Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › kmteller voor Monza A1 [ahum,lampje weer op zijn plaats]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2009 om 12:18 #17209948AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo, dan hier ook maar ff plaatsen, pfff
Zoek een kmteller voor mijn Monza A1
dagteller hapert telkens, ook nadat boormachientje testje heeft gedraaid, en de kabel is ok , :hmmz
dit moet hem zijn, hoeft niet persé op 0km te staan :o
laat maar horen of je er 1 hebt en voor hoeveel?
grtz Ron ;)
28 mei 2009 om 13:10 #17484287deze zit ook in de a2 stonden laatst wel een paar op marktplaats
28 mei 2009 om 13:14 #17484288in dat geval, dan heb ik nog wel een tellerbak liggen hier…
28 mei 2009 om 14:05 #17484289Denk eraan dat Monza tot de 240 gaat en Rekord E tot de 200 of 220km/h ook moet je niet vergeten dat je een teller met een gelijk Wnummer koopt in jou geval 694.
28 mei 2009 om 16:00 #17484290en is dat voor een A1 dash of A2 ? want daar zit verschil in
Ik heb beide wel liggen28 mei 2009 om 16:04 #17484291AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSEDenk eraan dat Monza tot de 240 gaat en Rekord E tot de 200 of 220km/h
Heb daar wel aan gedacht, aan de foto boven te zien :kewlpics
ook moet je niet vergeten dat je een teller met een gelijk Wnummer koopt in jou geval 694.
Waar vind ik dat nummer dan, volgens mij heb jij afgelopen zondag achter m’n teller gekeken :hmmz :D
EDIT: sorry stom van me, staat er dik op, 694, ahum….
Grtz Ron
28 mei 2009 om 16:17 #17484292AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door gt/w
en is dat voor een A1 dash of A2 ? want daar zit verschil in
Ik heb beide wel liggenZie Teller of Deze >>>>>
bedankt alvast voor jullie reacties, gaat hier wel snel zeg,
sneller dan in die onderdelen subforum,
waar weinig activiteit te bespeuren is :(Grtz Ron
28 mei 2009 om 16:20 #17484293AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
in dat geval, dan heb ik nog wel een tellerbak liggen hier…is dat dezelfde zoals op de foto? :o :D
Wil hem zo snel mogelijk weer klaar hebben, voor pinksteren:o
kijk nu in een ‘open huis’, das niet veel aan, hé.grtz Ron
28 mei 2009 om 16:30 #17484294AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door fluks
deze zit ook in de a2 stonden laatst wel een paar op marktplaatsja, maar laatst deed ie het nog ;) :D
29 mei 2009 om 04:36 #17484295ja lijkt er verdacht veel op ron
29 mei 2009 om 19:13 #17484296AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Denk eraan dat Monza tot de 240 gaat en Rekord E tot de 200 of 220km/h ook moet je niet vergeten dat je een teller met een gelijk Wnummer koopt in jou geval 694.Prima, heb de 694 is binnen,tnx to Hans :thumbup
maar waar dient aan de achterkant het printplaatje met zo’n 3 en 2 poots aansluiting voor,
de werking van zo’n teller is toch mechanisch? Of is die te gebruiken in combinatie met zo’n boordcomputer :hmmzPS: gt/w , bedankt nog voor je aanbod :thumbup
grtz Ron
29 mei 2009 om 19:34 #17484297meende dat dat te maken had met een cruise control. staat dan ook een G bij
29 mei 2009 om 19:44 #17484298AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
meende dat dat te maken had met een cruise control. staat dan ook een G bijinderdaad een G bij de 1 poots aansluiting
kl 31 en kl 15 bij de 2 poots aansluiting :hmmz
sorry,ik dacht eerst dat een 2 en 3 poots was, foutje dus is nu een 1 en 2 :mad:
btw: bij de oude teller geen aansluitingen te bespeuren,
wel meerdere meetinstrumenten in het paneel. :cool:grtz Ron
29 mei 2009 om 19:48 #17484299G=uitgang primitief impuls signaal,de A2,s hadden dit met analoog daschbord,hierop werd de rood/blauwe aangesloten van de 4-gang automaatr zodat de bak wist wanneer ie de 4de gang moest vrijgeven.
