Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 07:51 #18057510
Dan hoef je geen andere koppelstangen te hebben.
Ik blijf bij m’n mening dat verlagingsveren en originele dempers niet op elkaar afgestemd zijn, maar er zijn er genoeg die het wel doen en er prima mee rond rijden.
Waarom niet effe doorsparen voor een schroefsetje?10 oktober 2012 om 08:17 #18057509Koppelstangen ?? :hmmz welke bedoel je daar eigenlijk mee..?
Mooie Vectra heb je hoor !! :D
Verlagings-veren zijn niet altijd korter hè..
Ik heb mijn originele dempers voorzien van KW veren van 40/40.. rijdt prima ;)
Zie hier een linkje van mijn Vectra B Y26SE SEII —> http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=4889″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Pagina 16 staan het verslag van het verlagen..
Grtz. Maurice
10 oktober 2012 om 09:09 #18057508Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?
Veren zijn niet altijd korter, maar verdelen het denk ik anders.
Meeste sets zijn blijkbaar 35-35 of lager :S10 oktober 2012 om 18:32 #18057507@Klopper wrote:
Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?
Koppelstangen lopen volgens mij tussen je schokbreker en je stabilisatorstang.
Groet jraaf10 oktober 2012 om 19:01 #18057506Mja, dan hebben we het over dezelfde, alleen wist ik even de andere verbinding niet goed te plaatsen :)
Deze zijn relatief makkelijk zelf te fabrieken mochten ze niet naar behoren zitten…10 oktober 2012 om 19:07 #18057505Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.
Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.
11 oktober 2012 om 05:42 #18057504@RISL wrote:
Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.
Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.
Bij bepaalde auto’s..?? :hmmz
Dat bij de Vectra wel nodig dan ??
Ik heb nog niet eerder gehoord dat het bij de Vectra B nodig is..
11 oktober 2012 om 08:16 #18057503bij een b niet nodig, heb mijn ene vectra verlaagt met schroefset op de laagste stand en de andere is 40mm veer verlaagt bijde geen probleem mee
19 oktober 2012 om 17:10 #18057502De nieuwe remschijven zijn binnen vanuit Duitsland :D
Morgenochtend er onder zetten, zodat ik ook een nieuwe voorruit kan bestellen :D31 oktober 2012 om 16:29 #18057585Achter alvast nieuwe winterbandjes eronder laten zetten. Zomerbandjes achter waren compleet op, dus deze eerst maar vervangen.
Morgen of overmorgen even de voorste bandjes laten vervangen voor de winter-versies :)
Dit ging vandaag niet meer ivm tijdtekort :)
31 oktober 2012 om 17:00 #18057586Klaar voor de kou dus…topper man :thumb
31 oktober 2012 om 18:42 #18057587Alleen de sneeuwschuiver voorop nog :P
Hoe zit het eigenlijk met de bedrading van de trekhaak? Hoe zit deze fabrieksaf aangesloten icm checkcontrol?
1 november 2012 om 17:42 #18057588Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
8 tot 8,5mm op elke band :DToch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?
1 november 2012 om 17:45 #18057589@Klopper wrote:
Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
8 tot 8,5mm op elke band :DToch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?
Klinkt als dat de auto moet worden uitgelijnd. Dan voelt deze soms een beetje onvoorspelbaar aan in het stuurgedrag.
1 november 2012 om 17:52 #18057590Raar genoeg is dat pas geleden ook al gedaan… Volgens mij 1 a 1,5 maand geleden.
1 november 2012 om 18:03 #18057591Hmz…
Versleten schokdempers, speling op stuurstangen/stuurhuis, onjuiste bandenspanning (lijkt me op dit moment heel onwaarschijnlijk)… ?
1 november 2012 om 19:00 #18057592Zit nu opeens aan de fusee-kogels te denken… Kan dat ook?
EDIT: Bedenk me net dat dit nog steeds de originele zijn ivm het nagelwerk wat erin zit. Auto met bijna 195k op de teller, dan kunnen ze naar mijn idee toch allang versleten zijn?
1 november 2012 om 21:55 #18057593De Vec word vaak niet GOED uitgelijnd, heeft vaker met achter te maken als met voor!!!!
Vage middenpositie in het stuur duid op een niet goed uitgelijnde vooras..
Fuseekogels, Bij mij heb ik de originele draagarmen voor originele nieuwe vervangen omdat een Fusee kogel voelbaar en hoorbaar speling had bij 203.000km..
als deze speling er niet is is er niks mis met de stuurkogels..
De draagarmen van mijn huidige zijn ook nog prima (let op 240.000km), ik vermoed dat dat ook nog de originele zijn, gezien de staat van het lakwerk net zo slecht was als dat van het subframe..
Ook de rubbers in deze draagarmen zijn nog prima!!Ik raad aan als je de kogels vervang, lekker heel de draagarmen te doen, heb je ook gelijk nieuwe rubbers erin..
Willem
1 november 2012 om 22:05 #18057594Een van de draagarmen is al eens vernieuwd, duidelijk te zien aan het kleurverschil tov de rest van het metaalwerk :P Dus dat kan ik dan nog wel overslaan.
Heb even gauw een berekening zitten maken, en daar kom ik toch 20 a 30 euro goedkoper uit als ik alles los doe ipv een complete draagarm. Is verder een klein beetje extra moeite…2 november 2012 om 06:52 #18057595@Klopper wrote:
Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
8 tot 8,5mm op elke band :DToch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?
Wat is de banden spanning?
Wordt nog wel eens vergeten dat winterbanden een hogere banden spanning nodig hebben.2 november 2012 om 07:13 #18057596Staat gewoon op 2.5 bar.
Merkte vanochtend dat het gewoon met een ‘knik’ om gaat, veelal naar rechts. Linkse draagarm is nieuw, dus denk dat ik toch eens de rechtse na moet kijken :P9 november 2012 om 17:22 #18057597Het wiel rechtsvoor heeft dus wel wat speling. Maar volgens mij is het de stuurkogel ipv draagarm. Er zit speling op het wiel van links naar rechts.
9 november 2012 om 22:35 #18057598Kan ook binnenste kogel zijn, die gaan vaker kapot als de buitenste..
Willem
10 november 2012 om 12:12 #18057599Welke is dat precies?
10 november 2012 om 13:13 #18057600Stuurkogel aan het stuurhuis..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.