Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Km vs mijlen
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2017om 16:34 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2017 om 14:57 #18347584
Hallo leutjes,
Nu ga ik met de Vectra naar Engeland, maar nu zit ik met de mijlen kwa snelheid, (voor de flitspalen en oom agent)
Zijn hier stickers of iets in die geest tekoop, zo dat ik kan zien hoe hard ik rij in mijlen.
Ik heb al naar diverse dingen gezocht maar vind er niet zoveel vanHeeft iemand hier ervaring mee, die ook in Engeland geweest is met de Vectra.
Vr,gr, jac.
27 augustus 2017 om 09:58 #18347594Hoi, dappie
Er is nog hoop!, mijn neef had een opel kadett GSI uit Engeland, die had ook dat probleem.
Ik moet zeggen dat dit al jaren geleden is 1989 meen ik, en kreeg ik van de garage waar ik toen stage liep de tip.
Achter de teller zit een schakelaartje om over te zetten.
Het dashboard demonteren was zo veel werk niet eens kan ik nog herinneren, en inderdaad warempel over zetten en klaar is kees.
Maar of dat nu nog zo is, daar heb ik beslist geen idee van, maar daar valt wel naar te informeren denk ik.Ik hoop dat je een beetje geholpen bent.
Laat het nog eens horen, ben best benieuwd eigenlijk.27 augustus 2017 om 10:32 #18347596Dat omzetten van de schakelaar werkt volgens mij alleen bij een Engelse kadett met Digidash.
Is het een B of een C?
Misschien is er wat te programmeren in Opcom/Tech 2.
Anders gewoon de standaardsnelheden in Engeland omrekenen naar km/u. Daar een lijstje van maken en meenemen.Je leert snel genoeg hoeveel km/u je moet rijden voor bijv. 60 mijl/u
27 augustus 2017 om 10:38 #18347597Hoi, Deperik
Het was inderdaad een met Digidash, nu u het zegt, het is ook al heel wat geleden weetje.
Dankje.
27 augustus 2017 om 21:32 #18347616Computerbug, in het verleden heb ik ook een e-kadett gehad dat was dan wel geen gsi maar daar heb ik toen ook
Een digitaal dashboard in gezet en kwam ook dat schakelaartje tegen, maar of een c1 dat ook heb betwijfel ik.Ik heb nu op internet een teller gezocht die km,s en mijlen heeft, en heb kleine stickertjes geknipt en
Daar op de mijlen snelheden op geschreven en die buiten om de kilometers geplakt, vanaf 20 tot 90 mijl, en
90 mijl = ongeveer 130 kilometer, dat leek mij hard zat.Deperik, of je je km teller om kunt zetten met opcom naar mijlen weet ik niet, ik heb zelfs ff gebeld met de ANWB
Ik dacht misschien weten zij wat, de man zij niets te weten daar voor, ja zei hij, je kunt als je met een TomTom
Rijd de TomTom op mijlen zetten, maar ik heb het nu met stickertjes op gelost.Maar allemaal toch bedankt voor het mee denken
Vr,gr, jac.
29 augustus 2017 om 17:31 #18347658Niet om het een of het ander, maar 90 MPH is bij lange na geen 130 km/h. 90 MPH is 144 km/h.
Hou als stelregel aan: miles keer anderhalf, plus 10% van de uitkomst in kilometers.
Dus 60 MPH. (60*1.5=90. 90+(10% van 90)=99. Bij lagere snelheden zit je er iets boven, bij hogere snelheden er iets onder. Maar dit werkt in het algemeen wel. Anders ff met Google een lijstje maken en die op je dashboard plakken of zo.
Ik heb welgeteld 1 keer gereden in de UK, toen nog met mijn Panda. Daar kon je een digitale snelheidsmeter aanzetten. Deze op MPH gezet. Wel even nadenken dat je naar het LCD-schermpje kijkt en niet de meter. Vaak genoeg in de VS gereden, maar dan had ik ook een Amerikaanse auto (met juiste tellert) dus dat telt niet.
29 augustus 2017 om 21:27 #18347672Ik zit nu in de uk, en moet zeggen dat het tot heden goed gaat, en dat voor de eerste keer :praying:
En ze gaan eerder mij voor bij dan ik hun, en met de flits palen valt het ook wel mee, dus al met alVr,gr, jac.
30 augustus 2017 om 10:08 #183476911 mijl = 1.6 km
30 mph = 48 kmh -> 50
60 mph = 96 kmh -> 100
75 mph = 121 kmh -> 120
80 mph = 128 kmh -> 130Zo moeilijk is het niet.
Denk je ook aan de afstelling van je koplampen!!
Koplampstickers ANWB30 augustus 2017 om 16:34 #18347713Corsa_gsi, ja ook die heb ik naar beneden gesteld, maar ik zag dat ook veel Engelse over dag met alleen
Stads licht rijden, dus heb ik de ringen van m’n angel eyes maar ff geshowed ?Vr,gr, jac. Van uit de uk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.