Km teller vervangen, wat te doen met km stand?

Forumindex Forums Modellen Astra Km teller vervangen, wat te doen met km stand?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Scriptman
    Deelnemer

Beste mensen,

Ik wil graag mijn motorblok vervangen, denk dat ik bij 1.6 16V blijf, of heel misschien toch een 1.8 16V, ben ik nog niet over uit.
      Houd in gedachten dat ik een complete auto koop om meteen meer onderdelen over te zetten, zoals elektrische ramen e.d. :) (auto zal uit duitsland gehaald worden en uiteindelijk afgevoerd worden naar de sloop :) )

Nu is het zo dat mijn km teller defect is. Deze wil ik gelijk mee vervangen, maar dan klopt de originele km stand niet meer.. (stel hij wijkt 50.000 tot 70.000 km af, want ik wil graag een motor met MAX 170.000 op de teller, ik heb nu 225.000), wat kan ik hiermee doen? Ik lees namelijk dat je niet je km stand meer mag aanpassen vanaf dit jaar. Dus ik mag hem ook niet vooruit zetten zodat de originele stand klopt?

Het is absoluut niet de bedoeling om te klooien met de km stand, ik wil gewoon graag de originele stand erop hebben, ongeacht wat de nieuwe motor gelopen heeft, want uiteindelijk gaat het ook om de rest van de auto die deze kilometers gemaakt heeft..

Het enigste wat ik graag wil weten: Mag ik mijn km stand omhoog zetten zodat deze ook klopt met de werkelijk gereden kilometers?

Mvg.

wim-v6
      Deelnemer

Op-Com eraan hangen.

Teller naar juiste stand zetten mag juist en zeker wel, dat is wat ze juist willen, dat het Klopt.

willem

Corsaliefhebber
        Deelnemer

Vooruit is neem ik aan een minder groot probleem als terug ;)
          Ken weinig mensen die meer betalen omdat de auto MEER gelopen heeft,
          al zal er allicht wel ergens eentje te vinden ziijn :D :D :D

Grts van Corsaliefhebber

Haasje17
          Moderator

Let wel de km stand hoort bij de auto en niet bij de motor.

Haasje17
            Moderator

wat ik hiermee bedoel is als je auto er dus 225.000 heeft is dat de stand welke op je teller moet staan al leg je er een blok in met 0km

Scriptman
              Deelnemer

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

@Haasje: Dat probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn openingspost.
                Maar je ziet vaak dat mensen extra hun km teller verwisselen om een lagere stand te krijgen, indien zij het niet zelf kunnen terug zetten.
                Ik vind het wel raar dat de RDW er niet moeilijk om doet, want bij de APK keuring wordt de km stand geregistreerd namelijk.
                Nu heb ik wel een OBD2 stekker e.d. dus ik kan het zo aanpassen, maar wou het eerst even zeker weten.

Is het trouwens ook mogelijk, stel ik behoud mijn motorblok, om de ECU te updaten naar software uit bijv. 2002?

Mvg.

wim-v6
                Deelnemer

Kan alleen met een Op-Com..

Willem

Remzter

even een update…
                    sinds 1 januari 2014 mag je absoluut niet meer je km stand terug draaien…
                    zover ik las mag jij dit ‘zelf’ niet meer doen!

Remy

wim-v6
                    Deelnemer

Mag dat niet, Bij een Tellervervanging je Teller op de JUISTE stand zetten??
                      Ik zal m voor niemand op een lagere stand zetten, daar begin en begon ik zowiezo nooit aan..
                      op een Juiste stand zetten doe ik wel, moet ik Fisiek kunnen kontroleren anders begin ik er ook niet aan.

Wie gaat er achter komen dat ik een vervangen Teller op de JUISTE stand heb gezet??

Willem

Mark16v
                      Deelnemer

@Remzter wrote:

even een update…
                        sinds 1 januari 2014 mag je absoluut niet meer je km stand terug draaien…
                        zover ik las mag jij dit ‘zelf’ niet meer doen!

Remy

Let nou ff op man, er wordt niks teruggedraaid. Zijn huidige teller is kapot, dus hij wil een nieuwe teller in zijn auto zetten en daar de stand van wijzigen zodat deze weer overeenkomt met wat er op de oude teller staat.

Precies hetzelfde als wat een Opel dealer ook zou doen als jij daarheen gaat met een kapotte teller.

Dolby
                        Deelnemer

Ik heb ook zelf al meerdere Opels de KM aangepast naar de juiste km stand aangepast na het monteren van een andere KM teller. Doormiddel van APK bewijs en oude KM teller huidige auto. Als ik het niet vertrouwede deed ik het zeker ook niet. Maar de mensen waar ik het bij gedaan heb vertrouw ik daarin.

Daarbij wil ik ook nog eens zeggen. Wat je ook met de Op-com aanpast. Bij de Opel dealer kunnen zo nog altijd checken of het ook echt klopt. Ze kunnen met hun uitlees apparatuur
                          zien of het de originele KM stand is of niet. Maar een particulier kan dit natuurlijk niet zien helaas.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.