Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kloppen motorgeluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2010 om 09:08 #17227479
Hallo Opel fans,
Ik heb vrijdagmorgend mijn auto willen starten en mijn motor maakte een kloppend geluid en heb hem daarna direkt stil gelegd :o, heb gewacht tot in de namiddag en heb hem terug gestart en daarna draaide de motor normaal :), ik dacht probleem opgelost maar nadien is mijn lichtje in het dashbord gaan branden met een autootje en steeksleutel wat in de handleiding meldde dat ik naar een Opel garage moest gaan. Kan maar pas dinsdag gaan daar ik onregelmatige uren werk.
Hij heeft altijd een onderhoud gekregen in een erkend Opel garage, het gaat over een Opel Vectra C met als type motor TDI 2.0 van het bouwjaar 2003.
Kan er iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en of er andere Opel rijders ook dit heeft voor gehad ?PS : Ben hier totaal nieuw op deze forum en ken
niets van auto’s !
Een wanhopige Opel rijder !23 oktober 2010 om 10:43 #17746631Welkom Dirk, Kom je toevallig uit de buurt van Rotterdam noord / Den Haag..
Ik kan m uitlezen voor je als je wil.
Willem.
23 oktober 2010 om 15:09 #17746632Hoi Wim,
Alvast bedankt voor je reactie !
Neen, ik ben woonachtig in België tegen Aarschot (tussen Leuven en Hasselt) heb je enig idee wat het zou kunnen zijn, ben nu thuis en durf hem niet meer starten daar ik schrik heb om verdere schade toe te brengen !:cry
23 oktober 2010 om 16:47 #17746633‘t is mss. gewoon de gloeibougies, waardoor hij koud veel lawaai maakt vanwege de slechte ontbranding.
Als hij gewoon blijft draaien eens hij gestart is zou ik me niet teveel zorgen maken.
B.t.w. welkom landgenoot, ik ben van Linter ook met een c 2.0 dti.24 oktober 2010 om 03:33 #17746634Hoi Joris,
Alvast bedankt voor je reactie ! ;)
En het bizarre is dat hij nadien normaal draait, ga na het werk deze namiddag mijn auto nog eens starten en ga er toch eens een toereke meedoen, de gloei bougies zijn inderdaad nog nooit vervangen geweest en er staan momenteel 163500 km op de teller, ik weet het veel hé, maar ik ga dan ook regelmatig naar Spanje met de auto, als de foutmelding op het display niet verdwijnt ga ik er toch mee naar de garage !
Groetjes24 oktober 2010 om 03:43 #17746635origineel gepost door wim-v6
Welkom Dirk, Kom je toevallig uit de buurt van Rotterdam noord / Den Haag..Ik kan m uitlezen voor je als je wil.
Willem.
24 oktober 2010 om 03:44 #17746636origineel gepost door jorisverbaeten
‘t is mss. gewoon de gloeibougies, waardoor hij koud veel lawaai maakt vanwege de slechte ontbranding.
Als hij gewoon blijft draaien eens hij gestart is zou ik me niet teveel zorgen maken.
B.t.w. welkom landgenoot, ik ben van Linter ook met een c 2.0 dti.24 oktober 2010 om 15:03 #17746637origineel gepost door jorisverbaeten
‘t is mss. gewoon de gloeibougies, waardoor hij koud veel lawaai maakt vanwege de slechte ontbranding.
Als hij gewoon blijft draaien eens hij gestart is zou ik me niet teveel zorgen maken.
B.t.w. welkom landgenoot, ik ben van Linter ook met een c 2.0 dti.Hi Joris,
Heb vandaag na mijn werk een toereke gedaan en motor draait normaal maar iets zwaarder van geluid, onderweg is het info display met het autootje en de steeksleutel terug beginnen te branden en het lampje van de batterij bleef ook branden en kreeg geen verwarming meer, plus dat mijn temperatuurmeter wel hoger stond dan normaal, ga zeker dinsdag naar de garage en hopelijk niet teveel kosten.
Jij lijkt precies nogal een kenner te zijn van auto’s ? Weet jij wat er zou aan schelen ?
Groetjes ;)24 oktober 2010 om 15:11 #17746638origineel gepost door wim-v6
Welkom Dirk, Kom je toevallig uit de buurt van Rotterdam noord / Den Haag..Ik kan m uitlezen voor je als je wil.
