Forumindex › Forums › Modellen › Astra › K&N 57S Performance kit astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2012 om 16:50 #17250212
Hoi,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heb met een K&N 57S Performance kit .
Het verhaal wat erbij staat dat het meer vermoge zou geven klinkt leuk maar of het zo is .
Ik heb nu op mijn 2.0 16v een onbegrensde bak .
Meer geluid is leuk maar open luchtfilter loopt alleen maar slechter.Twijfel nu dus tussen een K&N inleg filter of dit setje
http://www.datatuning.nl/a-24147209/astra-g/k-n-57s-performance-kit-opel-astra-g-1-4i-1-6i-1-8i-2-0i-1-7d-2-0d” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mensen die dit hebben op hun astra ?
5 juli 2012 om 17:31 #18043578Nou het K&N inleg filter is veel goedkoper en past zo in het luchtfilterhuis.
Bovendien denk ik dat het voor het resultaat niet veel uitmaakt.5 juli 2012 om 18:04 #18043579Het is inderdaad veel goedkoper ,maar zo filter gaat lang mee .
Sneller is altijd leuker :) en ik heb toch keer ander filter nodig.Ik heb zo vermoeden weinig mensen dit aanschaffen
5 juli 2012 om 20:07 #18043580Ga voor zo´n set http://link.marktplaats.nl/573531166″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze zijn niet te duur heb je al voor €50,- :thumbup
7 juli 2012 om 18:01 #18043581Link is non actief:
Simota uitvoering:
Of ook te bestellen via datatuning.nl
Klikje hier :D7 juli 2012 om 21:09 #18043582neem een inlegfilter van k&n of een ander merk.
een openlucht filter geeft een leuke sound en geeft je daardoor het idee dat je sneller bent.
maar in de werkelijkheid kost het juist vermogen. als je motor op bedrijs temperatuur is zuigt hij alleen maar warme/hete lucht aan en dat kost (zeker bij de turbo’s) vermogen.
ik zuig dit niet uit mijn duim maar spreek uit ervaring. ik heb met mijn eigen ogen gezien dat een astra H OPC met en zonder openluchtfilter op een vermogenbank stond. resultaat 10pk minder met openluchtfilter terwijl de motorkap open stond tijdens de test. als je voor het geluid gaat moet je een openluchfilter nemen. maar als je voor meer vermogen/koppel gaat: inlegfilter7 juli 2012 om 21:42 #18043583@NoFear1696 wrote:
neem een inlegfilter van k&n of een ander merk.
een openlucht filter geeft een leuke sound en geeft je daardoor het idee dat je sneller bent.
maar in de werkelijkheid kost het juist vermogen. als je motor op bedrijs temperatuur is zuigt hij alleen maar warme/hete lucht aan en dat kost (zeker bij de turbo’s) vermogen.Ja en nee. Je kunt een open filter bevestigen op een plaats waar hij niet aan warme lucht komt.
ik zuig dit niet uit mijn duim maar spreek uit ervaring. ik heb met mijn eigen ogen gezien dat een astra H OPC met en zonder openluchtfilter op een vermogenbank stond. resultaat 10pk minder met openluchtfilter terwijl de motorkap open stond tijdens de test. als je voor het geluid gaat moet je een openluchfilter nemen.
Ja, maar vindt de omstandigheden niet relevant aan de resultaten.
maar als je voor meer vermogen/koppel gaat: inlegfilter
Vermogen. Nee. Niet door alleen je luchtfilter te veranderen althans.
Een cold air intake is in de basisregel hetzelfde effect als het origineel bestaande systeem. Je hebt (in maten) hetzelfde geluidseffect als een open filter. Echter is de filterkamer kleiner en niet voorzien van een papieren filter.. maar een conische filter, Hoor van meerderen dat de auto iets beter reageerd, maar t.n.o. geef ik er geen commentaar op.
