koelprobleem gsi c20ne GSI motor in A omega

Forumindex Forums Modellen Omega koelprobleem gsi c20ne GSI motor in A omega

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237140
    omega A rijder
      Lid sinds:
      7 May 2011

      Hallo ,

      Ik heb sinds kort in mijn omega A 93 een Kadett GSI c20ne blok overgebouwd.ivm met motorschade aan mijn oude blok.
      en alles werkt nu naar behoren op een ding na.
      Ik heb een koel probleem het lijkt net of de koel vloeistof de verkeerde kant om in het blok stroomt.
      Wanneer ik de motor start loopt deze gelijk en netjes daarna loopt de temperatuur na pak weg 5 min heel erg snel op tot in het rood.

      Het lijkt of de thermostaat niet open gaat want ik heb geen waterstroom in het expantievat wel gaat de het niveau van de koelvloeistof van onderaf in het expantievat zeer snel omhoog geen bellen zichtbaar. En bouwt druk op.Wanneer ik de ontluchtingsnippel open draai op het thermostaathuis dan komt er alleen maar stoom uit en een heel klein beetje koelvloeistof.( pomp voert niks op?) pomp is nieuw!. Wanneer ik de thermostaat verwijder dan heb ik een wel een beetjestroming in het expantievat alleen dit straaltje is maar heel weinig en staat soms stil. Minder dan met het originele blok.
      wanneer ik de thermostaat weer monteer dan komt er geen water in de kachelradiator en blijven de slangen van de radiator licht lauw.
      Ik heb het blok al meerdere malen ontlucht maar niks helpt!!!

      wat heb ik al gedaan:

      nieuwe waterpomp.
      nieuwe distr. riem
      nieuwe theromostaat.2stuks
      koelsysteem gespoeld
      gecontroleerd of koppakking lek is met dompelaar/snuffelaar totaal geen verkleuring .

      Wie weet raad? ga nog proberen met de oude waterpomp maar weet niet of dit gaat helpen

      #17873172
      RAL
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 September 2008

        naar mijn mening zit er toch lucht in, het peil komt namelijk snel omhoog. lucht zet namelijk veel sneller uit dan vloeistof.
        probeer de auto even iets te kantelen met de krik en te knijpen in de slangen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.