Kloppen deze waardes

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kloppen deze waardes

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265442
    Cobus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 February 2010

      Beste forumleden.
      Zojuist mijn Zafira uitgelezen maar heb geen idee of deze waardes kloppen.
      Iemand een idee of alles klopt.

      M.v.g. Cobus

      Date and time>,21/04/2014. 14:4107

      Workshop information:

      Cobus

      Selected model>,1999,Zafira,Engine,X 18 XE1

      Control Unit:

      Keyword #1: EF
      Keyword #2: 8F

      Normal timing parameter set.

      systemSupplierSpecific: 2430030000000300
      VIN: W0L0TGF75Y2031153
      vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90582539
      systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0108102000
      systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586035209
      systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0900
      exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98005
      systemNameOrEngineType: X18XE1
      RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000509
      ProgrammingDate: 20021113

      Identifier: 0804

      CalibrationDate: 710sE010
      CalibrationEquipmentSoftwareNumber: k491e01a
      ECUInstallationDate: 6586035102

      Measuring blocks information:

      Battery Voltage,13.2 V
      Fuel Pump Relay,Active 0V
      Throttle Control Sensor Signal,4.1 V
      TPS Signal (Throttle Position Sensor),4.4 V
      Throttle Position PWM Servo Signal,9 %
      Simulated Idle Position Switch,Active
      Simulated Part Position Switch,Inactive
      Simulated Full Load Switch,Inactive
      Coolant Temperature,92 °C
      Coolant Temperature,1.5 V
      Intake Air Temperature,1.2 V
      Intake Air Temperature,43 °C
      Mass Air Flow Sensor,0.8 V
      Mass Air Flow Sensor,10.4 kg/h
      Park/Neutral Switch,P – N 0V
      Transmission Coding,Manual Transmission
      A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
      A/C Pressure PWM Duty Factor,1 %
      Cyl.1 Knock Retard,0 °CA
      Cyl.2 Knock Retard,0 °CA
      Cyl.3 Knock Retard,0 °CA
      Cyl.4 Knock Retard,0 °CA
      EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),0 %
      EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.4 V
      Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
      O2 Sensor Loop,Closed
      O2 Sensor,4.785 mV
      O2 Integrator,133 Steps
      O2-Loop BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
      O2-Loop BLM Partial Load (Block Learn Map),129 Steps
      Engine Speed,811 RPM
      Desired Engine Idle Speed,820 RPM
      IAC Integrator (Idle Air Control),-2 Steps
      IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),-2 Steps
      Intake Manifold Valve,Inactive
      A/C Request (Air Conditioning),Inactive 12V
      Vehicle Speed,0 km/h
      Telltale (Check Light),Off 12V
      Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),9 °CA
      Injection Pulse,2.9 ms
      Immobiliser Function Programmed,Yes
      Security Wait Time,Inactive
      Idle Air Control,20 Steps
      Low Fan,Inactive 12V
      High Fan,Inactive 12V

      #18230281
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?

        #18230282
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          @Vannos wrote:

          zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?

          Nee ik heb geen foutcodes.
          Ik heb hem uitgelezen omdat de tank vacuum trekt bij snelheden boven de 100Kmh, dus was ff benieuwd op foutcodes.
          En zo af en toe houd hij een beetje in.
          EGR klep is al voorzien van een blindplaat en gasklephuis is al gereinigd.
          Ik verdenk dan ook het vacuum trekken van de tank dat dit de veroorzaker is van het af en toe inhouden.
          Heb hier overigens ook al contact met Wim V6 gehad.
          Ga nu de slangen vanaf de vulhals controleren op verstopping.

          #18230283
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
            Misschien gaat die niet helemaal open.

            Of zeg ik iets stoms ?

            #18230284
            Cobus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 February 2010

              @ZakhooiTM wrote:

              Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
              Misschien gaat die niet helemaal open.

              Of zeg ik iets stoms ?

              Nee hoor je zegt niks stoms.
              Als hij stationair draait staat deze op 5%
              Als ik ff flink gas geef gaat deze naar de 99%
              Als leek zou ik zeggen die is goed, maar ja als je niet weet welke waarde dit moet zijn blijft het een raadsel.

              #18230285
              Cobus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 February 2010

                Ik had eerst een benzinelucht rond de auto hangen na kleine stukjes rijden, dit bleek een klein gaatje in een van de twee dunne slangetjes te zijn bij de vulopening in de wielkast.
                Nadat ik dit slangetje vervangen heb is het vacuüm trekken begonnen.
                Het betrof hier slang 31

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.