7 juli 2012 om 22:12 #18043584Bericht aangepast.. :thumbup
7 juli 2012 om 22:28 #18043585No problem :thumbup
8 juli 2012 om 20:05 #18043586Hey,
ik heb hem er sinds 2 weken op zitten, prima filter denk dat je iets meer vermogen pakt dan met alleen een inleg filter, die van mij is er toch een stuk soepeler van gaan rijden, en ook een iets mooiere sound als wat je gewend bent.
en wat wel leuk is, heb je een keer zin in een bak herrie met optrekken, deksel er ff af draaien en je hebt een open filter met koude lucht aanvoer van ondergr Rolf
9 juli 2012 om 07:11 #18043587het is wel een mooie filterbak, dat moet ik je nageven :P
9 juli 2012 om 17:53 #18043588je vervangt gewoon alle pijpjes die in je luchtfilterhuis zit k&n inleg filter er en je hebt het zelfde
grotere lucht toevoer erop en je hebt echt hetzelfdealles filter zijn pks verkopen in een blik meer is het niet
had mijn auto calibra turbo op de testbank gezet met de originele filter/huis 225pk
inleg filter 225pk
openfilter 226pk
het ziet er wel dik uit dat zekerecht trap er niet in dit soort onzin
pak dan gewoon de inleg filter uitwassen olie erop en gaan9 juli 2012 om 18:02 #18043589Ik zou persoonlijk voor Green gaan, heb er nu ook een inlegfilter van Green in en de bak ontdaan van restricties (pijpjes) en dat rijdt prima, ik merkte na jaren met openluchtfilter rijden na het terugplaatsen van me originele bak dat de wagen stiller werd maar wel meer koppel onder had, of in ieder geval veel lekkerder oppakte.
9 juli 2012 om 18:28 #18043590@peteropel78 wrote:
echt trap er niet in dit soort onzin
pak dan gewoon de inleg filter uitwassen olie erop en gaanWel even netjes laten uitdruipen, want anders vindt je LMM je erg aardig.
9 juli 2012 om 19:35 #18043591dit linkje heb ik gecopieerd van een andere topic over spotfilters:
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI&hd=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de waarheid en niets anders als de waarheid.
er is maar 1 sportfilter verkrijgbaar die enizins meetbare vermogen levert en dat is de coldair intake van Viper(piercross) en die kost rond 300 euro9 juli 2012 om 20:25 #18043592ik heb dat filmpje even zitte kijken .
Zo zie je maar hoe slecht een open lucht filter is .Er zal wel weinig verschil in het K&N set zitten en zo cold air intake gok ik . allebij zuigen ze koude lucht .
http://www.datatuning.nl/a-24419151/sportluchtfilters-universeel/dynamic-carbon-air-intake-kit-universeel” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het word dus kiezen :) Ik denk dat ik voor een K&N gaat.
Ik zou niet weten anders bij zo cold air intake hoe die slang netjes achter de grill krijg .
Orgineel valt het niet zo op .:)9 juli 2012 om 21:34 #18043593Wil je performance eruit gaan persen, moet je de GEHELE airflow aanpassen, en niet alleen maar een filtertje.. maar dat is ondertussen in meerdere topics besproken.. Ik ga denk ik binnenkort even een K&G 57s bestellen.. nu ik het gezien heb, ga ik me erin vastbijten.
10 juli 2012 om 05:28 #18043594De test klopt ook niet helemaal vind ik, waarom?
vraag eens aan een goede chip tuner of je gelijk al je vermogen beschikbaar hebt als je auto gechipt is?
het antwoord is Nee…. Het duurt gemiddeld zo’n 500 km voordat de boordcomputer zich heeft aangepast aan de nieuwe waarden waar hij mee moet werken.
Dat geld ook bij het plaatsen van een goed sport filter…..Ook een punt is dat een Cold air intake een heel mooi systeem is, maar als je je bestaande inlaat traject met een meter gaat verlengen om ‘koude’ lucht te pakken dit ook een negatieve invloed heeft op het gedrag van de motor.
Ik heb op mijn vorige auto (honda civic) veel getest met open filter en gesloten filter, langere pijp / kortere pijp, pijpen met verdikking etc en hier een hoop van geleerd.
bovendien gaat het denk ik niet alleen om extra top vermogen wat je wel / niet zou krijgen, maar vind ik dat je auto wel degelijk veel soepeler gaat rijden door een goed filter, zeker als je de inlaat verder aanpakt. de kunst is om zo veel mogelijk koude lucht naar binnen te krijgen met een zo kort mogelijk inlaat traject dan ben je optimaal bezig wat mij betreft.
gr Rolf
10 juli 2012 om 10:22 #18043595Om hier nog even op terug te komen….
beide filmpjes nog even gekeken en best leuk om te zien….
Ik ben nog steeds van mening dat er (mischien niet op iedere auto) een aanzienlijke winst valt te behalen met een sport filter, ik heb zelf alleen ervaring met K&N en Green filters dus andere kan ik niet over oordelen, ook heb ik nooit met een auto voorzien van een compressor of turbo gereden dus ook hier heb ik geen ervaring mee.
