K&N Luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum K&N Luchtfilter

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    bladluis
    Deelnemer

@jraaf wrote:

Ik heb de volgende setjes geprobeert;

K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.
      Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry
      DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik ‘m er uit heb gehaald.
      Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angel

Kost bijna niks en doet wat het moet doen.

Groet jraaf

Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

jraaf
      Deelnemer

@bladluis wrote:

Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

de aanzuigbuis is 30%groter dan de originele.
        Hierdoor moest ik aan de voorkant een stuk afdekplaat wegzagen voorts moest ik bij mijn ZDTH de bevestegings klem op een motorsteun monteren en zat de kast zelf klem tussen de veerpoot en het distributie ‘huis’. Door vibratie van de motor ging het hele luchtfilterhuis mee trillen en gaf zodoende een zeer irritant bij geluid. Heb eerst geprobeert dit te dempen met zacht plakband maar dat hielp niet. Na een tijdje zat de aanzuigmond ook nog eens mijn interkoeler aan de bovenkant te vernaggelen en toen heb ik ‘m er uit gehaald.

Ik vond het niks. Het filter oppervlak van zo een Dbilas is ook vele malen kleiner dan het origineel dus hoe Dbilas er bij komt dat er meer lucht door heen gaat :hmmz Een paar pica’s van de setup:

Verschil tussen origineel en Dbilas intake

Dbilas is ook helemaal van ijzer en weegt obgeveer 2 kilo bij elkaar :hmmz
        Groet jraaf

bladluis
        Deelnemer

Dat is wel veel werk idd voor een luchtfilter in te bouwen

Mijn oringele luchtfilter die bak die 2 buisjes zijn er uit zag ik denk dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan

Wat heeft dit dan voor nut ?

GTS Vectra
          Deelnemer

Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf

:afro

bart-gsi
            Deelnemer

even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
              hierbij een filmpje…
              niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
              https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

bladluis
              Deelnemer

@GTS Vectra wrote:

Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf

:afro

Hoe zit het met jou luchtfilter kwa verbruik en wat moet je er van verwachten?

jraaf
                Deelnemer

@bart-gsi wrote:

even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
                  hierbij een filmpje…
                  https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb

Groet jraaf

bart-gsi
                  Deelnemer

@jraaf wrote:

@bart-gsi wrote:

hierbij een filmpje…

Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb

Groet jraaf

Precies.. Wordt ook in dat filmpjr uitgelegd

lucas1975
                    Deelnemer

In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

bart-gsi
                      Deelnemer

@lucas1975 wrote:

In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

was volgens mij bij een rode gtr R34. maar daar hadden ze voor de beste resultaten de filter buiten de auto door de koplamp heen gedaan… maarja.. wie gaat er zo op straat rond rijden??

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.