Ik ben net maar even naar de garage geweest en hier is het antwoord:
Men heeft de officiële tester er aan gehangen en van alles even alles gecontroleerd. Alles bleek in orde. Daarna bleek het “knipper code dolheid probleem” op een “magische manier” zomaar opgelost.
Conclusie van de garage was dat er waarschijnlijk iets gereset is geweest dat met de matching van de sleutel transponder had te maken. De afstandbedienings-elektronica in mijn sleutel is trouwens al jaren dood, maar er zit natuurlijk nog wel een transponder in die werkt. Men vermoed dat de officiële tester het issue met het sleuteltje goed zet.
Foutsituatie was dus: Na Rem & Gas & Ontsteking knippert het knipper code lampje continu, zonder een echt code nummer uit te zenden.
Correcte situatie is: Na Rem & Gas & Ontsteking gaat lampje aan, en na zo’n 3 seconden gaat het vanzelf uit. Alles zonder “geknipper”.
De fout situatie ontstaat als ik met mijn chinese ELM327 alle foutcodes wis, en de zaak “reset”. Er wordt nogal wat reset, en het is mij niet precies duidelijk wat het ding allemaal exact doet.
Hoe dan ook: Eind goed al goed, EN ik heb weer wat bijgeleerd.