knarsend geluid bij optrekken en achterophanging maakt lawaa

Forumindex Forums Modellen Astra knarsend geluid bij optrekken en achterophanging maakt lawaa

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250134
    VivaLasHomies
      Lid sinds:
      5 May 2011

      Hallo

      Ik heb eigenlijks 2 dingetjes waar ik mij wat aan stoor tijdens het rijden.
      Het betreft een astra g uit 1999, 1600 8v.

      moter loopt verder heel mooi maar er komt ergens een knarsend geluid weg.
      als ik stil sta en geef een bult gas, waarop ik het gas loslaat hoor dit heel duidelijk bij het afnemen van de toeren.
      Als ik gewoon aan het rijden ben hoor je dit eigenlijks continue tijdens het optrekken.
      Het is net of er iets los zit ergens misschien maar ik kan het totaal niet plaatsen waar het vandaan komt.
      Met de moterkap open is het echt heel moeilijk te horen.

      Verder klopt er iets niet bij mijn achterophanging. Het maakt echt veel lawaai als ik over drempels rijd. Door het dorp hoor je het ook.
      Op de snelweg heb ik er geen last van. Ook op mooie drempels waar je geleidelijk overheen kunt rijden hoor je het niet.

      #18042967
      Astra5689
        Lid sinds:
        8 May 2012

        Wat betreft het lawaai uit de achterkant, mogelijk zijn de rubbers in de schokdempers versleten? Dat was iig bij mijn Astra zo, dan bedoel ik de rubbers waar de demper mee vast zit.

        Het knarsend geluid zou ik niet weten

        #18042968
        VivaLasHomies
          Lid sinds:
          5 May 2011

          Zal er morgen eens een kijkje nemen.. Het voelt echt een beetje alsof de auto al klaar is met uitveren van de drempel zeg maar.. Maar dat er ergens vanachter nog iets door blijft veren, of in iedergeval probeerd en dat maakt die herrie,, heel luid klappend geluid.

          Kan het ook iets te maken hebben met de kleinere veren die ik een jaar terug heb gemonteerd. Probleem is al heel lang maar heb er nooit aandacht aan besteed.

          #18042969
          VivaLasHomies
            Lid sinds:
            5 May 2011

            hmm mijn broertje net ff op straat gegooid.. 100x de oprit op en neer rijden. Is het gedeelte van de uitlaat die over de achteras ligt. Dat klappert steeds op de achteras.. #fail haha! Denk ophangpuntje afgebroken ofzo.. van de week maar even op de brug krijgen.

            Het geknars voor zijn we ook achter.
            Bij het begin van de uitlaat zit zo´n flexibel stukje..

            Zie je op deze foto ook.. zie dat deze aan beide kanten vastzit.. bij mij is het geval als ik gas geef en er dus druk op komt dat deze als he ware uit elkaar drukt.
            Hoort vast te zitten zie ik. Dit is dus wat zo erg trilt. Is vreemdgenoeg niet lek. gaat bij gas geven zo´n 1,5 cm uit elkaar.

            #18042970
            Astra5689
              Lid sinds:
              8 May 2012

              Je weet nu in elk geval wat het is :-) Dank voor de oplossing, kan altijd helpen als iemand zo iets meemaakt!

              #18042971
              boeke209
                Lid sinds:
                20 June 2012

                Dit lijkt super veel op het ratelen van mijn auto, ben ook deze week onder de auto gaan liggen en liet iemand anders gas geven. Alleen ik hoor wat ratelen bij deze bocht en niet wat knarsen ga het deze week nog demonteren om te kijken of er wat in zit.

                #18042972
                VivaLasHomies
                  Lid sinds:
                  5 May 2011

                  Als je met je hoofd onder de auto gaat zie je dat flexibele stuk wel zitten.. Door het gasgeven komt er druk op uiteraard en klepperen de delen van de uitlaat tegen elkaar.. Zal morgen ff op de brug! Kijken of het wt te lassen is! Laat het no wel even weten!

                  #18042973
                  VivaLasHomies
                    Lid sinds:
                    5 May 2011

                    achterste probleem opgelost. demper hing uit zijn achterste rubber haha
                    heel stom maargoed probleem opgelost!

                    Voorste probleem hebben we geprobeerd elektrisch te lassen.
                    keihard erdoorheen natuurlijk..

                    toen met co2 het gat weer dichtgelast en alles weer een beetje vast.
                    Daaromheen gumgum gesmeerd rondom.

                    probleem opgelost voor zolang het duurt!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.