Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Koekie’s DriftBrick
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2013 om 19:55 #17256056
Op verzoek een bouw topic van mijn Volvo 960 Drift auto.
De Manta is inmiddels in goede handen bij René en Maikel van den Noort.
Ik wilde iets anders en apart dus heb ik gekozen voor een 960,makkelijk in onderdelen,makkelijk om te bouwen naar bijvoorbeeld een
T5 motor uit een 850,wat ook gaat gebeuren in 2014.
Het project is ook te volgen op Facebook >>>>> http://www.facebook.com/WimvandeWeerdhofZo zag de 960 er uit toen ik hem kocht,een handgeschakelde 2.5 6 cil type II met een lekke koppakking.
Omdat ik een type I mooier en meer “Volvo” vind dus een donor 940 voor de neus en extra plaatwerk.
Zoek de verschillen ;)
Het kaal slopen is begonnen.
Eén van de vele hoopjes nutteloze stukjes Volvo :)
Motor er ook uit.
Achteras er onderuit gehaald. een lomp, zwaar en omslachtig ding ik denk dat het wel een aantal kilo’s scheeld tov een starre as.
Het starre asje op z’n plek,lekker makkelijk, onafhankelijk er onder uit incl. alle steunen en de starre past er zo weer onder :)
Motor steunen van de Volvo,beetje lomp(net als de rest :)
Aangepaste versie.
Motorsteunen klaar gelijk alle overtollige beugels verwijderd,ontvet en in de primer gezet.
Bitumen er uit gehaald.
Motor uit de Manta in de 960,3.0 24v.
Front aangepast op type I
Alles netjes zwart.
Voorbereidingen voor de kooi maken.
Reservewiel bak eruit geslepen,kruisje erin en gelijk een krikpunt gemaakt dan kan straks de krik zo nder de achterbumper :)
Hier de T5 donor voor seizoen 2014
Kooitje erin prutsen.
Stoelframe klaar,hele bodem verbouwd om de stoel zo laag mogelijk te krijgen,alleen nog ff aflassen.
M’n nieuwe werkplek :)
handrem erin
En zo maak je dus een Volvo lichter :)
Eerste proef setup met de astra coilovers.
Nieuwe plaatjes gemaakt voor de coilovers.
Ouwe platen eraf.
Nieuwe er aan.
En klaar!!!
Binneschermen,draagarmen en fusees schoon gemaakt en alles netjes in de verf.
En het hele spul er weer onder,ik heb toch een adapter gebruikt om de steek aan te passen deze had ik al voor de Omega laten maken en passen hier ook perfect op.Moet nu alleen wel het scherm aanpassen straks :)
Dik tevreden met het resultaat.
Nog even wat dingen eraan gehangen om een beeld te krijgen,ik vind zelf dat het de goeie kant op gaat :)
9 maart 2013 om 20:18 #18114625Netjes! Deze blijf ik volgen!
Grt
9 maart 2013 om 20:22 #18114626:jerry
nice!!
9 maart 2013 om 20:24 #18114627volvo :wub
ik blijf hem ook zeker volgen dus :)
10 maart 2013 om 04:53 #18114628gaaf bezig !
Ga je de 6 cilinder nog aan de praat helpen of wacht je tot je een t5 gevonden hebt ? , blijft heerlijk het geroffel van een 5 pitter :D
zeker een steigerend eland badge waard :thumb
10 maart 2013 om 09:05 #18114629kijk, dit zijn weer dikke foto’s.
ziet er wel bruut uit zo laag.
kooitje ziet er super netjes uit zeg, mun complimenten hoor.groeten.
