Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2013 om 18:06 #18057626
Het is even stil geweest bij m’n Dribbel, maar heb nu eindelijk weer een kleine toevoeging :D
Vandaag een Pipercross open luchtfilter erin gezet. Bij rustig rijden merk je weinig, maar trap je het gas open, dan begint de motor heeerlijk te bulderen en knalt hij met volle vaart over het asfalt :DVoor degene die erover twijfelen om 110,- uit te geven voor een OLF van Pipercross => DOEN!! :D
Foto volgt nog…
15 januari 2013 om 18:08 #18057627Heb je er een fotootje van :D ?
15 januari 2013 om 18:15 #18057628Zoals ik al zei; foto volgt nog ;) Ik denk dat een filmpje of geluidsopname eerder op z’n plek is :P
15 januari 2013 om 18:33 #18057629openluchtfilter klinkt zowiezo super met een v6 weet ik uit ervaring :D
15 januari 2013 om 18:35 #18057630Ik had er eentje van k&n gemonteerd, hing beetje tegen chassis. Werd helemaal gek van dat geluid, pipercross was inclusief beugels enzo?
15 januari 2013 om 18:36 #18057631http://youtu.be/kMpBCdl23M0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 januari 2013 om 18:46 #18057632Pipercross is inclusief beugels, maar montage is nogal krap… Zit zowat met de dop in de oude luchtinlaat… Maar dat krijg je met zo’n grote LMM :)
Geluid uit het filmpje komt aardig overeen, maar zal nog wel een foto en filmpje maken ervan…15 januari 2013 om 18:52 #18057633ja ben benieuwd :thumb
15 januari 2013 om 20:17 #18057634AnoniemLid sinds:
1 January 197016 januari 2013 om 17:55 #18057635Zoals beloofd alvast een foto van het luchtfilter. Motor is een beetje vuil, omdat ik ‘m tijdens het sneeuwen heb geplaatst.
1 februari 2013 om 14:42 #18057636Remvloeistof laten vervangen. Volgens mij is dit ook nog nooit gedaan :P
Heb tegenwoordig ook het ‘euvel’ dat ‘s ochtends het rempedaal vrij moeilijk gaat. Dus misschien een vacuumlekje?Het is in ieder geval niet ernstig genoeg om te laten fixen :)
7 februari 2013 om 12:53 #18057637Welke delen van m’n V6 moet ik afdekken als ik m’n motorruimte wil schoonspuiten? Had in wat haast olie bijgevuld en de oliedop vergeten er terug in te draaien. En zo dus een ritje van 125km gereden…
Accu en luchtfilter dek ik sowieso af… Maar wat nog meer?7 februari 2013 om 13:16 #18057638Meer niet…zowiezo kan het even een motor storings lampje geven maar die is weer weg als de boel droog is. Ik heb zelf mn ommie met Autoglym afgenomen, dik resultaat!
Enjoy
9 februari 2013 om 16:14 #18057639Accu hoef je niet af te dekken, als je een normaal luchtfilter hebt, hoef je deze ook niet af te dekken (wel als je zo’n petjesgeluid ding hebt natuurlijk)
verver valt er weinig af te dekken, eb je kans dat je een tijdje met een vranden mm lampje zal rijden, meer heb ik eigenlijk niet gehad met afspuiten van diversen V6-en, ik dek ook niks af!!!
moet er maar tegenkomen.Met een open filter heb je wel kans op waterslag, net als dat je met een open filter een plas pakt die diep genoeg is uiteraard.
Waterslag = motor overleden!!!Willem
9 februari 2013 om 16:33 #18057640Heb er een Pipercross OLF aan hangen, maar die zal niet gauw water happen… Accu heb ik minimaal afgedekt. Normaal al een standaard kapje erop, maar ook even een zakje bubbeltjesplastic overheen gedrukt.
