Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kloppend geluid achter – Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2012 om 21:37 #18073932
hier info:
http://www.autoteile24.de/images/articles/full/037/SN%20COMP1.PDF” onclick=”window.open(this.href);return false;14 november 2012 om 21:41 #18073933dat zijn dus veren met ongelijke windingen..
Simpel, haha, die heb ik standaard al op mijn Vectra :D
en ik maar denken, wat moet mijn miniblok:
nou onder jouw Astra, Veel te groot voor eronder, is een best stukkie staal (zeker gezien de versnellingsbak ONDER de motor zit..)
Willem
14 november 2012 om 21:48 #18073934Versterkt is in dit geval dus de niet-budget veer.
Maar is dat niet vreemd, schokbrekers achter vervangen, veer gebroken?
14 november 2012 om 21:52 #18073935niet vreemd nu er andere krachten op de veren komen te staan…
en ja, het is ouwe zooi he….
Willem
14 november 2012 om 21:54 #18073936klopt…. waarschijnlijk de originele nog… Vond het alleen ff kut, schokbrekers vervangen, is dit weer stuk… ik dacht dus van nah, zal die schokbreker wel los hangen… nee…
14 november 2012 om 21:56 #18073937haha, ja ach zo kan je aan de gang blijven..
Ik ben nog verbaasd dat er geen bladveer gebroken is van mijn Combo, zeker niet gezien ik koud, met 100 drempels overreed met -16 buiten…
Sterk spul..
Willem
14 november 2012 om 22:07 #18073938100 over een drempel?? Kijk papa daar een vliegende combo :jerry
14 november 2012 om 22:09 #18073939kan hier makkekijk op de Rijswijkse waterweg
14 november 2012 om 22:22 #18073940@wim-v6 wrote:
haha, ja ach zo kan je aan de gang blijven..
Ik ben nog verbaasd dat er geen bladveer gebroken is van mijn Combo, zeker niet gezien ik koud, met 100 drempels overreed met -16 buiten…
Sterk spul..
Willem
Nou ben blij als ik na 2 stuurkogels(hoes gescheurd), een ashoes en die veren er weer ff tegen kan…
Vergeet niet dat die auto nu 165000 op de teller heeft, waarvan er 77000 met mij in de afgelopen (bijna) 3 jaar… Kocht hem met 88000 op de teller…
14 november 2012 om 22:26 #18073941Snap uberhaupt niet dat die auto nog rijdt, met zo’n sloper achter het stuur :jerry :jerry :jerry :jerry
heb een dikke 100.000 bij de Astra gezet, heb nog nooit een Veer, Stuurkogel, of stabi stokje hoeven vervangen
van 170.000km naar 270.000km
Ditzelfde geld voor de Kadett-E caravan, deze heb ik iets meer bij gezet (van 165.000km naar 310.000km)..
Alleen bij bijde 1x schokbrekers achter, bijde vervangen voor monroe levvelers
Willem
14 november 2012 om 22:31 #18073942Ehm, Wim, je zei ooit wel es dat auto’s met lage km standen het meeste stuk aan gaat, zo ook hier….
in 3 jaar tijd:
– 2 stabi stangen
– complete uitlaat, incl kat
– handremkabels
– wielremcilinders
– 4 banden
– radiateur
– wiellager lv
– stuurpomp
– draagarmrubber
– oliedruksensor
– complete motor…
– koplampstelmotorenverder niet echt wat gehad dacht ik zo….
14 november 2012 om 22:39 #18073943Dus beter een met hoge kmstand pakken :mrgreen:
350.000km tot hede 505.750km
1x riem/waterpomp
1x achterveer
2x koppeling jaja 1ste denk verkeerde montage van koppelingskabel waardoor die is blijven slippen 60.000km vol gehouden.
2x koppelingskabel.
4x startmotor tijd lang 50x per dag gestart veel stad kms.1x alle 2 stabi stangetje vernieuwd omdat oude was over gebroken bij demonteren van de bak.
1x bak vernieuwd.
1x aandrijfas.
1x alle 3 motorsteunen.Voor de rest is nog alles origineel naar mij weten.
En naar mij weten blijft het de goedkoopste manier van auto rijden.. onderdelen kosten een prikkie en de meeste kan je zelf doen.
Laat ze maar lachen die aapjes wat in leasebakjes rijden, wat om de 2maand in de garage staan en wat zeggen kijk die rijden met zijn vervuilende stront dieseltje :wors
14 november 2012 om 22:40 #18073944die veren kosten mij 32 euro per stuk, schokbrekers waren 4 stuks 130 euro…. Kost idd geen zak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.