koeling!! wie helpt!

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) koeling!! wie helpt!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212158
    maartentje
      Lid sinds:
      14 June 2009

      hallo mensen. ik rijdt nu tijdje in me calibra. calibra met een paar probleempjes. heb een paar vragen over de auto. ben zelf namelijk het tegenovergestelde van een monteur. dus als ik hier antwoord zou krijgen en het vervolgens kan verhelpen ben ik een blij mens!

      – mijn motor wordt wel ”te warm”, heb ik alles doorgespoeld en thermostaat vervangen. moet dus schoon zijn nu dus daar kan niet aan liggen en heb geen sympthonen dat ik een lekke koppaking heb. wie weet het? wat ik wel heb. als ik gereden heb dat mijn koelvloeistof stand in me expansievat veel hoger staat dan wanneer die koud is. al lijkt me dit vrij logisch maar bevestiging doet hoop. en die slangen die overal lopen die maken lawaai, ik noem het dotteren. (A) maar nou lijkt mij dat dat lucht is. en in mijn redenering hoort in een gesloten koelsysteem geen lucht voor te komen. hoe zou ik(als het nodig is) het lucht er uit kunnen krijgen? en als dat lucht er uit gaat, zou die dan mischien beter koelen?
      – en ik las ergens dat het blok zichzelf ontlucht? hoe dan en waar?
      – mijn slangen zijn uiteraard heet na een stukje rijden. maar nou is me radiateur niet zo heet als de slangen. terwijl het koelvloeistof er wel door heen loopt! toch? :P moet dit niet net zo heet zijn? of komt dat door de rijwind?
      – het lampje van ”uw koelvloeistof in het expansievat is te laag” gaat ook wel es branden tijdens het rijden. als ik dan stop om te kijken is er niks loos. ook zo vaag, heeft dat dan te maken met de 2 bovenstaande punten?
      – kan het zijn dat een fan de verkeerde kant op draait? dus geen lucht levert maar op zuigt? dat die daarom onderandere te heet wordt?

      ik hoop dat de vragen zo duidelijk zijn! en hoor het snel. heb trouwens nog 1 vraag los van de koeling. me radio speelt geen fm tuner. alleen maar cd’s. iemand dit vaker mee gemaakt? wat er aan te doen? antenne? of zou het aan de radio liggen?

      ik hoop snel op antwoord!

      gr maarten!

      #17523319
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Welke type motor zit erin ?
        C20NE ( 2 liter 8 klepper )

        Waar in nederland woon je ?

        Bij je radio zit waarschijnlijk de antenne draad los.

        #17523320
        maartentje
          Lid sinds:
          14 June 2009

          het is die c20ne. de 8 klepper dus.
          en ik woon in leens. 20 km van groningen.
          de antenne draad zit los zeg je, achter me radio zelf?

          groeten.

          #17523321
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Ja achter de radio zelf inderdaad.

            Ik kan wel een keer langs komen ik ben in het weekend in Marum.

            #17523322
            maartentje
              Lid sinds:
              14 June 2009

              okay ik vindt prima. maar weet je de oplossing dan?

              #17523323
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                Meestal wel, ik bij mijn eigen auto nog niet een probleem gehad wat ik niet heb kunnen traceren.

                Ik U2U je mijn nummer, dan kun je me aankomend weekend bellen over wanneer en waar ik langs kan komen.

                #17523324
                maartentje
                  Lid sinds:
                  14 June 2009

                  opgelost! ole! nieuwe radiateur erin en kloar is kees!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.