koelfan en temperatuur meter defect

Forumindex Forums Modellen Calibra koelfan en temperatuur meter defect

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    drakos
    Deelnemer

ik heb mijn calibra 4×4 na 2 jaar stilstaan en een motortransplantatie vandaag weer tot leven gewekt.
      starte in 1 x en liep meteen als een zonnetje,
      maar zowel de temp meter in het dashboard als de koelfan doen het niet..
      heeft dit iets met elkaar te maken en is mijn temp sensor gewoon kapot of is het toeval en staat het allebij los van elkaar ?

welke sensors, relais, zekeringen moet ik hiervoor controleren en hoe door te meten?

wim-v6
      Deelnemer

heeft niet met elkaar te maken.

maareuh, kookte die over dan??

Willem

drakos
        Deelnemer

kookte nog niet over maar na een half uur stilstaand draaien, en vervolgens nog paar km rijden zou hij tog wel aan moeten slaan.

maar de temp meter van het dashboard is tog dat losse klemmetje op het termostaathuis? hoe kan ik deze doormeten? of anders het dashboard laten denken dat hij warm word?

drakos
          Deelnemer

ff aanvulling van mezelf..
            om de koelventilator te controleren;
            -de draden van de sensor ( recht onder ) in de radiator doorverbinden – slaat hij aan, sensor kapot.
            -spannng rechtstreeks op de fan zetten, slaat deze niet aan,fan zelf kapot
            slaat deze wel aan, waarschijnlijk het relais of ergens een kabeltje los.

nu alleen nog de watertemp sensor van het dasboard, weet iemand iets om deze te testen/na te lopen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.