Knipperlicht vervangen Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Knipperlicht vervangen Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Velocus

Hallo,
      Mijn boordcomputer geeft aan dat knipperlicht lv het niet doet. Klopt ook want bij gebruik knippert de achter en zij lamp snel.

Ik krijg met geen mogelijkheid die lamp er uit. Het opel boekje schiet te kort en ik kom er niet uit. Er is ook moeilijk bij te komen. Kan wel aan iets draaien waar de lamp in zit. Maar meer dan dat is het niet.

Wie kan mij helpen.

NB Ben zelfs nog bij de Opel garage geweest en ook die kregen het niet direct voorelkaar :shock:

RISL
      Moderator

Linksvoor, bedoel je als je er voor staat? Bestuurderskant is duidelijker (behalve bij de Vauxhalls ;) )

Heb bij m’n ouders (Vectra C Station) de knippers laatst vervangen. Bij de passagierskant moet ik de airbox eruit halen, bij de bestuurderskant de accu. Toen pas had ik genoeg ruimte om de lampjes eruit te halen…

En even offtopic: ik zag laatst bij Fifth Gear een ‘wedstrijdje’ tussen één van de presentatoren (lampje verwisselen bij een Golf) en iemand van de ‘Engelse ANWB’ (lamp verwisselen bij Renault). Bij de Renault was die beste man meer dan een uur bezig waarbij zelfs het wiel er af moest e.d.

Welke Opel-garage was dat trouwens? Als ze daar niet eens een lamp kunnen verwisselen, wil ik daar niet komen.

speaker
        Deelnemer

Bij de bestuurderskant hoef je niet de accu er uit te halen om een lampje te vervangen hoor. Zit ZAT ruimte.

Maar bedoel je het knipperlicht aan de voorkant of aan de zijkant, want die staan gecombineerd op je BC als 1 van de 2 kapot is !

Velocus

Accu eruit halen is niet mijn voorkeur. Maar zat ruimte is er ook niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Overigens gaat om lv ( bestuurderskant, voorkant)

De garage die het helaas net kon is Wander in Assen

RISL
            Moderator

Het ligt aan welke motor je hebt in de Vectra of je de accu eruit moet halen. Ik weet dat bij m’n ouders (2,2-liter direct ingespoten benzine het erg krap is, dus het is makkelijker om de accu even eruit te tillen.

Ik weet dat het bij de 3-liter V6 diesel ook nodig is. Weet niet hoe het zit bij andere motoren. Accu is er trouwens binnen 5 minuten uit, even polen en de beugel losmaken en je pakt hem zo uit de accubak.

wim-v6
              Deelnemer

@RISL wrote:

Accu is er trouwens binnen 5 minuten uit, even polen en de beugel losmaken en je pakt hem zo uit de accubak.

-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic

Met een bakkie tussendoor misschien haha….

5 minuten, heb ik vandaag een Accu gedemonteerd incl accubak en een deel van de start en laad draadboom, en de voorbumper bij een Astra-G

:jerry :jerry

-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic

Ontopic

Bij de 3.2 V6 kan je ook aardig bij de lampen aan de bestuurders zijde trouwen..

valt niet tegen.

Willem

rool

Lampje is niet te vervangen, men moet de voorbumper inclusief koplamp verwijderen om erbij te kunnen.
                  Ik heb dit enkele maanden geleden zelf gehad bij mijn Vectra 2.2 aut C2 uit 2006 en na navraag bij meerdere Opel dealers kan het niet anders.
                  Is 1 uur werk voor Opel dealer.
                  Ik vond het ook te gek voor woorden.

Roland

RISL
                  Moderator

Nou, inmiddels heb ik redelijk wat slechte ervaringen met Opeldealers en ik geloof ze echt niet zomaar meer.

Bij een kapotte hydrostoter was het volgens de dealer een gekantelde zuiger en moest mijn hele motor vervangen worden. Uiteindelijk dus zelf maar een nieuwe hydrostoter gezet.
                    Bij het uitlijnen van mijn wielen, nadat de auto naar rechts trok, kreeg ik ‘m terug met aan passagierszijde de banden op 4,5 bar en bestuurderszijde 1,5 bar.
                    Bij de apk is een remleiding vervangen. Voor het ontluchten hadden ze m’n wielen eraf gehaald. Drie lichtmetalen wielen zaten zo vast dat ik op m’n sleutel moest gaan staan. De vierde stond los en rammelde op weg naar huis. Heb ik thuis vastgedraaid.
                    Ik kan nog wel even doorgaan zo.

jutoma
                    Deelnemer

ik heb een duitse handleiding gevonden voor het vervangen van een knipperlicht.

http://www.opel-niedersachsen.de/blinker.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

CALIBRA4x4TURBO

Nou is het een C1?? Ik vervang ze alle2 binnen een minuut bij de 3.2 V6. Ik heb er namelijk witte knipperlampen in en aan de zijkant ook, en achteren rood, en voor de keuring doe ik dan overal oranje! Dus die haal ik er ff uit en Is zo gedaan! Tenminste bij de 3.2 V6 motorbenzine wel!

Nick-GSI
                        Deelnemer

had van de week een C2 met xenon, daarbij moest de hee koplampunit eruit om het lampje te vervangen

evertfisherman
                          Deelnemer

Zojuist heb ik even in mijn boek “So wird’s gemacht” gekeken en de bumper hoeft er niet af voor het vervangen van de knipperlichten/lampjes. Er staat bij dat men bij het vervangen van het rechterknipperlicht niet het “Ansaugrohr” moet uitbouwen, dus de airbox kan er gewoon in blijven lijkt mij.

RISL
                            Moderator

Kan wel zonder de airbox te verwijderen, maar het geeft veel meer ruimte en gemak. En die airbox is er in een paar minuten uit.

evertfisherman
                              Deelnemer

Ja inderdaad dat geloof ik graag. Is af en toe echt een karwei om er bij te kunnen komen.

CALIBRA4x4TURBO

V6 ook ruimte genoeg! Dat is het enige ook wat je beetje normaal kan vervangen!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.