29 mei 2009 om 19:59 #17484300AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
G=uitgang primitief impuls signaal,de A2,s hadden dit met analoog daschbord,hierop werd de rood/blauwe aangesloten van de 4-gang automaatr zodat de bak wist wanneer ie de 4de gang moest vrijgeven.Mooie duidelijke info :thumbup
Dus ik kan die aansluitingen gewoon negeren, en inpluggen die kabel?
Trouwens, heb jij een boek voor je liggen, of tover je die info zo uit je bovenkamer
klasse, ja ja mag ook wel een keer vermeld worden :angel :Dbedankt, GSE ;)
grtz Ron
29 mei 2009 om 20:05 #17484301hey ben, dan weet je ook wel hoe de aansluiting voor de cruise control aangeduid word..
29 mei 2009 om 20:13 #17484302AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
hey ben, dan weet je ook wel hoe de aansluiting voor de cruise control aangeduid word..die kl 31 en kl 15 bij de 2 poots aansluiting?? :hmmz
grtz Ron
29 mei 2009 om 22:08 #17484303Ik heb idd een werkplaats handboek baar daar heb ik al weken niet meer ingekeken…..
15 is 12V geschakelt over contactslot (dus auto op contact is 12V) en 31 is massa
Wat de aansluiting voor de cruisecontrol is weet ik zo ff niet,maar ik gok op G omdat het systeem moet weten hoe hard je gaat en dit dmv impulsen te weten krijgt en de engiste die impulsen maakt (als je geen impulsgever hebt) is de -G.
30 mei 2009 om 04:55 #17484304owkee, thanks
30 mei 2009 om 16:48 #17484305origineel gepost door GSE
Ik heb idd een werkplaats handboek baar daar heb ik al weken niet meer ingekeken…..15 is 12V geschakelt over contactslot (dus auto op contact is 12V) en 31 is massa
Wat de aansluiting voor de cruisecontrol is weet ik zo ff niet,maar ik gok op G omdat het systeem moet weten hoe hard je gaat en dit dmv impulsen te weten krijgt en de engiste die impulsen maakt (als je geen impulsgever hebt) is de -G.
Dit zal waarschijnlijk alleen voor de auto’s met nieuw dashboard gelden. Bij het oude dash is er apart kontakt wat achterop het dash geschroefd wordt. Deze is dan voor de cruise control.
30 mei 2009 om 17:43 #17484306AnoniemLid sinds:
1 January 1970De teller werkt prima. :thumbup
Heb de stekkers niet hoeven aan te sluiten,
omdat die er gewoonweg niet waren.:oWaarschijnlijk waren deze opties er nog niet in 1981,
bij deze types Monza’s, want de teller van nu is van bj86,
de oude is orgineel van bj81.Maar was inderdaad vreemd om te zien, die
extra aansluitingen achterop de teller.
jammer dat ik daar niet ff fotootjes van had gemaakt.
want deze aansluitingen waren niet mogelijk op die oude teller :hmmzMet andere woorden, ombouwen printplaatje achter was niet mogelijk
terwijl de tellers wel dezelfde typenummer dragen.laten we er maar op houden dat de tellers gemodificeerd zijn
met de jaren met een update.grtz Ron
30 mei 2009 om 19:11 #17484307heb je de hele kast overgezet ronnie??
zo ja, heb je even een foto van je oude???
30 mei 2009 om 21:08 #17484308AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanzheb je de hele kast overgezet ronnie??
zo ja, heb je even een foto van je oude???Nee. alleen de teller, jou kast heeft 2 meters, die van mij 4 [olie, benzine, temp en accumeter].
As ik tijd heb, demonteer ik ze beide 1 dezer dagen weer voor de foto’s. :jerry
grtz Ron
31 mei 2009 om 08:19 #17484309nee dan is t goed zo, ik dacht dat je het hele spul overgezet had
31 mei 2009 om 09:25 #17484310AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee, joh, het ging ja ook om die teller,
maar nu ik in de auto naar die teller kijk en de toerenteller ernaast :oNu gaat ook de toerenteller van jou erin, vanwege die aanwijzer,
is een andere kleur dan die van mij :agent :hmmzgrtz en een prettig Pinksteren gewenst van Ron
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.