Knakkende deur

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Knakkende deur

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    drempelvrees

Mijn bijrijdersdeur die knakt als je de deur dicht doet (Vectra C2 2006).

Het zal misschien geen kwaad kunnen, maar wel irritant.

Nu is mijn vraag wat de oorzaak is en ofdat je hier zelf iets aan kunt doen. Zo niet, dan heb ik nog garantie, maar als het makkelijk zelf te doen is ga ik hun niet lastig vallen.

Grt René

Navy
      Deelnemer

Het eerste wat in mij opkomt: de deurvanger die stroef gaat. Beetje vet er op smeren wil dan helpen.

Vbootje

Ik heb hetzelfde met mijn Vectra en volgens de dealer is het de deurrubber (vanger) die kapot is. Moet vervangen worden om het op te lossen en kost ongeveer 125 EURO inclusief plaatsen. Onderdeel is niet duur, maar de arbeid. Aangezien de bekleding van de deur afmoet

spekkie35

beetje wd 40 erop spuiten helpt ook goed,silliconen spray:thumbup

vectra2004gts
            Deelnemer

kun je zelf ook wel vervangen scheelt een hoop geld en is wel zelf te doen hier een how to
              http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=121522

jaap968

Als je nog garantie hebt dan zou ik hem laten vervangen, maar op bovenstaande website staat ook nog een andere oplossing. Er zitten twee kunststof wieltjes in de deurvanger waarvan er een veel harder slijt. Je kan het volgende doen:
                Maak deurvanger los aan autozijde en draai deze 180 graden (beetje kracht zetten).
                Maak de deurvanger nu los aan deurzijde en draai geheel weer 180 graden en maak alles weer vast.
                Het wieltje dat het meest belast wordt zit nu aan de andere kant. Werkt bij mij al weer een hele tijd kraak vrij voor 10 min. werk.

Jaap

drempelvrees

Aangezien ik nog garantie heb zal ik maar gewoon even terug gaan en vragen of het het willen vernieuwen

Silverspeed
                  Deelnemer

bij mij piepte/kraakte de passagiers deur enorm, dit verholpen met wit spuitvet, al ruim 1 jaar geen last meer van gehad :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.