Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klopper’s Vectra B Y26SE Sport Edition II
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2012 om 11:52 #18057541
1293KG leeg, maar met mijn eigen gewicht, benzine en m’n gereedschap-setje kom je toch al gauw aan de 1400+
21 augustus 2012 om 11:53 #18057542Owzo, ik dacht dat je dat als leeggewicht bedoelde.
Ga je uiterlijk nog iets aan de wagen veranderen?21 augustus 2012 om 12:05 #18057543Ja, roestplekjes wegwerken en de “2.6 V6” van de achterkant af halen. Overweging is om de Sebring er onderuit te halen en om te ruilen voor een originele… Is een goed puntje waar Wim mee kwam :)
Ben zelf dol op sleepers, dus ga ik er zelf niet teveel aan klooien wat betreft spoilers, luchthappers en velgen :P
Denk dat er op de snelweg al eentje zat te balen, omdat ik zonder moeite bleef plakken (rode Audi S3)… It was just a monkey, right? :P
21 augustus 2012 om 12:11 #1805754421 augustus 2012 om 12:28 #18057545Ik ga sowieso het onderstel aardig aanpakken waar nodig (bussen, lagers, remmen) zodat ik daar geen last van zal hebben. Daar tussendoor de motor ook wat netter laten lopen (was een puntje wat Wim opnoemde, maar ben het weer vergeten :P). Andere bandjes eronder, de huidige voorbanden zijn aardig nieuw, maar hebben een zachte wang (and I, don’t like it :P). Achterbanden hebben hun beste tijd gehad, dus die gaan dan ook meteen mee.
Die Ford is wel grappig ja, maar zoals er ook bij staat; de velgen zijn degene die ‘m verraden :P
Ik snap nu trouwens ook wel waarom de V6’ers hier af en toe naar Duitsland gaan. Voordat je ‘t goed en wel beseft, tik je de 200 km/h al aan…
21 augustus 2012 om 13:20 #18057546:wub nice ride!
Die stoelen zijn te Awesome main!24 augustus 2012 om 23:16 #18057547Mijn algehele gemiddelde zit nu 1 op 11,4 dat is inclusief etteren en Duitsland ritten…
2.5 V6 station handbak 1999 met bijna 240.000km op de klok (1338 kentekengewicht / 215-45-17bandjes erom)
Afeglopen zaterdag, van huis naar sevenum, van sevenum via duisburg naar oberhausen vliegen, van oberhausen naar de grens richting arnheim gevlogen, vanaf babberich naar huis keurig aan de snelheid, gemiddeld 9,4l / 100km, en de mijne is niet heel optimistisch, eerder realistisch.
Willem
25 augustus 2012 om 17:59 #18057548Alle bougies vervangen, oude zien er aardig bagger uit… Bij een V6 is het toch een hoop extra werk om de bougies te vervangen :P
Waterpomp en onderhoudsbeurt staan ook nog in de planning, maar beetje huiverig om het hele distributiedeel los te halen…
Iemand nog heads up’s hiervoor?25 augustus 2012 om 19:05 #18057549Distrikap los, Beter ook distri riem vervangen als de historie hiervan niet bekend is..
Willem
25 augustus 2012 om 19:12 #18057550Deze is bij de 177.000 gedaan voor zover ik het had begrepen, maar ik trek gewoon alles maar in twijfel… Onderhoudspakket is wel meteen een smak geld meer vergeleken m’n 1.8’je :P
Kan ik zo nog even met die waterpomp blijven rijden (4-5 weken)? Of liever gisteren dan vandaag vervangen?25 augustus 2012 om 19:15 #18057551Wat voor bougies heb je erin zitten als ik vragen mag??
2 of 4 punts??
Waterpomp is nog niet heel erg weg, je hoort m een beetje..
Willem
25 augustus 2012 om 19:18 #18057552Heb er vandaag 4-punts uit gehaald en er 2-punts in gedaan…
In dat geval wacht ik nog lekker een maandje met dat werk… Onderhoudspakket heb ik al wel liggen (olie, interieur-, benzine- en oliefilter etc etc), dus dan maar alles in 1 keer…
25 augustus 2012 om 19:19 #18057553Horen 4punts in in deze motor…
25 augustus 2012 om 19:23 #18057554Maakt dit voor het rijden veel uit? Heb er al een paar kilometer mee gereden, maar merk verder niets anders dan bij de 4-punts…
25 augustus 2012 om 19:23 #18057555opzich niet, je zal ze met 30.000km moeten vervangen… als ie dat haalt..
25 augustus 2012 om 19:30 #18057556Ach, kan ik wel een keer mee leven… Zal ook meteen de webshop even een mailtje sturen met deze info, dan maken ze deze fout ook niet meer :P
Nog even een mededeling voor anderen; ik ben op zoek naar een goede originele einddemper voor m’n Vectra 2.6 V6, en wil deze verruilen voor de huidige Sebring. Voorkeur gaat uit naar het model waarbij een trekhaak niet in de weg gaat zitten mocht ik deze ook omgooien vanaf m’n 1800’tje…
25 augustus 2012 om 19:39 #18057557Alle standaard einddempers passen ICM trekhaak.
Ik zou persoonlijk een originele voor een 2.6 zoeken, deze heeft Chromen eindstukjes..
Willem
25 augustus 2012 om 19:42 #18057558Die zoek ik ook, staat erbij :)
25 augustus 2012 om 20:17 #18057559Op enkele van de bougies zat trouwens een beetje van die bruine olieachtige sludge, zou dit een indicatie voor iets kunnen zijn? Dit zat voornamelijk tussen de ‘washer’-ring en het porselein… De schacht van het kleppendeksel was nog aardig schoon…
26 augustus 2012 om 07:32 #18057560Lekkende Bougies misschien..
Willem
26 augustus 2012 om 08:03 #18057561einddemper, ff op ebay kijken
26 augustus 2012 om 09:25 #18057562Lijkt me niet dat daar veel mensen happig zijn op ruilen van dingen, eerder het verkopen van hun eigen spullen.
3 september 2012 om 19:55 #18057563Aerotwin’s besteld bij de lokale garage, komen als het goed is morgen tegen het einde van de middag binnen :P
Meteen maar even gevraagd of er een compressiemeting tussendoor kan. Is geen enkel probleem, zolang ik zelf alles maar afkoppel en de bougies eruit haal :P Scheelt al gauw weer een hoop tijd, en dus kosten :P
“Zo’n V6 is toch al een stuk vervelender, omdat het achterste inlaatspruitstuk eraf moet en je er verder moeilijk bij komt”
Sure -_- Is net zo makkelijk als bij de voorste kop om erbij te komen… Alleen even naast de auto gaan staan ipv ervoor :P3 september 2012 om 22:19 #18057564Wat voor een effect zou een open luchtfilter hebben op een Y26SE? Ik weet dat het goed werkt op een C20XE, maar een V6 lijkt me toch weer anders…
4 september 2012 om 18:41 #18057565Compressiemeting laten doen bij de garage. Is behoorlijk tegengevallen om eerlijk te zijn
Ook zitten de Aerotwins er nu op :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.