Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Klok/tijd en sleutel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2016 om 15:25 #17274901
Ik weet niet of het zo zeer een elektrisch probleem is maar de klok in mijn Zafira B geeft zeer vaak een verkeerde tijd aan. Stop ik en draai het contact uit, start weer dan staat hij goed. Ben ik daarna bv even in een winkel geweest en start hem weer dan is de kans groot dat de tijd weer helemaal verkeerd staat.
Geen idee waar het aan kan liggen.
Iemand een oplossing want het is knap waardeloos.Dan gelijk nog maar een ander ding.
Mijn reservesleutel ging kuren vertonen (wordt gebruikt door mijn vrouw).
Een paar keer startte de Zafira niet, ging wel op contact maar daarna hield het op.
Toen gingen ook de portieren niet meer open.
Batterij gecontroleerd maar die is vol.
Wat me wel gelijk opviel was dat er in deze sleutel blijkbaar geen los identificatie chipje zit.
Is zwaar irritant want hoe kan je nu de auto starten als het batterijtje leeg is en je de portieren geopend heb met de sleutel ipv de afstandsbediening?
Dit was nu dus het geval, mijn vrouw had het portier geopend met de sleutel en starten, vergeet het maar.
Iemand enig idee wat er met de sleutel aan de hand kan zijn?
Is door de vorige eigenaar blijkbaar alleen als reservesleutel gebruikt want hij ziet er nog als nieuw uit.6 januari 2016 om 16:20 #18307369Ik vermoed dat de RDS tijd niet klopt van je radio zender
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 januari 2016 om 16:44 #18307370Weet je of dat in te stellen/ te veranderen is, is CD70 Navi.
6 januari 2016 om 21:30 #18307371Kan je instellen bij settings rds(automatische tijd) aan ja of te nee, je kan dan ook de klok handmatig instellen.
Wat betreft de sleutel zou hem eens uitlaten lezen en kijken of er storingen in de CIM(stuurkolommodule) staan, m.b.t de startblokkering.
8 januari 2016 om 08:11 #18307372Sleutel opnieuw inleren? Staat in het boekje als het goed is het dat moet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
8 januari 2016 om 13:32 #18307373Ik heb vaak problemen met decibel fm die zend in ieder geval bij mij altijd de verkeerde tijd naar de radio…
Inderdaad in de instellingen op handmatig zetten en het is opgelost.10 januari 2016 om 10:59 #18307374Sleutel doet helemaal niets, inleren werkt dus ook niet.
Lijkt er op dat de sleutel overleden is.
Wat ik niet snap is dat ik dan helemaal niets meer kan behalve het bestuurdersportier open draaien en het contact aanzetten.
Stel dat je op een afgelegen plek staat en dit is je enige sleutel, dan sta je dus mooi te kijken.
Ik dacht dat er een “losse” chip in zat die niets met de rest van de sleutel te maken heeft zodat je altijd kan starten.10 januari 2016 om 11:00 #18307375Instelling van de radio gewijzigd naar handmatig en dat is iig opgelost.
10 januari 2016 om 11:49 #18307376@jaro wrote:
Sleutel doet helemaal niets, inleren werkt dus ook niet.
Lijkt er op dat de sleutel overleden is.
Wat ik niet snap is dat ik dan helemaal niets meer kan behalve het bestuurdersportier open draaien en het contact aanzetten.
Stel dat je op een afgelegen plek staat en dit is je enige sleutel, dan sta je dus mooi te kijken.
Ik dacht dat er een “losse” chip in zat die niets met de rest van de sleutel te maken heeft zodat je altijd kan starten.Dan is gok ik toch de chip weg of defect die in de sleutel zit.
Als de chip weg of defect is kun je de auto open maken en het contact omdraaien maar door de strartonderbreking dus niet starten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.