Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Klop linkerkant wagen bij lichte putten – Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2012 om 09:50 #17250789
Geachte forumleden,
Sinds enkele dagen heb ik een klop aan de linkerwagen wanneer ik in baan met lichte putten rijd.
Ook, wanneer ik traag door een goot (dwars) of over een verkeersdrempel rijd.
Ik vind het raar en voor ik er zelf eens ga onderliggen wou ik het hier even vragen.
Het is ook niet altijd, soms is het even niet en dan is het ineens terug…
Verder merk ik niets aan de wegligging van de wagen ofzo…
Ik kan ook nietecht uitmaken of het vooraan of achteraan is.Hij loopt op orignele 18″ opel velgen (225 40 18) als dat er iets zou toe doen, maar dat lijkt mij sterk.
Jefkere
23 juli 2012 om 10:02 #18050059Zou evt. je stabilisator stangetje kunnen zijn!
Kan je zo checken tussen je wielen door! (voorkant)
Als er speling op zit zou ik ze zeker vervangen, komt anders wel bij de APK ;)23 juli 2012 om 10:22 #18050060Ik zal het straks eens checken, dacht daar ook aan… Is het moeilijk om zoiets zelf te vervangen?
Ik hoop eigenlijk dat het dat is… is nog vrij goedkoop.Bedankt!
23 juli 2012 om 10:41 #18050061Vervangen is eigenlijk erg eenvoudig!
– Auto opkrikken aan betreffende kant
– Wiel eraf halen
– Stabilisatorstang losdraaien en eruit pakken
– Evt. remschijf wat ondersteunen, loshalen van de stang kan wat moeilijk gaan (staat wat spanning op)
– Nieuwe stabilisatorstang plaatsen
– Wiel terug zetten
– Klaar :thumbZo heb ik het in ieder geval gedaan, tegelijk met het plaatsen van verlagingsveren.
23 juli 2012 om 10:46 #18050062Bedankt voor de informatie!
Ik kom hier zeker nog op terug :)Jefkere
23 juli 2012 om 10:57 #18050063Ook meteen best de 2 kanten vervangen zeker eh?
23 juli 2012 om 10:59 #18050064Stabilisatorstang vervangen en het is weg.
is het plastic stangetje wat recht naast je veerpoot zit.
Twee bouten los draaien en dan kan je hem zo vervangen.Gr
Stefan.Alle twee is niet gelijk noodzakelijk.
23 juli 2012 om 11:09 #18050065Ook even de steuntjes controleren, die hebben nog wel eens speling waardoor je ook dat kloptgeluid krijgt en de stabilisatorstang het vanzelf gaat begeven.
Easy as it sounds!
23 juli 2012 om 11:33 #18050066Bedankt voor de reacties!
Ga ze via Mister Auto bestellen.
Enige idee wat het betere merk is in dit lijstje: Bölk, Moog, TRW, Lemförder, Delphi of Febi Bilstein.23 juli 2012 om 14:38 #18050067Ik had plastic stangetjes en nu twee metalen, het voelt toch strakker aan. Dus ik zou metalen adviseren!
23 juli 2012 om 16:41 #18050068@BlueAstraG wrote:
Ook even de steuntjes controleren, die hebben nog wel eens speling waardoor je ook dat kloptgeluid krijgt en de stabilisatorstang het vanzelf gaat begeven.
Easy as it sounds!
De steuntjes zitten vast gelast op de veerpoot en kunnen geen speling hebben, want er zitten geen rubbers op alleen een boutgat.
Gr
StefN.23 juli 2012 om 18:39 #18050069@DarkNL: Bedankt voor het advies.
@Stefan: Dat kan ik inderdaad bevestigen… ik voel nietecht speling, maar ik heb dan ook geen monteurshand. Ik kan hem draaien etc, maar dat is normaal zeker eh, aangezien je wiel ook moet draaien :) Ik zal hem maar vervangen langs die kant…Groeten,
Jefkere23 juli 2012 om 19:11 #18050070Als het niet lukt mag je ook wel naar baarle- nassau toe komen dan vervang ik ze wel even.
En een tip neem gewoon orgineel GM dat past het beste.
23 juli 2012 om 19:24 #18050071Morgen maar even de garage binnenstappen.
Het stangetje vervangen zal geen probleem zijn denk ik… eerder het wiel er afhalen.
Ik weet niet hoe dat komt, maar mijn wielbouten zitten altijd rotvast… Ik draai ze zelf aan en na enkele weken krijg ik ze nietmeer los, zelfs niet na wat WD40… Ik weet wel dat conische bouten zich iets vaster zetten bij het rijden, maarja. Ik zie wel :)
Bedankt voor het aanbod, Stefan. Maar voor het geld aan diesel dat ik verrijd, kan ik het hier in de garage aan allebei de kanten laten doen denk ik :jerry Toch heel erg bedankt :)Jefkere
23 juli 2012 om 19:50 #18050072Je wielbouten moet je met een momentsleutel op 110nm vast zetten.
Als je dat niet doet kan je ze veelte strak zetten , met zelfs kans op afbreken.23 juli 2012 om 19:57 #18050073Weeral iets bijgeleerd. Het rare is, ik draai ze echt niet overdreven vast… Tot het einde en dan nog een klein stukje aantrekken, niet mijn volle kracht erop. Een momentsleutel is vrij duur en ik als amateurklusser. Ze zijn de vorige keer in de bandencentrale vastgezet toen ze de banden op mijn velgen gelegd hebben. Dus vermoed ik dat ze wel redelijk correct vastgezet zijn. Al hoor ik af en toe dat ze die pneumatische pistolen wel is veel te hoog durven zetten :/
Jefkere
24 juli 2012 om 14:41 #18050074Gewoon een lange pijp/buis erop zetten, hefboom effect, eitje! :thumb
24 juli 2012 om 18:28 #18050075Ik denk dat ik maar eens zo’n sleutel ga bestellen bij Conrad. Kleine €30 tot 210nm, lees veel goede recensies.
Tenslotte is dat toch niet voor dagelijks gebruik, dus hoeft het niet Facom ofzo te zijn.Jefkere
24 juli 2012 om 19:10 #18050076Goed bezig!
Let er op bij het vast zetten dat hij continu goed staat anders staat hij ineens op bijvoorbeeld 200nm en breken je bouten af .
Succes !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.