Knalpot loskrijgen Astra f

Forumindex Forums Modellen Astra Knalpot loskrijgen Astra f

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Jeroentje123

Haallo,

hoe krijg je gemakkelijk de knalpot los ( de uitlaat) van een astra f

Hij zit muurvast…

Jeroen

kaneelschep
      Deelnemer

Op je kont erachter gaan zitten en van kant naar kant draaien met de eindpot terwijl de rest nog vast zit.. Misschien niet zo goed voor de ophanginen alleen.
        Stukje inflexen.
        is altijd lastig…

Jeroentje123

Er is geen beweging in te krijgen..;

fanskar

Altijd lekkere probleempjes als je niet de beschikking hebt over een brug . ;) ( Lekker voor de deur op de koude straat )
            Wat ik doe : Goed heet stoken op de verbinding met een goede brander ( ik heb zuurstof acethyleen :thumbup ). en dan met draaiende bewegingen los wrikken . Is er echt geen redden aan gewoon doorsnijden en eventueel een nieuw linkpijpje maken , lassen .

Mocht je in de weer gaan met een zware hamer , denk dan aan je kat . Je zal niet de eerste zijn die hem naar de klote slaat door de trillingen . Wordt dan een beetje duurder allemaal ;)

groet fanskar

kaneelschep
            Deelnemer

precies.. draaien lukt het meestal wel mee… met een schroevendraaier kan je ook proberen die inkeping die er standaard in de pijp aan beide kanten zit groter te maken en dan naar buiten te buigen. Dat krijg je later meestal wel weer redelijk recht.
              Dan kan je waarschijnlijk wel draaien aan de pot.

kaneelschep
              Deelnemer

btw… ik zit ook altijd op straat in de kou te pielen dus.. Ik ken het maar al te goed.. :D

Aapje

Zorgen dat de beugels los zitten op de uitlaat… en dan:

Hamer. Als de Eindpot geen kloot meer waard is, er tegen aan rammen zoveel je kan. (wel met beleid zoals hierboven gezegt word. Je motor / kat e.d. zitten nog eraan vast natuurlijk..)

Kadettgek
                  Deelnemer

Persoonlijk zou ik:

Klemmen los draaien
                    met een hamer klappen geven op de aansluiting (dwars op de uitlaatpijp)
                    vervolgens de ophanging van de einddemper los maken
                    al heen en weer draaiend de einddemper er af trekken.

Astra F Vaassen
                    Deelnemer

Bij mij zat de einddemper ook vies vast. Heb gewoon de grootste hamer gepakt die ik kon vinden en toen echt super vaak moeten rossen tegen de einddemper voordat die van de middendemperpijp los ging. Resultaat is dat men eindemper nog verrotter was dan die ervoor was maaja moest toch vervangen worden. Wel een aanrader om bijv met bijtel en hamer de pijp waar die aan de middendemper zit iets los te beitelen die randen dan gaat hij beter los.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.