Hallo.
FF voorstellen
Ik ben Marco en kom uit oudewater en rij nu een Opel astra F uit 95.
En ik heb het volgende probleem(veroorzaakt), met de winterdagen waren mijn ruitenwissers vastgevroren en hierdoor is mijn ruitenwisser motor doorgebrand en de zekering (30Amp) lag er ook uit. De hele zekeringen doos was bijna weg gebrand.
Mijn Handige buurman heeft nu uit nood de bedrading van deze zekering losgeknipt en buitenom weer met een zekering aan mekaar verbonden. wissers doen het weer…. maar nu doen mijn knipperlichten het niet meer… relais al vervangen en zover we konden kijken de bedrading gecontroleerd.(zwart/wit en zwart/groen op mijn stuurkolom)
Zover ik het kan uitleggen…en ik er verstand van heb, tussen de 2 draden zit een stuurdraad, moet daar spanning of massa opstaan( met andere woorden, is het + gestuurd of massa gestuurd) Het stomme is als ik mijn hendel bedien gaat het lampje wel branden op mijn dashboard maar mijn relais doet het niet.
Ik heb nu een plusje gezet op die stuurdraad en als ik nu de hendel bedien branden de knipperlichten wel maar gaan nog niet knipperen en de lampjes op het dashboard gaan niet branden….
Wie o wie kan mij helpen en wat zie ik over het hoofd