Hoi mede-Opel rijders, ik heb een vraagje.
Sinds donderdagavond heb ik last van een kloppend geluid als ik het gas los laat. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is, ik de koppeling intrap of niet, het is er gewoon altijd als ik het gas los laat en hem laat rollen. :swear
Donderdagavond even bij een vriend op de brug gezet en daar niks gevonden, aandrijfas zat goed, wielen zitten vast, geen vreemde dingen aan de remmen.
Je hoorde wil een tik in de bak als we de wielen draaiden, maar geen erge herrie ofzo. Volgens hem was dit (het kloppende geluid) weleens normaal bij de bak van deze auto en kunnen deze er heel oud mee worden.
Nu ging ik vandaag boodschappen doen en toen werd het alleen maar erger:
– Kloppend geluid werd harder, en was ook te voelen in gaspedaal.
– Stuur trilt bij gas los.
– Ik hoor een vreemd geluid (schurend/piepen) tijdens het rijden.
Verder heeft het geen invloed op de prestaties van de auto (1.6 16v), deze trekt goed op en schakelt soepel.
Ik wil maandag even ermee naar de garage gaan, maar iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt :thumb
Oplossing:
Vandaag bij de garage geweest en het probleem bleek dus heel simpel te zijn.
Blijkbaar zaten de wielbouten links dus toch los. Omdat wij dachten dat het probleem rechts zat hadden wij alleen rechts gecontroleerd. Nu blijkt dus dat deze in de periode van donderdag op zaterdag zo los zijn getrilt dat ik er zaterdag opeens extreem veel last van had. Nu zit alles weer goed vast :D