paar maanden geleden sensor stuk van expansievat Vectra c 1.8. Tank +dop vervangen. Gelijktijdig ook de koelvloeistof.
2 weken geleden ging geel lampje koelvloeistof branden. Zat genoeg vloeistof in en was niet te heet, 90graden. Week later weer lampje aan en vloeistof onder peil. Bijgevuld en week later weer te weinig. Geen lekkage te zien, wel ging de dop er moeilijk van af. Voor de zekerheid de dop vergeleken met nieuw exemplaar maar zag er eender uit. Afgelopen vrijdag de WW gebeld, die heeft alle leidingen nagekeken en volgens hem lag het toch aan de dop. Nieuwe bij Opel bestel en die vandaag opgehaald. Op het expansievat gedaan, draaide wel moeizaam maar ging. Peil was nog voldoende dus motor laten draaien op 2000 tpm en gekeken wat er gebeurde. Op een gegeven moment was de temperatuur 90 graden, de ventilator draaide en de kachel was goed warm. Toen gaan rijden en na 1km ging het gele lampje branden. Auto geparkeerd en klep open. Kwam stoom uit, tankje was nog gevuld en de vloeistof borrelde. Dop werkte m.i. goed, er kwam niet echt vloeistof uit de overloop, wel stoom. Zie geen vreemde kleur bij de peilstok en de olie vuldop.