Willem.
Hi Wim,
Heb vandaag na mijn werk een toereke gedaan en motor draait normaal maar iets zwaarder van geluid, onderweg is het info display met het autootje en de steeksleutel terug beginnen te branden en het lampje van de batterij bleef ook branden en kreeg geen verwarming meer, plus dat mijn temperatuurmeter wel hoger stond dan normaal, ga zeker dinsdag naar de garage en hopelijk niet teveel kosten.
Jij lijkt precies nogal een kenner te zijn van auto’s ? Weet jij wat er zou aan schelen ?Groetjes ;)
24 oktober 2010 om 19:19 #17746639Batterij versleten?? Indien dit je eerste batterij nog is dan is ze wss. versleten, test even met een voltmeter op de batterij terwijl de motor draait, indien je +/- 14 Volt krijgt is je alternator niet stuk. Blijf niet met de kapotte batterij rondrijden want als ze helemaal doorslaat kan je alternator het ook begeven.
Levensduur van een batterij is rond de zes à zeven jaar.
Joris25 oktober 2010 om 07:27 #17746640origineel gepost door jorisverbaeten
Batterij versleten?? Indien dit je eerste batterij nog is dan is ze wss. versleten, test even met een voltmeter op de batterij terwijl de motor draait, indien je +/- 14 Volt krijgt is je alternator niet stuk. Blijf niet met de kapotte batterij rondrijden want als ze helemaal doorslaat kan je alternator het ook begeven.
Levensduur van een batterij is rond de zes à zeven jaar.
JorisHi Wim ;)
De batterij heb ik in de lente al laten vervangen, ik vrees dat het iets anders zal zijn, morgen (dinsdag) ga ik onmiddelijk ermee naar de garage en zal zeker de uitkomst hierop plaatsen in geval als er een andere Opel rijder eens met het zelfde probleem moest hebben.
Alvast bedankt voor je reactie !Grtz Dirk
26 oktober 2010 om 13:48 #17746641origineel gepost door Dirk 1
origineel gepost door jorisverbaeten
Batterij versleten?? Indien dit je eerste batterij nog is dan is ze wss. versleten, test even met een voltmeter op de batterij terwijl de motor draait, indien je +/- 14 Volt krijgt is je alternator niet stuk. Blijf niet met de kapotte batterij rondrijden want als ze helemaal doorslaat kan je alternator het ook begeven.
Levensduur van een batterij is rond de zes à zeven jaar.
JorisHi Wim ;)
De batterij heb ik in de lente al laten vervangen, ik vrees dat het iets anders zal zijn, morgen (dinsdag) ga ik onmiddelijk ermee naar de garage en zal zeker de uitkomst hierop plaatsen in geval als er een andere Opel rijder eens met het zelfde probleem moest hebben.
Alvast bedankt voor je reactie !Grtz Dirk
Hi Joris, (sorry van vorig berichtje, moest Joris zijn ipv Wim)
Voila mijn Vectra staat nu bij de Opel garage en heb nog op eigen krachten naar de garage willen rijden, maar juist aan de afrit van Halen begon bijna alle lampjes te branden, batterij, abs,airbag, servostuur viel uit en nog een paar andere lichtjes die begon te branden en daarna niets meer, heb de pechverhelping moeten bellen om mij te slepen naar de gararge en de garage wist me te vertellen dat 10 tegen 1 de alternator stuk is. Tegen vrijdag zou hij gemaakt moeten zijn:), hoeveel dat het mij zal kosten heb ik natuurlijk vergeten te vragen :hmmz maar zolang hij maar gemaakt is, mis mijn Vectra al heel erg !:cry
Grtz Dirk26 oktober 2010 om 14:00 #17746642Idd, klinkt als een kapotte dynamo/alternator. Als hij door de Opelgarage wordt gemaakt denk ik dat de kosten zo ongeveer 600-900 euro zullen zijn. Bij mij is er vorige week een nieuwe dynamo + accu in de Vec gezet. Niet door de Opeldealer maar door mijn eigen garage. Totaalkosten 700 euries. Sterkte!!
