Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Knipperlicht schakelaar Astra H slaat af
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 februari 2020om 10:16 door Fullgrymm.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2020 om 11:39 #18372633
<p style=”text-align: left;”>Hopelijk open ik niet overbodig een nieuw topic maar ik vond geen berichten die exact hetzelfde onderwerp behandelen. Ik heb sinds kort een Opel Astra H Wagon en nu heb ik gemerkt dat het knipperlicht regelmatig niet blijft ‘hangen’. Daarmee bedoel ik dat als het pookje terug springt naar zijn neutrale stand, het knipperlicht ook meteen uit springt in plaats van aan te blijven totdat je de bocht door bent. Hopelijk is dit duidelijk genoeg uitgelegd?</p>
Ik vroeg me af of dit betekent dat ik de schakelaar in zijn geheel moet vervangen of er iets anders versleten is. Ik heb op dit forum al een bericht gevonden waarin staat uitgelegd hoe een knipperlicht schakelaar te vervangen en dat lijkt gelukkig eenvoudig te doen.23 februari 2020 om 12:52 #18372639Je hebt je auto pas kort, ben je niet in de war met triple-knipperen (zacht aantikken, 3x knipperen voor inhaalmanouvres) en harder aantikken, permanent knipperen.
Pookje springt ALTIJD terug bij de Astra H. Ook als knipperlicht nog knippert. Want er is geen schakelaar, het is een knop op je stuurmodule en de boordcomputer regelt de opdracht.
Foto links en rechtsboven zijn knipper en ruitenwisser knoppen.
23 februari 2020 om 13:18 #18372640Hoi John,
Ik ben er inderdaad achter gekomen dat bij licht indrukken het knipperlicht 3x knippert, dat gebruik ik nu voornamelijk bij het van rijbaan wisselen op de snelweg en dat werkt verder naar behoren. Het probleem is juist dat als ik de schakelaar voorbij het ‘drukpunt’ duw – en het knipperlicht dus moet blijven branden – het knipperlicht weer uitschakelt ZODRA ik de schakelaar loslaat en deze terug schiet, en dus niet pas als je de bocht door bent en je stuur weer recht staat.
23 februari 2020 om 14:45 #18372644doet die van mij ook wel eens, knipperlicht schakelaar iets langer naar beneden gedrukt houden en dan gaat het meestal wel goed.
23 februari 2020 om 23:03 #18372656Hier iemand die het fixte door het zachte rubber onder aan het pookje te verwijderen.
A little update!!!
I found on the other forum a tip to take out the rubber part of the indicator stalk and suddenly the indicator works (left one) fine. And the lenght or, don’t know how to say it, the distance from normal position (no indicator blinks) to down position somehow is longer with that rubbet out. Do not know what does it has to to ,but I can fill the longer distance down and now it works well. Maybe I should cut some rubber …very stragne.24 februari 2020 om 10:16 #18372667[quote quote=18372656]Hier iemand die het fixte door het zachte rubber onder aan het pookje te verwijderen. A little update!!! I found on the other forum a tip to take out the rubber part of the indicator stalk and suddenly the indicator works (left one) fine. And the lenght or, don’t know how to say it, the distance from normal position (no indicator blinks) to down position somehow is longer with that rubbet out. Do not know what does it has to to ,but I can fill the longer distance down and now it works well. Maybe I should cut some rubber …very stragne.
[/quote]
Thanks, ik ga daar eens naar kijken want wat ze daar omschrijven is inderdaad exact hetzelfde als wat er bij mij gebeurt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.