Is allemaal prima gegaan zonder het MM-lampje. Ook meteen de motor aan gezet na het schoonspuiten om het water te laten verdampen.9 februari 2013 om 16:44 #18057641is ie waterdicht bij het element dan??, niet op je foto in ieder geval.
als je een Flink diepe plas induikt komt het water daar gewoon je motorruimte binnen hoor.
heb dit al gezien bij een Calibra (V6), met buis naar beneden voor koud lucht, dacht dat het ook wel kon bij ions langs het maliveld door een stuk ondergelopen straat, deze reed naast mij met eenzelfde gang de plas in, alleen hij stond midden inde plas stil…
Ben m nog even de plas uit getrokken met mijn auto..
en daarna starten klonk als flinke motorschade, en dat bleek ook wel nadat de olie aan de zijkant van het onderblok eruit kwam zetten..je zou denken dat dat wel mee zou vallen achter de koplamp, maar dat valt knap tegen.
het zal niet bij het eerste de de beste plasje gebeuren, maar mocht je onverhoopt in een toch te diepe plas duiken kan dit dus blijkbaar ook gebeuren als ie netjes achter de lamp geplaatst zit.
Willem
9 februari 2013 om 19:49 #18057642ja ik vraag me eigenlijk af hoe hoog het water mag komen bij een normale auto :P
ik reed laatst eens in een downburst en er stond water tot onderkant deur :) en kwam een lollige vrachtwagen tegemoed rijden en ik had echt het gevoel ONDERZEEËR
maar auto gaf geen kickheb hem niet verlaagd…
collega had zijn verlaagde golf kapot :D
en er stonden ook genoeg auto’s kapot aan de zijkant9 februari 2013 om 23:08 #18057643Als de motor maar enigzins goed water op kan pakken, is het klaar, Krijg je waterslag (water is harder als beton, en niet samendrukbaar, dus als deze in de verbrandsingsruimte komt, verbrijzelt het een en ander.
Water mag dus NIET in de motor komen, met een standaard filterbak word dit voor het grootste deel al tegengehouden door de Constructie van de filterbak zelf, en zijn kleine afwateringen..
Water komt binnen onder het filtermatje, en haalt in de meeste gevallen het matje zelf niet eens.. (bepaalde werveling).
Daarbij komt als je rijdend door het water gaat, de stroming zo is gemaakt dat deze word afgewend om richting aanzuigbuis te gaan…
Daar word echt wel over nagedacht..Open filters hebben als het water dus op hun nivo de motorruimte komt, geen enkele buffer om dit weg te kunnen werken..
ik zeg al, het komt vrijwel nooit voor, maar het kan gebeuren..Willem
17 februari 2013 om 22:33 #18057644Ik heb de knoop doorgehakt. Deze prachtige Vectra B 2.6 V6 moet op zoek naar een nieuw baasje. Mijn 112km per dag voor woon-werk is op termijn toch niet echt handig gebleken en ga nu door voor een 2.2 DTI. Mocht er iemand interesse hebben in deze auto, vanaf 25 februari gaat hij in de verkoop voor een minimum-bedrag van 2500,-. Verdere informatie komt dan nog wel ter beschikking en is nog NIET op te vragen via PM of mail. Deze keuze is omdat ik de auto aan ga bieden via het forum en hier gewoon de advertentiekosten voor ga betalen.
18 februari 2013 om 09:14 #18057645Word het een b vectra of een c?
18 februari 2013 om 10:02 #18057646Heb besloten toch weer voor een B te gaan, en dan het liefst een Sport Edition II. Die half lederen stoelen blijven me toch te mooi :P
18 februari 2013 om 11:02 #18057647Veel succes met de zoektocht:) Rijd al enkele jaren een gechipte B 2.2DTI, Zo heerlijk!
18 februari 2013 om 11:15 #18057648Chippen is ook mijn bedoeling. Heb theoretische / behaalde resultaten gezien bij Unlimited Tuning, en die spreken mij toch wel heel erg aan :D
18 februari 2013 om 12:09 #18057649Welke zijn dat dan als ik vragen mag? Is zo heerlijk om op lage toeren al veel vermogen te hebben!
18 februari 2013 om 12:48 #18057650http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/chiptuning-auto/n-tm-z/chiptuning-opel/1079-chiptuning-opel-vectra-22-dti-16v-125-pk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.