knipperlicht probleem

Forumindex Forums Modellen Tigra knipperlicht probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208432
    1985
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Hey Ghallow lezers,

      Ik heb vorrige week mijn lichies achter het dashboard vervangen van mijn A-Tigra van 1997. (klok + Kachel unit)

      Ik stel deze vraag om te voorkomen dat ik de koplamp unit er onnodig uit haal of onnodig een nieuw iets bestel (noem het maar lui;):wub)

      Toen ik alles in elkaar had kwam ik er achter dat mijn knipper licht aan de bestuuders zeide in de koplamp unit het niet doet, wel werkt de bestuurders achterkant + spatbord knipper. Waneer ik bestuurders kant knipperlicht aan doe gaat de “tiktak” snel achter elkaar net als het groene knipper icoontje op de klok. Als ik de knipper van bijrijders kant aan doe is er niets aan de hand en maakt het “tiktak” geluid van de knipper het “normale” geluid.

      Waneer ik de gevaren lichten aan doe brand eveneens bestuurders voorzeide niet, maar de “tiktak” klinkt normaal en het lampje gaat in normale knipper zoals het hoort.

      Vraag: Is dit lampje vervangen in de koplamp unit, of is dit het “gevarenlicht” knopje die het aan uit regeld van de knipperlichten ?

      wie o wie voorkomt dat ik mischien onnodig mijn koplamp + voorbumper er af haal ? :wors

      #17459486
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als links achter en zij werkt is gewoon het lampje kapot linksvoor.

        doordat de knipperlicht relais minder dan 2x 21watt en 1x 5watt krijgt gaat hij snel knipperen, dit is om je te waarschuwen voor een kapot lampje.

        dus niks aan de hand.

        alleen lampje kapot.

        als het goed is zit hier zo’n oranje lampje in. (PY21W)

        Willem

        #17459487
        1985
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          origineel gepost door wim-v6
          Als links achter en zij werkt is gewoon het lampje kapot linksvoor.

          doordat de knipperlicht relais minder dan 2x 21watt en 1x 5watt krijgt gaat hij snel knipperen, dit is om je te waarschuwen voor een kapot lampje.

          dus niks aan de hand.

          alleen lampje kapot.

          als het goed is zit hier zo’n oranje lampje in. (PY21W)

          Willem

          Zucht. :sleeping

          dat word koplamp uit bouwen :jerry

          Dankje Wim ! :wors

          #17459488
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            is het zo erg bij deze auto’s

            ik haal rechts mijn luchtfilter weg en draait m eruit :D

            links kan ik er zo bij.

            Willem

            #17459489
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              origineel gepost door wim-v6
              is het zo erg bij deze auto’s

              ik haal rechts mijn luchtfilter weg en draait m eruit :D

              links kan ik er zo bij.

              Willem

              jaaaaaaaaaaaaaaa wim, ik wil ook mn B-Vectra wel weer terug :wub

              :jerry

              #17459490
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                heb het over de Corsa-B Combo.

                Bij mijn vectra moet de relaisbox voor de koeling opzij aan de bestuurderskant (bij mij ook de Xenon stuurdoos)

                en aan de bijrijders kant kan ik er gewoon bij zonder wat weg te halen.

                Willem

                #17459491
                1985
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  origineel gepost door wim-v6
                  heb het over de Corsa-B Combo.

                  Bij mijn vectra moet de relaisbox voor de koeling opzij aan de bestuurderskant (bij mij ook de Xenon stuurdoos)

                  en aan de bijrijders kant kan ik er gewoon bij zonder wat weg te halen.

                  Willem

                  Ik heb zojuist lampje willen vervangen, dit bleek niet nodig te zijn. het stalen pennetje waar je het stekkertje op druk (in de viting die je in de koplamp draaid) bleek los te liggen waardoor het lichie het niet deed.

                  Dat dit tegelijk met het vervangen van het dashboard verlichting is gebeurd was puur toeval.

                  Tip voor iemand anders: Bij vervangen van een knipperlichtje in de koplamp hoef je de unit niet er uit te halen. Dit zou in mijn ogen wel het handigste zijn waneer je een normale lamp in de unit gaat vervangen.

                  Wim: :wors dank dank :wors

                  #17459492
                  groenetijger
                    Lid sinds:
                    13 December 2007

                    Wel toevallig zeg…
                    Bij mij was vorig jaar ook dat stalen pennetje los, maar dan van de gewone koplamp :P

                    #17459493
                    1985
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2006

                      origineel gepost door groenetijger
                      Wel toevallig zeg…
                      Bij mij was vorig jaar ook dat stalen pennetje los, maar dan van de gewone koplamp :P

                      het viel me op dat het pinnetje ook niet gelijmt of gekit zat.

                      Kitten is vanwege de beperkte ruimte ook niet mogelijk, maar “bijwijze van”

                      miniscuul drupje seconden lijm houd het pinnetje wel op zn plek king:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.