Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › koel vin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2009 om 15:37 #17209532
hallo allemaal
het mooie weer is weer aangebroken dus de koel vin draait weer op volle toeren , nu was het altijd zo dat deze nog ff doordraaide na dat de motor was gestopt , nu doet ie dat nog steeds maar zo lang dat ie mijn accu leeg trekt
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn
Mvg Cat
17 april 2009 om 16:57 #17478480is vaak de sensor in je radiateur
je kan de stekker ook los trekken als de moter afgekoelt is
dan trekt hij je accu ook niet leeg18 april 2009 om 07:46 #17478481bij mij was het de relais, die zit in dat zwarte bakje in het motorruim.
19 april 2009 om 07:59 #17478482idd bij mij ook een relet die bleef hangen 1 klap op t relet en hij zou op moeten houden met coolen als dat jou probleem is
20 april 2009 om 14:07 #17478483Hallo
Dan zal ik dat ook gaan proberen want had de stekker van de sensor in de radiator ook los getrokken maar de vin bleef draaien????.
Welk relais is dat want staan niks in het klepje welke waar voor is.Mvg Cat
20 april 2009 om 16:33 #17478484hoort de vin ook te draaien als je hem uit zet bij een x20xev? want die van mij gaat meteen uit. als ik hem gwoon op contact zet draait hij wel als hij warm is.
Mvg Pieter-Jan
20 april 2009 om 17:32 #17478485Als het relais niet blijft hangen,gaat ie uit zodra je contact uit is!!!
Het is geen VW, die draaidt net zolang door totdat de thermoschakelaar een voldoende lage temperatuur meet!Direct geschakeld over de accu.20 april 2009 om 17:38 #17478486Weet niet hoe het bij een 20i werkt maar de v6 draait door begint zelf wel te draaien nadat de motor is afgezet.
20 april 2009 om 20:55 #17478487origineel gepost door robbyrood
Als het relais niet blijft hangen,gaat ie uit zodra je contact uit is!!!
Het is geen VW, die draaidt net zolang door totdat de thermoschakelaar een voldoende lage temperatuur meet!Direct geschakeld over de accu.Jupzz bij de V6en van opel ook.
Mijne draait ook vorlijk door als deze aangestuurd word door de termoschakelaar.
hierbij draait ook gelijk de hulpwaterpomp (elektropomp)
zodat de nakoeling voledig in werking is.
als hier iets blijft hangen blijft ie draaien tot de accu leeg is.
Willem
22 april 2009 om 10:57 #17478488De turbo motoren hebben dit zelfde systeem :)
Echter heeft mijn Fan 2 snelheden (ivm airco?) en bij het nablazen als de motor uit is gebruikt hij altijd de “langzame stand”
Ik weet niet of jij dat ook hebt, en draait hij dan ook “langzaam” anders zit er in de aansturing wellicht ook iets niet helemaal ok.
22 april 2009 om 17:34 #17478489De standaard V6 heeft ook 2 snelheden.
Willem
22 april 2009 om 18:38 #17478490Klopt het ook dat dan de vin van de airco ook draait tegelijk met de koel vin ?? want ze draaien namelijk vrolijk allebei.
ps waar kan ik die thermo schakelaar vinden ?
Groet Cat
22 april 2009 om 18:56 #17478491jupzzzz klopt ook
thermoschakelaar / ook wel thermocontact genaamd
deze zit als je voor je Calibra staat links in de verticale zijde van de radiateur.
soort DIKKE bout met een stekker erop
Willem
Willem
22 april 2009 om 18:59 #17478492Deze had ik er af afgehaald maar klopt zeker wel dat dan de vin door draait hoop ik want dat deed ie dus.
Gr Cat15 oktober 2014 om 16:59 #17478493heb hier een zelfde geval…
wel een paar jaar later… maargoed.. kwam het via google. tegen dit.kan enkel de hulp waterpomp niet vinden.. wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.