Klok/Datum probleempje

Forumindex Forums Modellen Tigra Klok/Datum probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227075
    Mike5501
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Mike. Ik heb al enige tijd een Opel Tigra en vind het altijd wel leuk om een auto met mankementen op te knappen.

      Toen ik de Tigra net had merkte ik al dat het klokje de datum en tijd niet onthield. Na het uitzetten van de motor stond hij de ene keer goed, en dan ineens was hij weer gereset naar 92. Nu doet hij helemaal niks meer, dus geen letters/cijfers etc meer. Weet iemand wat dat kan zijn?

      Ik heb nog een vraagje, ik reed Zaterdag op de snelweg een lange tijd 120 en opeens ging het motorlampje aan. Temp was normaal (90) en verder geen rare geluiden, stotteren of iets raars. Ik was direct een rustplaats opgereden waar ik misschien net 3 seconden stilstond (In de tijd tussen het aangaan en stilstaan zat misschien 15 seconden) ging hij weer uit. Ik heb nog enige tijd gewacht maar het lampje ging niet meer aan. Aangezien ik nog zo’n 100 km moest naar huis ben ik voorzichtig verder gaan rijden, en heb het lampje niet meer gezien. De motor en alles draait ook nu nog normaal en hij is niet meer gaan branden. In het boekje las ik dat het opflikkeren van het lampje zonder betekenis is? Wat kan dit geweest zijn?

      Excuses voor het lange verhaal maar het is een vrij brandende vraag..

      Alvast hartelijk bedankt,
      Mike

      #17742266
      utregone
        Lid sinds:
        24 June 2005

        origineel gepost door Mike5501
        Toen ik de Tigra net had merkte ik al dat het klokje de datum en tijd niet onthield. Na het uitzetten van de motor stond hij de ene keer goed, en dan ineens was hij weer gereset naar 92. Nu doet hij helemaal niks meer, dus geen letters/cijfers etc meer. Weet iemand wat dat kan zijn?

        van het weekend had ik ook problemen met de TID (klokje en datum). Die ging alleen aan als ik mijn lampen aan deed. Heb de TID los gemaakt en bleek dat het stekkertje niet helemaal goed contact maakte. Weer even goed er ingedrukt en het werkte weer! Dat zou je bij die van jou ook eens kunnen proberen. Veel succes er mee

        #17742267
        utregone
          Lid sinds:
          24 June 2005

          was benieuwd of het al gelukt is?

          #17742268
          Mike5501
            Lid sinds:
            12 October 2010

            Hoi Utregone,

            Bedankt voor al je hulp, ik heb een tijd niet op ‘t internet gezeten.

            Hij werkt inmiddels weer, lag inderdaad aan het stekkertje.

            Mvg,
            Mike

            #17742269
            tigramark
              Lid sinds:
              11 December 2010

              misschien kan ik hier ook wel geholpen worden, ik heb het probleem dat de TID altijd brand.
              heb blauwe leds gekocht en als ik ze erin in doe branden ze al, zonder dat de sleutel erin zit of dat de lampen aanstaan:S

              #17742270
              utregone
                Lid sinds:
                24 June 2005

                volgens mij is het ondertussen al verholpen :D

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.