Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › kmteller voor Monza A1 [ahum,lampje weer op zijn plaats]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2009 om 09:26 #17484311
hahaha, gelukkig heb je een hele tellerbak gekocht :D
onderdelen zat nu :Dsleutelse :D
6 augustus 2009 om 13:39 #17484312Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Voordat ik een nieuwe topic aan ga maken,
kan ik beter met deze verder gaan ;)Nu het volgende: heb de teller weer ff moeten verwijderen,
voor een km-update, hmmm, wat een woord :DAffijn, de teller weer op originele km gezet,
omdat bij de vorige teller de dagteller niet meer zuiver was :mad:de org km moest er wel weer op, omdat die zijn
opgenomen in de verzekering en in het taxatierapport :thumbupMaar nu, na de inbouw van de goede tellers zie ik tot
mijn verbazing een los lampje, denk voor de verlichting van
het dashboard aan de linkerkant, omdat daar al eenzelfde type
‘fitiing’ in zit.de vraag heerst bij mij, omdat ik die aansluiting niet 1,2,3 kan
vinden, waar zitten die 1 of 2 lampjes aan de linkerkant,
links aan de stuurzijde ???
btw: het lampje brandt als ik de verlichting aan doe,
maar het gat waar die 2de in moet, ben ik kwijt, haha :hmmz:Dnu de vraag in het simpel, waar zitten de 2 aansluitingen, van die lampjes,
achter het dashboard, aan de linkerzijde van het stuur ??grtz Ron ;)
7 augustus 2009 om 05:06 #17484313heb mijn spul hier net weer dicht, anders schoot ik een foto voor je,
maar ze horen in iedergeval , 1 in de licht schakelaar en en 1 in het ventilatieroosterding.7 augustus 2009 om 07:20 #17484314Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
heb mijn spul hier net weer dicht, anders schoot ik een foto voor je,
maar ze horen in iedergeval , 1 in de licht schakelaar en 1 in het ventilatieroosterding.die zal het moeten zijn, die 1 in het ventilatieroosterding,
ik zal daar ff op zoek naar gaan, hans, thnx :o:D:thumbup12 augustus 2009 om 18:59 #17484315Nou was ik vandaag ook even aan het klooien met m’n teller, omdat m’n benzinemeter en m’n temperatuurmeter het niet deden.
Ik had een andere tellerbak gekocht en hoopte deze als donor te kunnen gebruiken (spanningsstabilisator).
Nou bleek dat ze bij m’n gemonteerde cockpit al aan het stoeien waren geweest met een paar kabels buitenom te gooien.
Ik dacht dus dat ik wel even die andere tellerunit kon monteren nadat ik m’n eigen kilometerteller had ingebouwd.
(m’n temperatuurmeter deed het niet omdat de draad uit de stekker was geknipt…:o.)Nu blijkt dat er ook verschil zit in de controlelampjes in het dashboard!!
M’n oorspronkelijke dashboard had een apart verklikkerlampje voor richtingaanwijzer links en rechts.
Deze heeft echter één verklikkerlampje.Ik hooptje dat de print wel hetzelfde zou zijn, maar helaas……..
Na het aansluiten werkte m’n benzinemeter en m’n temperatuurmeter wel weer, maar voor de rest is het een puinhoop.
Is er bekend dat in de A2 dashboarden verschil zit?
Is deze wellicht van een 4 cilinder? Ik had namelijk ook het idee dat de toerenteller teveel aangaf.
Ook zit hier een verklikkerlampje in voor een choke.Morgen alles maar weer overbouwen in m’n oude klokkenwinkel.
12 augustus 2009 om 19:12 #17484316goed verhaal met kennis van zaken kerels pluim van deze kant.
vgr tonsr.12 augustus 2009 om 20:41 #17484317Hier even een paar foto’s:
Cockpit gedemonteerd:
Alles netjes uit elkaar getrokken (let op controlelampjes):
Rechts boven is de plek van de spanningsstabilisator:
De spanningsstabilisator met koelplaat:
Het andere dashboard met andere controlelampjes:
12 augustus 2009 om 21:18 #17484318Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Die onderste teller met Enomy meter erin heb ik in
mijn Monza A1 3.0E zitten. :wub :DWil voor jou wel ff een fotootje maken,
maak hem morgen even voor je los, dan kun je het vergelijken, hopende dat jij er wat mee kunt :thumbup ;)13 augustus 2009 om 09:30 #17484319Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ben even voor je achter het stuur gekropen :D
Hier die bewuste stekker
Een tekening gemaakt met de aansluitingen :o
Als extra deze lampjes erin voor meer en beter licht
hier het slangetje voor de aansluiting op je economy meter
succes ermee :D
btw: hans, het stekkertje van het dash zit weer op z’n plaats,
had die rare aansluiting bovenin over het hoofd gezien:sleepinggrtz Ron ;)
13 augustus 2009 om 14:01 #17484320postbus : je bolide is een A1 monza, en jij hebt een A2 klok gekocht das net anders :angel
mocht je er niet uitkomen om welke reden ook,
neem even kontact op met opel4ever.nl.
die heeft vast en zeker wel een juiste set liggen.13 augustus 2009 om 14:25 #17484321Ik heb een Monza uit 1982………
Een A1 buitenkant en een A2 interieur.
De cockpit klopt dus wel. Deze was dus inderdaad van een 4 cilinder.
Ik zal straks nog even wat foto’s plaatsen.
De blauwe draad op de stekker was doorgeknipt en het binnenwerk was uit de stekker gehaald.
Gelukkig had ik nog een stekker van een Manta liggen. Hier heb ik het binnenwerk uitgehaald en op de afgeknipte draad van de Monza gesoldeerd.13 augustus 2009 om 17:05 #17484322Vandaag het hele verhaal maar weer opnieuw gedaan:
Nu alles weer over gebouwd in de oude cockpit:
Er zaten dus inderdaad verschillende toerentellers in:
Hier de toerenteller van de 6 cilinder:En hier de toerenteller uit een 4 cilinder:
Hier nog even het verschil in controle-lampjes:
Het dashboard wat eruit kwam:
Het dashboard van de 4 cilinder:
Gelukkig doet alles het nu weer (inclusief de temperatuurmeter en de tankmeter / alleen dit is met een geheel volle tank):
13 augustus 2009 om 20:05 #17484323wat heb je allemaal omgebouwd van 4 naar 6 cilinder?
ook de brandstof meter en temp meter?13 augustus 2009 om 20:15 #17484324Het is weer geheel de cockpit die erin zat (6 cilinder), alleen met een andere spanningsstabilisator en een nieuw lampje in (!).
13 augustus 2009 om 20:17 #17484325:wors
goed bezig :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.