Greetz Roel met een C
26 oktober 2010 om 14:10 #17746643origineel gepost door opel-limbo
Idd, klinkt als een kapotte dynamo/alternator. Als hij door de Opelgarage wordt gemaakt denk ik dat de kosten zo ongeveer 600-900 euro zullen zijn. Bij mij is er vorige week een nieuwe dynamo + accu in de Vec gezet. Niet door de Opeldealer maar door mijn eigen garage. Totaalkosten 700 euries. Sterkte!!Greetz Roel met een C
Hi Roel, ;)
Bedankt voor je reactie
Oei en ik die dacht dat het ongeveer een 400 a 500€ ging kosten en bedoel daarmee werken inbegrepen, ja… als het moet, moet het hé, heb niet veel keus, zal mijn andere financiële plannen maar even uitstellen !Grtz Dirk
26 oktober 2010 om 21:08 #17746644Pech, batterij was goedkoper geweest, ma ja.
Welke dealer ga jij?27 oktober 2010 om 08:42 #17746645origineel gepost door jorisverbaeten
Pech, batterij was goedkoper geweest, ma ja.
Welke dealer ga jij?Vroeger als ik nog in Mechelen woonde, ging ik altijd naar Opel Joossens maar die hebben de boeken neergelegd een paar jaar terug en G-MAN heeft die garage overgenomen, wat dus nu een mega garage geworden is en was daar niet meer tevreden, toevallig heb ik een Opel garage in Halen gevonden wat nog zo een soort familie bedrijf is, zeer vriendelijk en behulpzaam, de garage noemt Opel Mullens of Muellens, in welke garage doe jij je onderhoud ?
Grtz Dirk
27 oktober 2010 om 18:19 #17746646Garage Soers te Tienen, ook een familiebedrijf, wel al iets groter dan Halen, maar de baas loopt er rond en heeft elke auto en klant van dichtbij gezien. Ik ben er zeer tevreden van. En zeer belangrijk, ze hebben me nog nooit in’t zak gezet, Integendeel.
29 oktober 2010 om 14:37 #17746647origineel gepost door jorisverbaeten
Garage Soers te Tienen, ook een familiebedrijf, wel al iets groter dan Halen, maar de baas loopt er rond en heeft elke auto en klant van dichtbij gezien. Ik ben er zeer tevreden van. En zeer belangrijk, ze hebben me nog nooit in’t zak gezet, Integendeel.Thanks, dit is goed om te weten, want die van Aarschot, daar heb ik geen goed vertrouwen of gevoel bij en dat is ook een mega garage, heb zojuist naar de garage gebeld om te zien of de auto klaar was, maar er zijn een paar zieken gevallen bij de mecaniekers en hij zal pas begin volgende week klaar zijn, begrijp dit wel want tenslotte ben ik er onverwachts mee binnen gevallen zonder enige afspraak, gelukkig heb ik een auto in reserve van mijn partner, een Opel Corsa, pas gekocht in april dit jaar en kan ik daarmee rijden.:)
5 november 2010 om 11:50 #17746648origineel gepost door jorisverbaeten
Garage Soers te Tienen, ook een familiebedrijf, wel al iets groter dan Halen, maar de baas loopt er rond en heeft elke auto en klant van dichtbij gezien. Ik ben er zeer tevreden van. En zeer belangrijk, ze hebben me nog nooit in’t zak gezet, Integendeel.Hi Joris en andere Opel Fans,;)
Voila, heb mijn Vectra’tje terug :wub, het lag niet aan de alternator, heb goede uitleg gekregen van de garage en het bleek dus een stuk dat “poulie” noemt (wat dat ook mag zijn, ben daar een echte leek hierin) daar was iets van afgebroken maar draait mee rond met de alternator verbonden met een ventilriem en daardoor kon de alternator ook niet mee werken wat dan ook de accu niet meer oplaadde, de voorgestelde prijs dat ik moet betalen was 20€ goedkoper :), maar toch nog 700€ all in :swear, maar ben nu heel gelukkig dat ze terug rijdt zoals tevoren.:D
Ik laat jullie dit allemaal weten mocht er iemand op deze forum hetzelfde probleem hebben !Groetjes Dirk
5 november 2010 om 21:15 #17746649zie je wel dat wij er ook niks van kennen:cool:
Veel geld voor een stom probleem, hopelijk geen ziekte van die motor, want mijne heeft ook al 150000 op de teller.
Joris -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.