Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › KM vreter Corsa.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2011 om 20:02 #17238503
Mogelijk gaat mijn vriendin van baan switchen waardoor ze met de auto moet. Ik heb de Astra elke dag mee en de kadett als daily is geen optie dus er moet mogelijk een 2e autootje komen. Nu zijn we een beetje aan het nadenken over wat dat zou moeten worden, gisteren naar groningen geweest dus onderweg van allerlei soorten auto’s aangewezen en mijn vriendin vind een b corsa wel leuk.
Voor de afstand zou een Diesel veel gunstiger zijn, 140km/dag.
Nu heb ik de keuze uit 4 versies ruwweg.
Pré face-lift 1.5 en 1.5td
en na de facelift de 1.5 td en de 1.7.Ik ben er al uit dat de facelift versie 1.5td iets zwaarder is waardoor hij iets ongunstiger in de belasting is als de 1.7.
Maar verder ben ik vrij onbekend met diesels dus mijn vraag is eigenlijk, welke modellen moet ik laten staan? welke jaren moet ik vermijden? wat zijn aanraders…tot welke km stand is het verantwoordelijk eentje aan te schaffen? Welke punten moet ik scherp in de gaten houden ivm roest?7 mei 2011 om 21:10 #17888457ik weet niet precies hoe het met een corsa zit,maar had in mijn vorige astra eerst een “gewone” 1.7 d zitten,maar als ik daarmee wilde inhalen moest ik wel een aanloopje nemen.later is er een 17td ingekomen en die was veel vlotter.
Een vriend van mij heeft een corsa gehad met een 1.5td en die was wel heel zuinig.9 mei 2011 om 11:21 #17888458Ik heb ook gewone 1.7D motor gehad, maar dat is niet alles. 1.5TD van een vriend reed beter.
9 mei 2011 om 15:58 #178884591.7d is retetraag, zou dan liever een turbodieseltje hebben. En roestpunten van een corsa b zijn al zovaak besproken, dus even zoeken met de zoekfunctie. :thumbup
9 mei 2011 om 21:33 #17888460Ok, ik heb weleens met een 1.7 en 1.5td gereden en de 1.5 is wel degelijk vlotter, is een gewone 1.5 ook een aanrader? Het hoeft namelijk geen snelheidsmonster te zijn, mijn vriendin zal het echt een worst zijn want ze rijdt toch heel rustig, als hij maar zuinig is, het is hier de snelweg op en en er daar weer af. Ik weet uit ervaring dat een zwaardere Combo voor zo’n stuk met 1.7 al prima is, maar omdat Opel diverse Diesels heeft die je beter niet kunt hebben vraag ik me af wat qua betrouwbaarheid en verbruik gunstiger is.
Wat roest betreft, kan alleen vinden rondom de achterwisser en ergens bij de motorkap, dat is nog cosmetisch en het ziet er niet uit maar nieuw kappie/kleppie en het is verholpen, maar het gaat mij meer om balken en veerschotels, wil een corsa b daar nog weleens roesten? En of er dan jaren zijn die harder of minder roesten dan een ander…
10 mei 2011 om 10:25 #17888461als je wil gaan dieselen MERCEDES liest een 250D oldtimer :D
Geen belasting en superdegelijk ;)10 mei 2011 om 12:59 #17888462AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de B-Stijl scheuren ze toch vaak bij bepaalde jaren?!
Op de sloop zie ik er genoeg die onder die plastic wielrandjes roesten, dorpels ook wel volgens mij.10 mei 2011 om 16:14 #17888463Ik heb ook een tijdje een dieseltje gereden maar dat was een Peugeot 205 1.8 diesel
En die was echt zuinig en gewoon nog vlot ook
Ik heb toen ook een tijdje zitten kijken naar een Corsa maar ik vond hem niet zo zuinig
De 205 reed met gemak 1 op 2310 mei 2011 om 16:21 #17888464Gewone 1.2 of 1.0 facelift model niks? Kan je ook mega zuinig meerijden, en fijnere wegenbelasting.
(1.2, 100 km per dag, schommelt op 195 brede 16 inchers tussen 1:17 en 1:19)
Vanaf 97 modelletje.
Van een oud baasje, lekker weinig km.
Diesels hebben std. natuurlijk veel gelopen, blok en bak kunnen t best aan, maar bedenk ook dat de auto zelf ook lekker versleten is. (exterieur, interieur)10 mei 2011 om 19:23 #17888465we hebben hier de 1.5 en de 1.5td gehad. Laat de 1.5 maar links liggen want die is echt enorm traag. De 1.5td kan wel goed met het verkeer mee en de blokjes zijn haast niet kapot te krijgen. 1 op 20 rijden is makkelijk te doen met die blokjes.
10 mei 2011 om 19:39 #17888466@CorsaB5drsX14XE wrote:
Gewone 1.2 of 1.0 facelift model niks? Kan je ook mega zuinig meerijden, en fijnere wegenbelasting.
(1.2, 100 km per dag, schommelt op 195 brede 16 inchers tussen 1:17 en 1:19)
Vanaf 97 modelletje.
