Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › K&N Luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2016 om 11:00 #18040102
@jraaf wrote:
Ik heb de volgende setjes geprobeert;
K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.
Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry
DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik ‘m er uit heb gehaald.
Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angelKost bijna niks en doet wat het moet doen.
Groet jraaf
Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?
12 februari 2016 om 13:46 #18040103@bladluis wrote:
Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?
de aanzuigbuis is 30%groter dan de originele.
Hierdoor moest ik aan de voorkant een stuk afdekplaat wegzagen voorts moest ik bij mijn ZDTH de bevestegings klem op een motorsteun monteren en zat de kast zelf klem tussen de veerpoot en het distributie ‘huis’. Door vibratie van de motor ging het hele luchtfilterhuis mee trillen en gaf zodoende een zeer irritant bij geluid. Heb eerst geprobeert dit te dempen met zacht plakband maar dat hielp niet. Na een tijdje zat de aanzuigmond ook nog eens mijn interkoeler aan de bovenkant te vernaggelen en toen heb ik ‘m er uit gehaald.Ik vond het niks. Het filter oppervlak van zo een Dbilas is ook vele malen kleiner dan het origineel dus hoe Dbilas er bij komt dat er meer lucht door heen gaat :hmmz Een paar pica’s van de setup:
Verschil tussen origineel en Dbilas intake
Dbilas is ook helemaal van ijzer en weegt obgeveer 2 kilo bij elkaar :hmmz
Groet jraaf12 februari 2016 om 15:43 #18040104Dat is wel veel werk idd voor een luchtfilter in te bouwen
Mijn oringele luchtfilter die bak die 2 buisjes zijn er uit zag ik denk dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan
Wat heeft dit dan voor nut ?
12 februari 2016 om 20:37 #1804010512 februari 2016 om 20:55 #18040106even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
hierbij een filmpje…
niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;12 februari 2016 om 22:02 #18040107@GTS Vectra wrote:
Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf
:afro
Hoe zit het met jou luchtfilter kwa verbruik en wat moet je er van verwachten?
13 februari 2016 om 09:26 #18040108@bart-gsi wrote:
even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
hierbij een filmpje…
niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb
Groet jraaf
13 februari 2016 om 10:40 #18040109@jraaf wrote:
@bart-gsi wrote:
even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is
hierbij een filmpje…
niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z’n kloot :thumb
Groet jraaf
Precies.. Wordt ook in dat filmpjr uitgelegd
14 februari 2016 om 15:04 #18040110In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.
Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.
14 februari 2016 om 15:15 #18040111@lucas1975 wrote:
In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.
Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.
was volgens mij bij een rode gtr R34. maar daar hadden ze voor de beste resultaten de filter buiten de auto door de koplamp heen gedaan… maarja.. wie gaat er zo op straat rond rijden??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.