Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2012 om 19:09 #18057566
nou inderdaad zeg
compressie zou 10.0 bar moeten zijn . . . heeft tie toch een 3,5 bar verloren aan compressie.maar aangezien ze alle 6 een hoop kwijt zijn, zou ik toch eens bij een andere garage een second opinion vragen.
wellicht iets mis met de meter.4 september 2012 om 19:11 #18057567Toevallig een richting waar ik op moet kijken om dit weer enigszins recht te krijgen? Behalve een pen te pakken en het kaartje bij te werken :P
4 september 2012 om 19:58 #18057568was het blok koud of warm toen ze de compresie gingen meten?
4 september 2012 om 20:12 #18057569Tja, ik kan er helaas alleen ‘lauw’ op antwoorden. Ik heb de auto warm de garage binnen gereden, daar heeftie met een open kap een kwartiertje gestaan. Vervolgens het hele zooitje los gehaald en klaar gezet. Toen is er nog een klein half uurtje overheen gegaan. Dus uiteindelijk was hij niet meer overdreven warm ofzo.
Was eigenlijk wel grappig; de eerste keer dat hij ging meten, sloot de rubberen dop van de meter niet helemaal goed af (mss versleten / beschadigd?). Waardes kwamen uit op 4 tot 4,5 >_<
Even later is hij toch terug gekomen met een andere dop (eigenlijk bedoelt voor grote bougies), en die kwam uit met het eerdere resultaat van 6 tot 6,5.4 september 2012 om 20:18 #18057570echt warm was je blok dus niet na dik een uur.
en denk dat ze gewoon verkeerd de compressie hebben gemeten.
laat ze het is opnieuw doen en ff de rubbers met een beetje vet in smeren.
zodat ze niet meer lekken.4 september 2012 om 20:21 #18057571dat denk ik dus ook.
zeker nu ik dat ook lees dat bij de eerste meting 4,5 gehaald wordt.ga gewoon eens naar een andere garage.
4 september 2012 om 20:38 #18057572Tweede dop sloot wel goed af volgens mij. Er was een duidelijk verschil qua geluid. Eerste ronde pufte alles nog, en tweede ronde dus niet meer.
4 september 2012 om 21:18 #18057573Vandaag ook meteen maar even een nieuwe radio gehaald. De oude Medion had er geen zin meer in na jaren trouwe dienst :P
Voor een degelijk bedrag de Sony MEX-BT3900U gehaald en ingebouwd. Zonder gekloot met draadjes kan ik nu weer fijn van m’n muziek op de iPhone genieten :P En het scheelt me een handsfree-set :D
9 september 2012 om 19:28 #18057574Is de TC eigenlijk schakelbaar te maken zoals in de CDX-uitvoeringen? Neem aan van wel, maar is het dan mogelijk om bijv alleen het knopje te plaatsen in het dashboard? Of komt er meer bij kijken?
9 september 2012 om 19:53 #18057575moet geactiveerd worden in je computer.
als ik het goed heb9 september 2012 om 21:29 #18057576Haha, tja, dat is ook weer zo met de modernere auto’s… Je kan nog geen lampje te verwisselen zonder computer eraan te hangen #sarcasme
Zou wel mooi zijn als ik hem uit kon schakelen voor een maandje ofzo… Dan kan ik nog even m’n voorbanden opfikken (heb een hekel aan banden met een zachte wang), en dus heb ik een reden om ze te vernieuwen :P10 september 2012 om 06:23 #18057577TC heeft niks met de uitvoering te maken, maar met het motortype.
Alle:
– 2.0-16V 2.2-16V 2.5-V6 en 2.6 V6 motoren hebben Traction ControlBij de 2.0-16V 2.5-V6 kan je deze uitschakelen.
ik zou niet durven zeggen of deze uitschakelbaar te maken is bij de 2.6 V6.
ja zekering eruit van de ABS..
