koeling 2.0 8v

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) koeling 2.0 8v

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Desperado

heey jongens volgende vraag is.

Ik heb een 2.0 8v en nu het mooie weer er aan komt.
      Wilt mijn blokkie erg snel warm worden.
      is een euvel van calibra zeker van de 8vtjes dat de temp erg snel oploopt in de winter ook last van maar niet zoveel.

Nou heb ik een keer gehoor dat wanneer je je thermostaat er tussen uit haalt dat je dan een continu circulatie heb van koelvloeistof zal dit uit maken ten op zicht van mijn temperatuur in de zomer. en kan dit geen kwaad voor de rest?

Oja Vorig jaar zomer heb ik de thermostaat vervangen voor een nieuw maar dat helpt bijna niks.

gr roy

opelkadetje
      Deelnemer

dubbel haha/

corsaboy
        Deelnemer

dan moet je hem vervangen voor een 82graden thermostaat.
          Maar heb je een andere voorbumper op de auto zitten?

En wat is te warm. Een motor heeft een minimale bedrijfstemperatuur van 90-95 graden..

robbyrood
          Deelnemer

zonder thermostaat wordt ie 70grd , dat is geen bedrijfs temperatuur!

Desperado

origineel gepost door opelkadetje
              dubbel haha/

ja klopt ging niet helemaal goed.

Desperado

ik heb een 82 gr thermostaat.
                Ik heb een ander voorbumper erop.
                Maar deze een stuk opener dus daar kan het niet aan liggen.

Maar ik lees net dat de bedrijftemperatuur ongeveer 90 gr is dan dan maak ik me niet verder druk.

Ik blijf mezelf wel afvragen waar het aan kan liggen waarom mijn blok zo snel warm word.

Met een koude start duurt het wel even voordat me blokkie warm is.
                Maar eenmaal warm en ik kom in de file terecht of ik rij in de stad met een gangetje van 40 ofzo dan SCHIET de temperatuur omhoog en slaat mijn ventilator aan. na 1.5 min is ie weer op ‘normale’ temperatuur en dan begint ie weer hij SCHIET omhoog richting de 90 en gaat weer koelen.

Waar kan dit aan liggen jongens?

gr roy

opelkadetje
                Deelnemer

nou omdat je een 82 graden thermostaat hebt dan gaat ie eerder koelen.. dus bij een gewone thermostaat zou hij wat langer de temp laten oplopen en koelt vanzelf weer wat door de rijwind, bij een 82 graden thermostaat gaat het hele proces een stuk sneller…. dus zal je fan vaker aanslaan om hem beneden die 82 graden te houden;)

sinister

origineel gepost door opelkadetje
                    nou omdat je een 82 graden thermostaat hebt dan gaat ie eerder koelen.. dus bij een gewone thermostaat zou hij wat langer de temp laten oplopen en koelt vanzelf weer wat door de rijwind, bij een 82 graden thermostaat gaat het hele proces een stuk sneller…. dus zal je fan vaker aanslaan om hem beneden die 82 graden te houden;)

volgens mij blijft je fan gewoon aanslaan bij 97,5 graden (dit wordt geregeld door de thermoswitch onderin de radiateur.. de Thermostaat zorgt er enkel voor de doorstroming naar je blok.

greetz Arnold

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.