de hand zou kunnen zijn
18 oktober 2011 om 23:37 #17929273Als je koppakking goed vervangen is en dus niet zou lekken. Blijft enkel over lekken bij de waterpomp, slangen, of radiateur.
Als je het niet ziet. kijk dan eens aan de bijrijderskant onder de bekleding van de bodem van de auto.19 oktober 2011 om 05:07 #17929274Spatten op de accu, check je tankje even en de slangen die er naar toe lopen. Draai de auto eens goed warm en ga dan eens kijken onder de kap.
Wellicht zie je meer. Denk je wel om je ogen met de hete koelvloeistof!?
19 oktober 2011 om 06:02 #17929275anders het systeem op druk laten zetten, en dan is het probleem vaak snel gevonden als ergens een slang lekt.
19 oktober 2011 om 07:45 #17929276ik heb tijdje terug zon zelfde iets gehad, toen lag er een kachelslang over me schakelmechanisme heen, waardoor die slang stuk ging.
19 oktober 2011 om 15:17 #17929277Had ik vorige maand ook met mijn astra coupe turbo .
Het was het koelvloeistofbakje de nippel (hoe het ook noemt) waar de dunne slang op komt was gescheurd .
Kijk eens of die niet los zit of als je deze kan verdraaien , komt er water uit dan is de kans groot dat uw bakje stuk is .19 oktober 2011 om 17:09 #17929278Oké is goed ik ga er even naar kijken en ben benieuwd wat ik tegen kom ik maak anders ook nog wel een filmpje wat er allemaal gebeurd
Beddankt voor Julie reacties21 oktober 2011 om 09:00 #17929279Hmm ok gehad,
Bij mij waren het 2 punten.Radiateur die aan de zijkant lekte, en Externe Waterpomp die ook nog eens druppelde.
Controleer deze eens, het zijn allebei bekende kwalen.
21 oktober 2011 om 11:16 #17929280@XpLoD wrote:
Hmm ok gehad,
Bij mij waren het 2 punten.Radiateur die aan de zijkant lekte, en Externe Waterpomp die ook nog eens druppelde.
Controleer deze eens, het zijn allebei bekende kwalen.
die radiateurs zijn een ramp, met die platic mondstukken.
ben blij dat ik de mijnes heb vervangen voor een high preformence28 oktober 2011 om 21:12 #17929281Ik heb naar gekeken en zie nergens een lek de slangen zijn wel behoorlijk warm naar de koelvloeistof bak toe en die naar motor gaat ook maar dat hoor wel zo neem ik aan alleen zou het mischien aan de koelvloeistof bak kunne ligge?
Dat er miscchien de druk niet aan kan of dat de dop niet goed afsluit?29 oktober 2011 om 09:30 #17929282Wat je ook kan doen is , iemand heeft gas met je wagen en jij kijkt of je ergens een waterlekje ziet .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.