Willem
10 september 2012 om 11:48 #18057578Dan zou ik ‘m eigenlijk even over moeten prikken om het te testen, de volgende keer dat ik in B&R of Nootdorp ben :P
Met de ABS ga ik niet klooien, zeker niet gezien de snelheden die ik af en toe rijd :PRemschijven zijn binnen een half jaar ook al wel aan de beurt. Links zit een schijf die krom is (half om half schrapend geluid tijdens het rijden). Of het voor of achter zit weet ik nog niet.
10 september 2012 om 21:19 #18057579Overprikken werkt zowiezo niet!!
Bekabeling is niet voorbereid..
Willem
1 oktober 2012 om 11:32 #18057580Probleem met de TC is volgens de garage een werkje voor de dealer ivm een of andere vrijgave om hem in te programmeren. Iemand bekend met dit verhaal?
Meteen ook benieuwd hoe ik die klotebeestjes van m’n bumper, motorkap en voorruit af krijg… Snap dat ze bij 180km/h nogal versplinteren, maar zelfs de hogedrukspuit krijgt niet alles eraf…
En nog een hoera voor de Vectra en mezelf :P gisteren een bijna WimV6-ongeluk gehad, maar ik had nog een baan extra over, dus de auto bijna haaks omgegooit naar de linkse baan…
Dit zal mss enkelen tegen het zere been schoppen, maar neem alsjeblieft de rijbewijs van zulke mensen af…
1 oktober 2012 om 14:11 #18057581AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo klopper, koop een goed merk insecten reiniger. Niet wat je bij de Action koopt. Daarmee was jij de beestjes er zo vanaf
1 oktober 2012 om 16:12 #18057582Ik heb vrij agressief spul uit Italië gebruikt, maar nog blijft het zitten :P
1 oktober 2012 om 16:17 #18057583AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hardnekkige strontvliegen zeker haha :jerry
1 oktober 2012 om 16:24 #18057584Nah, gewoon stronteigenwijs om eraf te komen… Ik ga nog 1 middeltje proberen, en als ze er daarna nog op blijven zitten, dan vind ik het wel weer gezegend :P Dan mogen ze nog jaren blijven zitten, tenzij ik ‘m opnieuw ga spuiten :P
9 oktober 2012 om 09:09 #18057516Vliegen heb ik er toch nog afgekregen met metalclean :P
Meteen weer een andere vraag; heb in gedachten om de auto iets te verlagen. Moet ik hiervoor ook meteen nieuwe schokdempers hebben? Of ben ik er al met alleen de veren voor 60-40?
En moet ik hierbij ook weer opnieuw laten uitlijnen?
9 oktober 2012 om 09:26 #18057515AnoniemLid sinds:
1 January 1970T/m 40 milimeter kan het met originele schokdempers. Wil je lager dan moet je andere schokdempers anders zijn de originele te lang en kunnen de veren vrij komen bij volledige uitvering. Na verlaging zeker uitlijnen. Maar wacht daar rustig een week of 2 mee dan zijn de veren goed ingezakt.
Aan de andere kant. Als jij toch wil verlagen. Waarom niet gelijk schokdempers mee vervangen. Alles gaat toch los. Ben je in 1 keer klaar9 oktober 2012 om 09:34 #18057514Ik zou er altijd dempers bijnemen. Verlagingsveren i.c.m. originele dempers….dat is niet op elkaar afgestemd.
Bij een verlaging van 40 mm of meer moet je wel andere koppelstangen nemen.En inderdaad uitlijnen.
9 oktober 2012 om 10:21 #18057513Dan laat ik het nog even een tijdje rusten… Kwam toevallig een setje tegen op internet voor 100,- rondom. Maar mijn schokdempers zijn verder nog in goede staat en kosten meteen een bak geld meer :P dan kom ik geschat op 450,- voor alles…
Eerst dan maar eens kijken wat ik met die motor aan moet :P
9 oktober 2012 om 10:24 #18057512Nitro jongen ;)
9 oktober 2012 om 11:59 #18057511En veren in de richting van 30-30? Heb nog even zitten inschatten en denk dat 60-40 iets teveel van het goede is :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.