Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › K&N.. Wel of niet doen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2014 om 18:18 #18246069
@jraaf wrote:
Ervaring met een Z1.9DTH
1) origineel papier, vaak wisselen. EDS vertelde mij. Niks K&N of ‘anlichen’.
2) Dbilas luchtfilterhuis met K&N, mooi aanzuigeluid maar verder een niks bijzonders. Smoelt mooi onder de motorkap.
3) Courtenay motorsport inleg filter, vet, prut en slechte pasvorm.
4) KCPERFORMANCE, turbo upgrade, ‘terug naar papier en gewoon tijdig wisselen beter is er niet.’Ik blijf nu bij papier :puke
Groet jraaf
Kan mss wel waar zijn, maar ik merk toch echt wel een verschil hoor. En twas nt omdat de papieren vuil was, want hij had net groot onderhoud gehad. Met de k&n reageert hij gewoon VEEL vlotter op het gas, het geluid imo hetzelde als met de papieren.
Grtz
27 augustus 2014 om 18:25 #18246070Was je papieren filter niet gewoon onwijs vies?
27 augustus 2014 om 18:28 #18246071@joop1970 wrote:
Was je papieren filter niet gewoon onwijs vies?
LEES es goed wat ik hierboven schrijf. :hmmz
27 augustus 2014 om 21:55 #18246072Simpele conclusie gemeten met testbank:
3.0-V6 vectra-B
Standaard papier element: 207pk.
Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pkK&N inleg tov papier element: -6pk -4nm
Conclusie:
K&N inleg laat minder door als papier element.Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.
Willem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 augustus 2014 om 17:33 #18246073@wim-v6 wrote:
Simpele conclusie gemeten met testbank:
3.0-V6 vectra-B
Standaard papier element: 207pk.
Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pkK&N inleg tov papier element: -6pk -4nm
Conclusie:
K&N inleg laat minder door als papier element.Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.
Willem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Amai das wel een groot verschil. Nuja ik ben zo niet voor pk gedoe enzo, ga er hem toch niet uithalen. En trouwens er is me es gezegd (of wijs gemaakt) dat de filters in diesels meer effect hebben dan in benzine wagens.
Wel leuk om te lezen zo die spec’s vd filters. :thumb
29 augustus 2014 om 09:57 #18246074Heb op een testdag in wateringen ook eens een kn paneelfilter wissel gedaan, was bij mn vorige primera gt. Had toen ook iets van 4 pk verlies ten opzichte van papier. Kortom, niet doen.
Op YouTube staan ook genoeg filmpjes met testen, ook met een open luchtfilter. Heeft vaker een negatief effect dan positief.
29 augustus 2014 om 10:27 #18246075Er word inderdaad bij goede tuners gewoon aangeraden om regelmatig de standaard papier filter te verwisselen. Voor het beste resultaat te houden.
29 augustus 2014 om 10:42 #18246076@POLOKEN wrote:
@wim-v6 wrote:
Simpele conclusie gemeten met testbank:
3.0-V6 vectra-B
Standaard papier element: 207pk.
Filterbak open (dus vrije directe aanzuigin = veel meer lucht: + 5pkK&N inleg tov papier element: -6pk -4nm
Conclusie:
K&N inleg laat minder door als papier element.Verklaring, dikker filter materiaal + smeermiddel = meer weerstand.
Willem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Amai das wel een groot verschil. Nuja ik ben zo niet voor pk gedoe enzo, ga er hem toch niet uithalen. En trouwens er is me es gezegd (of wijs gemaakt) dat de filters in diesels meer effect hebben dan in benzine wagens.
Wel leuk om te lezen zo die spec’s vd filters. :thumb
Ook niet in diesels dus, minder lucht is minder lucht.
Willem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.