Van een oud baasje, lekker weinig km.
Diesels hebben std. natuurlijk veel gelopen, blok en bak kunnen t best aan, maar bedenk ook dat de auto zelf ook lekker versleten is. (exterieur, interieur)Nou daar ben ik normaal ook van, en dan de 1.2, iets meer puf op de autobaan al is dat dus niet de prioriteit. Maar we rijden er dan dermate veel km’s mee dat diesel echt goedkoper is. We hebben ook zitten denken aan een 106 1.9 d, licht en goede motoren, maar ze vind dat weer niks, ze heeft onlangs in de Hyundai van d’r ouders gereden (overgestapt na diverse Opels) en ze vind onze 13 jaar oude Astra veeel fijner rijden dus nu wil ze alleen een Opeltje want de rest deugt niet, en ik roep natuurlijk ook al zolang ze me kent ik niks anders als een Opel wil dus dat krijg ik niet verkocht als ik zeg dat een peugeot ook goed is…….en bij Opel dan is de b corsa in diesel uitvoering het meest betaalbaar qua aanschaf en verbruik dacht ik zo.
Het zal zeer waarschijnlijk een 1.5 td worden, we hebben er al diverse in de peiling maar goed, buiten de mindere prestaties, is een gewone 1.5 en 1.7 wel betrouwbaar? En ik kan nergens vinden of een facelift model minder roestgevoelig is, omdat Opel rond die periode carrosserieën is gaan galvaniseren. Dus is een facelift model een aanrader wat roest betreft of juist niet? Of maakt het niet uit…?
10 mei 2011 om 19:42 #17888467@loodgieter wrote:
als je wil gaan dieselen MERCEDES liest een 250D oldtimer :D
Geen belasting en superdegelijk ;)Jah maar ik zie mijn vriendin dat eerlijk gezegt niet besturen, vooral als je er een zonder stuurbkrachtiging hebt ofzo, haha. Nee het moet klein zijn…formaatje Astra vind ze eigenlijk wel het maximum.
11 mei 2011 om 19:15 #17888468Corsa 1200 of 1400 kopen met weinig km’s en dan een G3 LPG installatie erin. Kost wat meer in aanschaf maar rijdt heel erg goedkoop, wegenbelasting in drenthe: 15€ meer dan benzine / kwartaal. Gebruik bij een X14SZ op de snelweg 1:11.5, een X12XE komt ongeveer op 1:13 uit.
13 mei 2011 om 06:08 #17888455@Astraman wrote:
Ok, ik heb weleens met een 1.7 en 1.5td gereden en de 1.5 is wel degelijk vlotter, is een gewone 1.5 ook een aanrader? Het hoeft namelijk geen snelheidsmonster te zijn, mijn vriendin zal het echt een worst zijn want ze rijdt toch heel rustig, als hij maar zuinig is, het is hier de snelweg op en en er daar weer af. Ik weet uit ervaring dat een zwaardere Combo voor zo’n stuk met 1.7 al prima is, maar omdat Opel diverse Diesels heeft die je beter niet kunt hebben vraag ik me af wat qua betrouwbaarheid en verbruik gunstiger is.
Wat roest betreft, kan alleen vinden rondom de achterwisser en ergens bij de motorkap, dat is nog cosmetisch en het ziet er niet uit maar nieuw kappie/kleppie en het is verholpen, maar het gaat mij meer om balken en veerschotels, wil een corsa b daar nog weleens roesten? En of er dan jaren zijn die harder of minder roesten dan een ander…
Qua Diesels weet ik niet heel veel bij te dragen helaas, maar qua roest moet je op de volgende punten letten:
– Veerschotels
– Dorpels
– Wielkast randen
– Motorkap
– AchterklepHet inscheuren van de B stijl was vooral een probleem bij de eerste series Corsa B. Vanaf de facelift is de B-stijl dikker gemaakt, waardoor deze niet meer zouden inscheuren. Ondanks wat men soms zegt is dit trouwens GEEN apk afkeur.
P.s. Over km vreten..
Met mijn 1.4 SI uit 1994 heb ik in vier maanden tijd al 10.000 km gereden. Afgezien van een carter pakking en wat achterstallig onderhoud geen problemen qua betrouwbaarheid :P
13 mei 2011 om 09:26 #17888456@ Astraman: Zou eerder letten dat je een facelift met metallic lakje koopt! heb diverse unilak facelifters die gegalvaniseerd zouden moeten zijn toch lekker zien roesten. (op vreemde plekken, niet door beschadiging o.i.d. overigens!)
Ook metallic lakkers facelift blijven toch bij de motorkap en onder de ruitenwisserdop zachtjes roesten.Als jij zeker weet dat het een diesel moet zijn moet je gaan zoeken naar een 1.5td na 97 met metallic lakje.
Wil je zeker weten dat je B stijl niet scheurt, koop je bovengenoemd in een 5drs uitvoering.
Onyx uitvoering heb je leuke bekleding en het e.e.a. elektrisch. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.