Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › knak geluid rechtsvoor in bocht naar links — voorlopig oorz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2011 om 13:09 #17842393
Waarom proberen jullie niets een die scharnierpen?De auto wordt getordeerd bij het nemen van een bocht en de deur ‘hangt’ als het ware in het koetswerk wat getordeerd wordt.
De deur blijft stijf (want het is een los onderdeel) en zal gedwongen worden om mee te gaan met het koetswerk.
De scharnierpennen zijn de enigste verbinding met de auto.Ik hoop dat het misschien het probleem oplost.
succes.
gr Marcel.26 maart 2011 om 15:53 #17842394[rquote=1900352&tid=145017&author=kadett4x4]is bij mij ook alleen met een stuur beweging.
maar ik zie het wel komen als je het weet.groeten.[/rquote]
ik had het als ik bijv. rechtuit snel links rechts draai met me stuur (stilstand)
had ook draag armen compleex stuurkogels stuurhuis en toplagers vervangen. bleek mijn bovenstaande oplossing te zijn.^^
27 maart 2011 om 07:10 #17842395deurpennen had ik ook al door nieuwe vervangen, en het geluid is er nog.
Het geluid komt echt van rechtsvoor, en niet van de deur.
Iemand nog meer ideeen.
Sorry voor jou topic overname, maar samen weten we meer.Groeten.
27 maart 2011 om 12:42 #17842396als je nou mij gewoon eerst een u2u stuurt….
kijk is naar je binneste homo, en daar de buitenste rand van, die is ovaal, komt door de hoek waarin
de aandrijfas staat dmv de verlaging. Bij bocht naar links, komt alle gewicht op rechterkant, waardoor je as in
zo’n hoek staat dat hij de rand van binnenste homo meepakt.ik had hier zelf geen aandacht aan gegeven, aangezien ik niet door de bochten scheurde, en er dus geen last van had. Ben het stiekem ook vergete te melde.. mijn excusses.
Effe ter info voor de rest: hij hoort het ook als z’n stuur op vaste positie staat, dus als je toplager stil staat.
Fuseepunt kan je makkelijk controleren door bandelepel tussen te zetten en zo speling te controleren. Wat ook een bekend probleem is bij die verlaging, is dat je stuurkogels je binnenscherm raken-> gat groter maken dus.succes!
27 maart 2011 om 12:52 #17842397Inderdaad is je bestuurderskant aandrijf-as korter, dus die maakt al sneller een scherpe hoek de bak uit als de bijrijderskant. Logisch dat het dan met een bocht naar rechts eerder optreed….
27 maart 2011 om 14:04 #17842398kan idd de cardan zijn. heb ik enkele posts terug ook al gezegd…
27 maart 2011 om 15:52 #17842399Als die dus vaak knak zegt is dan mogelijk je homokineet sneller aan stront? Lekker dan, dat verlagen….
27 maart 2011 om 16:17 #17842400vandaag eens naar gekeken, de deuren zitten goed, hooguit de bestuurderskant zit iets speling op, maar die maakt het geluid niet.
verder geen gekke dingen kunnen vinden, maar we verdenken toch sterk dat de uitlaat gewoon tegen de koets komt, het flexibel stuk is wel heeeel flexibel.
en in een flinke bocht hoor / voel je die tegen de bodem komen.toplagers hadden we ook min of meer weg gestreept, omdat hij het ook doet in een vaste stuur stand.
de homokineet zou het dus wel nog kunnen zijn, want de uitlaat zou meer een bonk geluid maken. Vandaag wel weer even een test rondje gedaan, en toen leek het ook meer een bonk geluid…als hij toch weer echt gaat knakken, dan moet de aandrijfas/homokineet maar vervangen ofzo.
zal het gat bij de stuurkogel ook nog controlleren.
even kijken of we er gewoon een compleet nieuwe uitlaatlijn onder knutselen of dat we de uitlaat gewoon zolang op nog een punt aan een rubber hangen in de buurt van het flexibel stuk.
EVD bedankt voor het mee denken, autotje rijd verder geweldig, nog nooit zo goedkoop gereden ;) intussen de hele bodem in de bitumen mat gelegd, aankomende week weer wat dagen vrij, en tussen het verhuizen van de loods enzo door zal de vloer bedekking er weer in gaan, dan zal hij nog wel wat stiller worden.
trekhaak zit er intussen ook onder (nu zie je wel goed dat de achterplaat niet echt recht meer is, maar de bumper verbergt het goed haha) de 2 achterhoeken zijn ook vervangen, moet wel nog worden afgewerkt, had vooral aan 1 kant een beetje zitten prutsen, dus daar moet wat meer plamuur, maar het is in elk geval weer hard. hoop aankomende week ook nog even de dorpel delen te doen.tijdelijk even velgen met 195/50 rondom, 147 op de gps, met 1 op 20 is een mooi getal ;)
27 maart 2011 om 18:04 #17842401haha naaaiiss!
Stuur eff foto’s via u2u, ben reuze benieuwd.
owja en als je de uitlaat er mooi onder wilt hangen, zou je paar centimeter uit uitlaatspruitstuk moeten zagen.
deze hangt redelijk laag. Dan vervolgens achterste punten iets hoger op lassen en voila..27 maart 2011 om 18:31 #17842402jep dat hadden we ook bedacht met die uitlaat :) alleen tijd voor vinden…
eerst MOET mijn kadett c sedan af, of in elk geval rij klaar zijn. want ik mis lekker vegen met een kleine rwd.ik zal dinsdag even kijken of ik wat foto’s voor je kan maken, al is het niet echt foto waardig hoor ;) heb de lassen ook maar even snel snel wat vlak, en daarna in de menie gezet, dus heel netjes is het allemaal niet ;)
verder staat er een huis kopen op de planning, dus als dat echt zover is, dan dan is er helemaal nergens meer tijd of geld voor ;)
27 maart 2011 om 20:15 #17842403Je kan er eens een prop glaswol tussen stoppen om te testen of dat het is….
27 maart 2011 om 20:20 #17842404dat is wel een idee ja..
geen idee wanneer ik eraan toe kom haha..
ben niet zo snel bang, dus denk dat ik er gewoon nog ff mee door rijd.. maar zal het zeker in het koppie houden, alsk hem toevallig weer omhoog heb zal ik er eens iets tussen duwen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.