Ik denk ook dat het wel kan uitmaken in hoeverre het motor management/en brandstof systeem in staat zijn om met de extra lucht die aangeboden wordt om te gaan.Wat ik zelf onder andere heb ondervonden was, dat met een open konisch filter (K&N) ik met het rijden opzich een prima ervaring had.
Kom je echter in de file of bij een stoplicht sprintje waarbij de motor al goed heet was, en je ook nog enige tijd moet stil staan voor het groen wordt….
Dan kreeg je het gevoel wanneer je op het gas ging de motor moeilijk op toeren kwam.
Na een meter of 10 komt de koelere lucht de motor ruimte weer in waardoor dit effect weer verdwijnt .Door de buis te verlengen of te verkorten kreeg ik ook verschillende resultaten tijdens het rijden, kort gezegt als ik een korte buis had trok hij een stuk beter in het toeren gebied van 3 tot 4500 tpm, echter vanaf zo’n 5000 tpm liep hij mij moeizaam richting de toeren begrenzer op 7000tpm.
Maakte ik de pijp langer liep hij iets beter door op hoge toeren maar ook was hij de ‘boost’ die hij eerst in het midden gebied had weer kwijt.uiteindelijk ben ik naar een setup gegaan waarbij ik het hele inlaat traject gemaakt heb van 76mm buis tot aan de gasklep omdat dit ook de diameter van de aansluitingen op de originele airbox was, aan de onderkant van de box heb ik een zo kort mogelijke aanzuig mond gemaakt die de lucht achter de bumper weg haalde, en de box voorzien van een K&N vervangings filter. uiteindelijk had ik hiermee ook het beste resultaat, ik denk maar dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen dat dit komt doordat de standaard airbox de lucht toch op de beste manier met een bepaalde werveling het inlaat traject in stuurt.
Het resultaat was de beste trek over het hele toeren bereik tot aan de toeren begrenzer, de auto liep top ook harder en auto’s die ik eerst niet voor kon blijven van vrienden bleef ik nu wel voor, dan moet je niet denken aan het stoplicht sprintje, maar als je door ging tot de top van de auto begon ik vanaf een km of 170 per uur weg te lopen bij de andere auto.kortom het zijn soms kleine verschillen die wat mij betreft je auto toch een stuk prettiger laten rijden….
Gr Rolf
10 juli 2012 om 11:03 #18043596Rolf, dat kan ik alleen maar beamen :wors
In het dagelijks verkeer heb je sowieso meer aan een snelle gasreactie en acceleratie.
Ik heb zelf de volgende setup-De-restricted airbox
-Std inlegfilter, wordt vanavond vervangen door K&N
-Vectra C aanzuigbuisWat ik over een tijdje wil doen is de overlap van inlaatspruitstuk naar kop vloeiend maken.
Let wel, dit is op een Z16SE, normaal niet echt vlot.
Maar na deze modificaties vond mijn monteur het best wel aardig vlot, en helemaal als je ziet wat die standaard doet.10 juli 2012 om 15:00 #18043597Ik heb ook besloten dat voor K&N setje gaat :)
11 juli 2012 om 08:53 #18043598Let je er wel op dat je luchtmassameter de olie in zo’n filter absoluut niet leuk vind en door die olie kapot gaat?
Sta er dus niet gek van te kijken als je rare storingen krijgt op een gegeven moment.11 juli 2012 om 08:59 #18043599zijn er langs de weg geen mensen die dit hebben uitgeprobeert?
http://www.mantzel.de/tuning-shop/Gaspedal-Tuning-Astra” onclick=”window.open(this.href);return false;ik zit namelijk zwaar te twijfelen erover, als ik snel een dot gas geef gaat de naald pas omhoog als ik me gas alweer los heb gelaten.. vrij storend dus..
11 juli 2012 om 09:15 #18043600Ja, die BlueAstraG heeft het daar wel eens over gehad.
Maarre, kijk eens naar je gasklephuis, dan zie je dat daar een vertraging in zit omdat het ene lipje de andere mee moet trekken. En verder is dat gewoon het nadeel van indirect ingespoten motoren. Directe injectie geeft een snellere gasreactie, maar het zuipt ook meer.
11 juli 2012 om 09:21 #18043601zuipen mag mijn wagen best doen, het is toch maar een plezier autotje, hoef er niet mee naar werk en al
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.