Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › knipperende dashboard verlichting enz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2013 om 15:30 #17259413
hallo ik heb een vraag.mijn zoon kwam net thuis van zijn werk en al zijn lampjes onderin knipperen die oranje in dat balkje .ook de autoradio doet vrolijk mee.starten en autolampen werken gewoon normaal.wat zou dit kunnen zijn.dus niet een lampje maar het hele regiment.
mvg milano
22 juli 2013 om 15:39 #18161182Is het echt knipperen, of dimmende werking, dus feller worden, wegdimmen enz.
Denk aan een massaprobleem.
22 juli 2013 om 16:38 #18161183hoi
hoe moet ik het zeggen.het begint vooraan en loopt zo het hele balkje af van lampjes ,ja wat is het dimmen knipperen .starten deed die ook niet zoals normaal zei die.maar als het een massa probleem is waar moet ik dan beginnen met zoeken.mvg milano
22 juli 2013 om 18:09 #18161184hallo
we zijn een stukje verder maar weten echt niet waar het aan kan liggen.de radio knippert de lampjes op het dashboard knipperen van links naar rechts.maar als we een deur of allebij de deuren los doen is het knipperen afgelopen.ook het lampje in het dak doet het niet.heeft iemand dit al is gehad?ik hoor het graag.
mvg piet
24 juli 2013 om 08:58 #18161185Ik heb ook eens iets heel raars mee gemaakt met mijn dashboard en dit had toen te maken met een door gebrand achterlicht.
kan natuurlijk ook zijn dat jou lampje in je dak doorgebrand is en hierdoor dus een storing veroorzaakt. Dit heb ik een keer mee gemaakt.
Nog een mogelijkheid dat de iso stekker van je radio verkeerd staat. Ik heb eens een radio gemonteerd met de carkit en versterker bedrading verkeerd en toen vielen er ook lampjes en toerental uit. misschien heb je hier wat aan groetjes Richard24 juli 2013 om 09:06 #18161186als de deuren open staan doet hij het niet.
ik zou dan de doorvoer van de deur naar de auto eens na kijken, misschien dat daar een kabeltje iets bloot ligt en kortsluiting maakt als de deur dicht is.
24 juli 2013 om 17:05 #18161187hoi
bendankt voor je antwoord.hij heeft het met allebei de deuren.ik zal het is nakijken.volgende week moet die toch voor de keuring.volgens die man daar kon het ook wel iets met de dynamo te maken hebben.ik laat het in ieder geval weten wat het is geweest.mvg milano
24 juli 2013 om 17:07 #18161188@Robinus wrote:
Ik heb ook eens iets heel raars mee gemaakt met mijn dashboard en dit had toen te maken met een door gebrand achterlicht.
kan natuurlijk ook zijn dat jou lampje in je dak doorgebrand is en hierdoor dus een storing veroorzaakt. Dit heb ik een keer mee gemaakt.
Nog een mogelijkheid dat de iso stekker van je radio verkeerd staat. Ik heb eens een radio gemonteerd met de carkit en versterker bedrading verkeerd en toen vielen er ook lampjes en toerental uit. misschien heb je hier wat aan groetjes Richardhoi
de radio lijkt me sterk want die heeft altijd normaal gespeeld .dat lampje in het dak ga ik morgen gelijk even proberen wie weet ligt het daar aan .miss een domme vraag ik heb het lampje nagekeken maar je ziet er niks aan ,of hoeft dat ook niet altijd.
mvg milano
25 juli 2013 om 11:12 #18161189Hoi Milano
Ik had zon storing in mijn dim licht achterin. Mocht je lampje door gebrand zijn dan ziet hij er zwart uit.
25 juli 2013 om 13:45 #18161190@Robinus wrote:
Hoi Milano
Ik had zon storing in mijn dim licht achterin. Mocht je lampje door gebrand zijn dan ziet hij er zwart uit.
hoi robinus
het word hier steeds merkwaardiger.heb het lampje van de binnenverlichting vervangen,daar lag het niet aan.wel heb ik een doorgebrande zekering gevonden 15 amp.ook die vervangen maar ook niks.het gaat ergens niet goed maar waar.als ik het klokje eruithaal branden de lampjes die eerst flikkerden constant dus ook niet goed.als ik de knop uittrek van de lichtschakelaar voor groot licht enz ,gaan alle lampje weer uit.ik heb de verlichting voor en achter gecheckt en die doen het gewoon.een groot raadsel.ook al verhalen gehoord dat het evt aan de dynamo kon liggen.word steeds benieuwder waar het vandaan kan komen.maar hoe jullie op de hoogte.
mvg milano
25 juli 2013 om 14:47 #18161191aan je accu zit een kabel naar het chassie, heb je die ook al bekeken? kan namelijk zijn dat de masse niet goed is.
je kunt proberen om die er even af te halen, daar achter even goed kaal schuren en dan er weer op.
of eventueel een 2e er bij aan zetten.26 juli 2013 om 17:56 #18161192Massa trekken:
Accu – naar metaal van de carrooserie, en metaal van de motor.> Alleen bij X20XEV motor:
Knipperen alleen bij koude motor, duid meestal op een vastgelopen secundaire luchtpomp.
Deze zit in een van de hoeken van de Bumper dacht ik, stekker los trekken en kijken of het over is.
haal dan ook het vacuumslangetje van het potje aan het uitlaatspruitstuk los en dop de slang af.27 juli 2013 om 10:36 #18161193hoi
ben vandaag weer aan de gang gegaan.het volgende probleem deed zich voor,de groene lamp van de knipperlichten bleef constant branden.heb is in de zekeringkast gekeken en daar was de zekering doorgebrand van de knipperlichten enzo.nieuwe erin gezet en het geflikker van de overige lampjes is nu over en de radio doet het ook weer.maar nu blijft het oranje lampje van de verlichting constant branden met die haakjes.niet van de gewone verlichting.
mvg milano
5 augustus 2013 om 20:40 #18161194Dynamo stuk? Meet is na wat ie geeft bij draaiende motor. 14 tot 15 volt is goed
16 augustus 2013 om 18:53 #18161195hoi bedankt voor alle reacties.hij is naar de gagrage geweest voor de keuring.ze hebben m nagekeken en het bleek iets met de versterker achterin te zijn.vreemd verhaal vind ikzelf maar het probleem is er niet meer.
hartelijk bedankt :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.