Koelmodule astra G Z1.6SE

Forumindex Forums Modellen Astra Koelmodule astra G Z1.6SE

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Astra Arnhem
    Deelnemer

Ik krijg als mij temperatuurmeter rond de 90 graden komt een storing P1482 maar mijn motor wordt niet te warm.
      Nu kan ik deze wel uitlezen met de knipperende lampjes maar niet via de diagnose stekker.
      Ik dacht maar eens de koelmodule controleren, dus de bumper los gehaald en dacht de module links voor te moeten vinden, maar daar zit hij niet.
      Heeft de Z1.6SE BJ 2002/ 2003 zonder airco geen koelmodule? of zit hij ergens anders.

Haasje17
      Moderator

Bij de nieuwere modellen zit geen koelmodule. Daar zit een kastje met relais en wordt het via de motor ecu geregeld.

Baas J.
        Deelnemer

Lijkt eerder kopzender kapot o.i.d.

Astra Arnhem
          Deelnemer

Inmiddels al wel wat verder gezocht en een paar dingen gecontroleerd.
            Zekeringen zijn goed.
            Als ik de kapjes van de groene relais afhaal en dan met ze hand het relais indruk draait de ventilator zowel op laag als hoog toerental.
            Ook ze relais onderling verwisseld.

Wel is mij opgevallen dat de cruise control het niet doet als het storingslampje brand.
            Ook vind ik het vreemd dat ik het niet kan uitlezen op mijn OBD II diagnose apparaat, die wel voertuignummer en dergelijke herkend dus wel verbinding maakt met de ecu.

gerben rsv
            Deelnemer

Ventilatorweerstand nog in orde ??

Astra Arnhem
              Deelnemer

@gerben rsv wrote:

Ventilatorweerstand nog in orde ??

Ja de ventilator draait hoog of laag toerental als ik de relais met de hand indruk (kapje er even af)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.