10 maart 2013 om 10:52 #18114630@Mini Mechanic,Deze 6 cil komt uit de Manta en is een 3.0 24v en de t5 staat al te wachten als je het topic goed bekeken/gelezen had ;)
@kadett4x4,thanks man we doen ons best,het zal allemaal wel weer veel te mooi worden voor een driftauto :)10 maart 2013 om 15:31 #18114631Echt gaaf project. Hoe zwaar is zo’n tank eigenlijk
10 maart 2013 om 15:50 #18114632Valt erg mee,full options weegt het 1430 kg
10 maart 2013 om 16:16 #18114633Serieus werk!
keep up the good work! :thumb
10 maart 2013 om 19:00 #18114634Wou zeggen, in verhouding weegt zo’n Volvo echt weinig.
een 850 T5 weegt ook maar net 1400kg…
Willem
10 maart 2013 om 22:53 #18114635Valt idd wel mee iedereen denk dat zo’n Volvo erg zwaar is maar een Omega weegt al meer.
11 maart 2013 om 22:18 #18114636AnoniemLid sinds:
1 January 1970Top bezig Wim, goed om te zien dat de schroefpootjes nog bruikbaar waren.
Ik blijf em volgen!12 maart 2013 om 21:57 #18114637Ben er ook heel blij mee,coilovers JBF style :)
13 maart 2013 om 04:41 #18114638nice!!! wilde eigenlijk posten dat je wel een sper diff nodig hebt bij zulke tanks, maar zoals ik dit allemaal zie komt dat helemaal goed :D
13 maart 2013 om 05:52 #18114639Meesterlijk :thumb
Blijft de T5 standaard of krijgt tie nog extra pk`s te zijner tijd?
14 maart 2013 om 18:57 #18114640Volgens de vorige eigenaar zou de T5 270 pk moeten hebben,het is de bedoeling om er in de toekomst rond de 300 pk uit te halen.
Voor de nederlandse driftsport meer dan genoeg.Maar eerst maar even de 6 cil. aan snot rijden en dan zien we wel weer :)Weer wat verder geprutst aan de 960 ik ben met de bedrading begonnen en onder de kap begint het ook al weer wat vorm te krijgen.
18 maart 2013 om 22:20 #18114641weer wat dingen kunnen doen aan de Volvo.
Camber nog wat aangepast.
En m’n nieuwe dash in elkaar geprutst.
19 maart 2013 om 07:11 #18114642dat wordt een leuke wagen :D
degelijke bakken die volvo’s. kameraad van me rijdt een 850 en daar komt ook nog een T5 motor in.
rijdt goed dat spul23 maart 2013 om 17:41 #18114643Vandaag weer met het dashbord bezig geweest,er zit weer een beetje leven in,de start motor draait weer rond. :D
25 maart 2013 om 18:26 #18114644Dik project, blijf dit zeker volgen!!
25 maart 2013 om 19:53 #18114645volgens mij heb jij thuis een hangar ofzo, hoeveel auto’s heb jij wel niet binnen staan?????
had jij ook niet ergens eens gele diplomat in de hoek staan :wub :wub :wub :wub
komt nu dit jaar de volvo mee naar sevenum, staat wel meer niet opel matriaal.
vooral zo door blijven gaan, ik volg dit graag.groeten.
25 maart 2013 om 23:17 #18114646Die diplo is van GJ,die met die grote snor ;) er staan in deze schuur een volvo,een diplo,een chevy pickup en een Opel Blitz/chevy/gmc/LDV kruising haha en in de andere schuur nog een 850 T5,een granada,een camaro en de Opel Six.
Valt mee dus de Volvo’s, Chevy en de Six zijn van mij.
Ik zal eens kijken of dat te doen is om em mee te nemen naar Sevenum.27 maart 2013 om 23:17 #18114647schutbord en gedeelte van de vloer zwart gemaakt,dashbord op z’n plek.
30 maart 2013 om 18:23 #18114648zo,vandaag weer aan het prutsen geweest.
ff de laatste dingen aan de kooi gelast,steuntje aan de b-stijl
en op de tunnel
kriksteun afgemaakt
steunen voor de hoodpins tbv de kofferdeksel
frame voor de accubak
roofscoop pas gemaakt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.