Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Km Teller en dagteller
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 08:50 #17230035
Goedemorgen,
Ik ben Ed en heb een Opel Sintra gekocht.
Nu blijkt dat de km teller en de dagteller niet werken.
Is dit een een stekker kwestie of is er meer aan de hand ?:swear
Ik hoor graag van jullie28 december 2010 om 11:10 #17780758viel dat niet op dan tijdens de proefrit???
28 december 2010 om 11:26 #17780759Asl de snelheids meter werkt dan ligt het meestal aan het mechaniek van de km teller zelf, deze word electrisch aangestuurd, evenals de snelheidsmeter.
werkt op de zelfde aansluiting (draad) van de tellerstekker.
het kan een teken zijn van een terug gedraaide teller, maar kan ook gewoon kapot gegaan zijn.
Willem
28 december 2010 om 15:08 #17780760Wim ik BERT ben meegeweest de Sinta van Ed kopen .Ed is een vriend van me .en is de 2e Sinta die we gaan redden en rijdend gaan houden door liefhebbers.
p.s deze was van binnen en buiten een stuk verzorgder als de eerste die we kochten en u vrolijk bij de buren rijd en goed ook he .beide 2,2 liters
is een top gave mooie wagen,waar uiterlijk en motorisch helemaal niks mis mee is .op de bekende dingen gelet en ik heb de nap stond bij de laatste Apk in april op 128en nog wat nagetrokken hij staat nu op 135000km.
het is eigenlijk met het rijden niet opgevallen,,meer bezig geweest of de kachel kleppen en zo allemaal werkte en niet als bij die vorige het vacuum verstoord was .
want het ding is van binnen nieuw stoelen schoon en niet ingezakt of gekke dingen en van buiten op wat gebruiks sporen na ook .
maar de prijs was er na om hem lekker mee te nemen staat mooi op de banden en remmen uitlaat is netjes distributie riem is aan toonbaar vervangen net na de vakantie (de eikel is z,n rijbewijs kwijt geraakt in duitsland 190 km waar je op dat moment 80 mocht bij passau).
er is dus wat ruimte in €€€€€€€€ om hier weer een plaatje van te maken .
Nu de aan pak van het probleem!!!! snelheids meter en alles doet het dag en km teller staan stil ??
wat te doen ???andere unid via onderdelenlijn zien te krijgen ???of is zoiets te
reparerenBert
28 december 2010 om 15:44 #17780761als je e toch een top wagentje van maakt ..
zou t eerst eens zelf loshalen en bekijken … mss ist een breukje in een stroomkabel die je makkelijk fixt
28 december 2010 om 15:49 #17780762Probeer eerst eens te klooien met de dagtellerknop, indrukken, daarna klein beetje trekken eraan.
ik heb zelf ook een electromechanische kilometer teller in de Combo, als ik de dagteller op 0 druk zonder het pinnetje iets te trekken, draaien bij mij ook bijde tellers niet mee.
Willem
28 december 2010 om 16:36 #17780763We gaan verder in het sintra deel
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Km Teller en dagteller’ is gesloten voor nieuwe reacties.