Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Km teller kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2010 om 17:04 #17218546
Hey,
Ik heb een probleempje met mijn Corsa B (GSI, ’98).
Gister stond ik klein half uurtje stil met draaiende motor. Daarna reed ik verder en deed mijn km-teller het plotseling niet meer.Na een stukje verder te hebben gereden ging het lampje van mijn motor storing branden en viel de motor uit..
Kreeg hem daarna gewoon meteen weer gestart en het lampje brandde niet meer.Vandaag weer hetzelfde probleem alleen ging nu alleen het lampje branden maar de motor viel niet uit. Toen ik thuis was de auto afgezet en na 5 minuten weer een keer gestart. Toen brandde het lampje weer niet…
Nu wou ik kijken of de km-teller kabel nog wel erin zat, maar deze is dus elektrisch had ik gezien.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Of moet hij gewoon uitgelezen worden?
Bedankt alvast voor de reacties.
12 maart 2010 om 17:25 #17628880Als de motorcomputer geen snelheids signaal krijgt gaat deze in storing, en KAN de motor uitvallen..
het zal waarschijnlijk aan de Pulse gever op de versnellingsbak liggen, of de stekker hiervan..
Pulse gever zit op de zelfde plek in de bak als normaal de tellerkabel zit.
je kan de tellers ondrling ook herkennen zonder uit te bouwen:
Mechanisch: Kabel dus:
– Teller begint pas met snelheid aangeven bij 20km/u
– onderaan tellerblad staat W=****Electrisch: via Pulse gever of via ABS dus:
– Teller begint bij 0km/u met snelheid aangeven
– onderaan tellerblad staat K=*****er zijn 2 type pulse gevers..
– mechanisch elektrisch: deze hebben een tandwieltje onderaan de pulse gever
– Electrisch: Dit is echt enkel een Pulse teller, dus geen mechaniekje erin. (heeft wel wat weg van een LANGE toerental sensor (is het eigenlijk ook)
Willem
12 maart 2010 om 17:49 #17628881origineel gepost door wim-v6
Als de motorcomputer geen snelheids signaal krijgt gaat deze in storing, en KAN de motor uitvallen..het zal waarschijnlijk aan de Pulse gever op de versnellingsbak liggen, of de stekker hiervan..
Pulse gever zit op de zelfde plek in de bak als normaal de tellerkabel zit.
je kan de tellers ondrling ook herkennen zonder uit te bouwen:
Mechanisch: Kabel dus:
– Teller begint pas met snelheid aangeven bij 20km/u
– onderaan tellerblad staat W=****Electrisch: via Pulse gever of via ABS dus:
– Teller begint bij 0km/u met snelheid aangeven
– onderaan tellerblad staat K=*****er zijn 2 type pulse gevers..
– mechanisch elektrisch: deze hebben een tandwieltje onderaan de pulse gever
– Electrisch: Dit is echt enkel een Pulse teller, dus geen mechaniekje erin. (heeft wel wat weg van een LANGE toerental sensor (is het eigenlijk ook)
Willem
Oke bedankt!
Maar ik heb dus een electrische teller.Ik had ook al naar de Opel Dealer hier gebeld en die had het ook over waarschijnlijk iets bij versnellingsbak.
Als dit het is, zou het dan veel gaan kosten om het te maken?
Heb hier namelijk zelf niet heel veel verstand van, maar ken wel iemand waar het stuk goedkoper kan als de Dealer zelf :)12 maart 2010 om 17:51 #17628882je kan het zellf zelfs, is vrij simpel..
zit onder je schakelmecahniek (daar kan ook de kabel beschadigd zijn trouwens door het schakelmechaniek).
1 boutje 10 los draaien en pulse gever omhoog eruit trekken..
Willem
12 maart 2010 om 17:55 #17628883origineel gepost door wim-v6
je kan het zellf zelfs, is vrij simpel..zit onder je schakelmecahniek (daar kan ook de kabel beschadigd zijn trouwens door het schakelmechaniek).
1 boutje 10 los draaien en pulse gever omhoog eruit trekken..
Willem
Oh dat valt allemaal reuze mee dan.
Ik ga zo meteen even langs iemand die er wat meer vanaf weet en dan zullen we eens kijken.Maar kan ik wel gewoon blijven rijden totdat het gemaakt is? Kan dat geen kwaad?
En hoeveel kost een pulsgever ongeveer? Want krijg het namelijk niet echt gevonden op internet12 maart 2010 om 17:59 #17628884wat een pulse gever kost weet ik niet…
je kan ook eens opzoek op een sloperij als je haast hebt..
zonder pulse gever niet rijden….. bak is dan open terhoogte van de pulse gever, en ben je een boel bakolie kwijt, en er kan vuil in de bak komen.
Willem.
12 maart 2010 om 18:01 #17628885origineel gepost door wim-v6
wat een pulse gever kost weet ik niet…je kan ook eens opzoek op een sloperij als je haast hebt..
zonder pulse gever niet rijden….. bak is dan open terhoogte van de pulse gever, en ben je een boel bakolie kwijt, en er kan vuil in de bak komen.
Willem.
Maar er zit er toch wel 1 in? Alleen is ie misschien kapot?
Of mag ik er dan nog niet mee rijden?12 maart 2010 om 18:09 #17628886dan kan je ermee rijden, zei het wat iritant door zo nu en dan in sotring gaan van de motor..
kan verder geen kwaad.
Willem
12 maart 2010 om 18:12 #17628887oke harstikke bedankt voor snelle reacties! :)
ga nu even langs iemand om er naar te kijken.13 maart 2010 om 14:42 #17628888Het is alweer gemaakt.
Was gelukkig alleen maar een zekering:D13 maart 2010 om 15:28 #17628889van me combo van 98 (diesel)doet die het ook niet is zoon pulse gever door te meten?
en dan misschein stomme vraag is die puls gever ook aan te sluiten op ee digidash van een kadett?
13 maart 2010 om 21:56 #17628890Teller doet het niet: (autodata word opgang gezwengeld)
Pulse gever doormeten: via osciloscoop of met led tester kan je m testen.
Digidash:
dan zal je even moeten kijken of je een mechanisch elektrische pulse gever hebt, zo ja kan je een kadett pulse gever plaatsen
zo nee, zal de waarden niet kloppen voor een digidash.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.