"kloenk"geluid als ik naar links wil

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum "kloenk"geluid als ik naar links wil

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    marco-ehv

goedeavond,

ben de laatste maanden ff niet meer echt actief geweest op het forum vanwege een woningbrand bij mij thuis dus heb het druk druk maar
      hoor de afgelopen dagen als ik naar links stuur een “kloenk” geluid en dat doet ie alleen als ik linksaf wil en rechtsaf hoor ik niks en met name met lage snelheid.

wie weet wat het kan zijn of heeft er ervaring mee??

midnight black
      Deelnemer

Het zou aan een versleten homokineet van de linker aandrijfas kunnen komen.

Haasje17
        Moderator

Homokineet of stuurkogel meestal defect.

marco-ehv

oke dank je maar ik hoor overduidelijk aan de rechterzijde het geluid, is het dan toch het linkse homokineet?

C00kie
            Deelnemer

Als het een eenmalig geluid is bij het insturen zou mogelijk de schokbreker veer kunnen verschieten. Dat kan komen door vervuiling, gebroken veer of veerpoot lager dat vast zit. Het geluid kan ook van de schokbreker zelf komen.

marco-ehv

ja het is echt als ik onder de 30 km/u rij en met name dan met kort sturen met bijvoorbeeld achteruit rijden of het weg rijden uit parkeerstand of na het afremmen en dan de bocht neem dan hoor je 1 a 2 keer kloenk kloenk en zo gauw ik weer rechtuit rij dan is het weg en het is alleen als ik naar links stuur. de veer is een half jaar geleden pas vervangen, heb toen meteen alle 2 vervangen maar het zou zo maar weer gebroken kunnen zijn natuurlijk. ik ga er morgen eens goed naar kijken.

bedankt voor het meedenken en reageren

C00kie
                Deelnemer

Kan zijn dat de veer toch in de schotel verdraaid. Sommige veren hebben ook een beschermplastic of rubber maar weet niet of jouw auto dat ook heeft. Zou ook zeker controleren of je veerpoot lager wel meedraait.

Succes ermee

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.