knutsel project van tim

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum knutsel project van tim

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277544
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      hey
      Tim hier (oud profiel van m`n broer bart overgenomen sinds een jaar of 2)
      ik denk ik zal ook eens een klein topic over mijn knutsel vectra maken..
      het doel voor mij is om een kruising tussen een dailydriver en trackday ( vrij rijden) te hebben

      zoals sommige van jullie al weten.. ik heb een opel vectra b2 v6 diamont sport
      ik pas de dingen aan in/aan de auto wanneer deze aan vervanging toe zijn… kan ik op m`n gemakje sparen en is het niet zonde om een werken onderdeel weg te gooien.. maar gewoon op te gebruiken

      ik heb de vectra sinds eind april 2014 en gekocht voor 700 euro (met lichte schade)en heb er al het nodige aan gedaan..
      uitlaat vervangen met een 63mm catback systeem
      koppeling,drukgroep en druklager laten vervangen
      benzine tank, vul en ventilatie slang vervangen
      achterste delen van de brandstofleidingen vervangen met leidingen opmaat
      laatst nog de dynamo en 2e accu vervangen ( verhaal heeft nog een staartje)

      even de fotos van aanschaf




      afgelopen weekend aangeschaft bij showoff imports festival..


      en toen ging ik aan het denken.. en wilde de functies van de richting aanwijzer en grootlicht aan m`n stuur hebben.. zodat ik ze met m`n duim kan bedienen

      schakelaar naar links is richting naar links en rechts wijst zichzelf al..
      dan komen er nog 2 drukknopjes op voor passeren dan hoef ik de schakelaar niet te gebruiken
      ( leuke jaren 60 optie.. passeer knoppen)

      grootlicht komt aan de rechterkant met een 3 standen schakelaar net als de richting aanwijzer..
      en de tijdelijke kabels worden vervangen met zo`n krul draad net als in de autosport..

      mensen kunnen het zonder vinden dat ik het lederen stuur eraf gehaald heb maar m`n auto staat op een open plek.. dus met een goede ochtend/middag zon is dat stuur niet vast te pakken en ik vond het stuur iets te ver weg staan… nu staat het stuur 5 a 10 cm dichter naar me toe waardoor ik met m`n benen wat beter zit en m`n stoel dus verder naar achter kan zetten
      de standaard behuizing rond de stuurkolom ga ik vervangen met iets naar eigen ontwerp met een schakelaars voor andere functies enzo..

      ik ben nog niet van plan kuipstoelen te plaatsen.. zolang deze stoelen nog goed zitten en de stoelverwarming werkt ga ik ze nog niet vervangen…
      de airbags werken toch al niet.. ontstekings storing.. en als er kuipjes in komen worden het ook lederen stoelen zodat het bij de rest van het ledere interieur past

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.