Koelingskanalen

Forumindex Forums Techniek Ecotec Koelingskanalen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273191
    kds racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2009

      Dag iedereen,

      Ik ben een Astra g x20xev aan het bouwen om te crossen. Nu hebben we gisteren de blok ontdaan van de aircopomp.nu hebben we gezien dat er een koelingsbuizen naar de gasklep gaan en boven de waterpomp komt er ook een buisje uit.wie kan mij vertellen wat ik mag verwijderen of welke buizen er mogen afgesloten worden.kan ik gewoon van ingang een buis naar radiator laten gaan en eentje aan de voorkant van de blok?of heeft de gasklep echt die koeling nodig?

      Mvg Kim

      #18293900
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Gasklep verwarming kan je doorlussen.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18293901
        kds racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2009

          Dank je wel voor de reactie.waarom heb je eigenlijk gasklepverwarming nodig? Er gaat een dunnere buis onder de ontstekingsmodule in de motor.deze hangt mee op ingang.vanachter de motor. Moet ik deze ook blijven gebruiken?en de dunne darm boven de uitgang.moet deze blijven gebruikt worden?

          Mvg Kim

          #18293902
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Heeft weer met winter en uitstoot te maken.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18293903
            kds racing
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2009

              De aansluiting die onder de ontsteking zit,mag ik deze afsluiten?hij zit mee op het koud circuit die vanuit de radiator komt.zo’n aansluiting zit ook op een c20xe

              Mvg kim

              #18293904
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Zou de doorstroom van de cilonderkopniet onderbreken, lijkt me niet verstandig.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18293905
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  wat de invloed is van afdoppen van in feite de kachel aansluiting zijn de meningen hierop het forum verdeeld.

                  vinci heeft in het c20xe deel van het forum uitgetekend hoe de koeling in de kop werkt.

                  weet niet of je ook een losse kop hebt dan kun je zien of de vloeistof uit de kop komt of
                  alleen door een kanaal omhoog uit het onderblok.

                  #18293906
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Beetje late reactie, maar gasklepverwarming dient er voor om condensatie van de ingespoten benzinedamp op de wand van de inlaat te voorkomen. Hierdoor loopt bij kouder weer de motor sneller minder rijk, en dus efficienter. Vaak wordt dit traject ook gebruikt voor de zelfontluchting van het systeem, en daar zou ik met het hotseklotsen van een crosser misschien geen concessies mee doen.

                    Verder kan de verwarming gewoon gebypassed worden inderdaad. Je kan meestal zelfs de uitgang uit de kop ook afdoppen, omdat er bij de distributie onder de thermostaat een retourkanaal naar de pomp loopt. Hierdoor gaat vanuit de pomp eerst onder de koppakking door de vloeistof eerst van cylinder 1 naar cylinder 4, dan in de kop weer terug naar cylinder 1 en via dat kanaal onder de thermostaat weer naar de pomp. Dit werkt efficient genoeg, waardoor de uitgang aan de bakzijde van de kop best afgedopt mag worden. Naarmate de thermostaat opent sluit deze met het kleine onderste klepje het retourkanaal en stroomt de vloeistof naar de radiateur.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.