Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klinkt alsof uitlaat lek is
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2012 om 17:09 #17250176
Hallo,
Ik heb een Vectra B1 2.5 en nou klinkt het alsof de uitlaat lek is. Heb hem al op de brug gehad en helemaal nagekeken (met monteur) maar de uitlaat is niet lek raar genoeg.
Nou heb ik gehoord dat het eventueel de EGR-buis kan zijn, heb zelf niet veel verstand van auto’s als ik eerlijk mag zijn dus vraag hier of dit inderdaad kan kloppen en zo niet of er eventueel iets anders is.3 juli 2012 om 17:15 #18043307sxcheurtje in spruitstuk?
flexibel deel lek?
inlaatrubber gescheurt?3 juli 2012 om 17:21 #18043308@svdk20 wrote:
sxcheurtje in spruitstuk?
flexibel deel lek?
inlaatrubber gescheurt?Nee flexibel deel is nog heel. Zou het mogelijk zijn om gewoon het spruitstuk eraf te halen zonder verdere problemen?
En zijn die scheurtjes makkelijk te zien? Als het niet bijzonder moeilijk is haal ik hem eraf om goed na te kijken.3 juli 2012 om 17:41 #18043309flex deel kan heel zijn op het oog check hem goed..
anders een doek in je uitlaat en starten.
zie je vanzelf waar ie lekt of niet.3 juli 2012 om 21:08 #18043310Ik heb dus precies hetzelfde probleem maar dan met een 1.8. Nergens te vinden terwijl duidelijk is dat er meer herrie is dan zou moeten… Ook het inlaat kanaal is helemaal dicht. Interessant topic dus… :(
3 juli 2012 om 21:12 #18043311Misschien tussen de aansluitingen en pakking?
Pakking op waardoor er net lucht kan ontsnappen.4 juli 2012 om 07:34 #18043312vaak lekken ze net op de lasnaad van de flens/van de pijp aan de pot, daar beginnen ze vaak…
Of het is je afwateringsgaatje… das dus normaal..
4 juli 2012 om 09:40 #18043313weet niet of die optie al is voor gesteld maar leg eens een platte schoen tegen de uitlaat ( niet te lang ) Dan hoor je ook of de uitlaat lek is king:
4 juli 2012 om 11:30 #18043314Dank jullie wel iedereen, heb hem vrijdag weer bij huis staan dus ik zal hem toch maar weer even de brug op zetten om onder goed na te kijken.
Zal inderdaad wel aan de pakkingen liggen maar kan iemand mij nog wat verder informeren naar die EGR-buis of is dit gewoon complete onzin?4 juli 2012 om 11:55 #18043315Plantenspuit (O.i.d.) met sop
Auto laten lopen, en spuiten maar op de uitlaat. Waar hij lek is zal het gaan schuimen/borrelen. ;)4 juli 2012 om 12:17 #18043316Maar dat moet je dus wel met een koude uitlaat doen anders helpt het erg weinig.
4 juli 2012 om 17:12 #18043317gehoor doet ook een boel,komt het onder de wagen weg of onder de moterkap.trillend hitteschild van uitlaat
4 juli 2012 om 17:31 #18043318@opelvectra wrote:
gehoor doet ook een boel,komt het onder de wagen weg of onder de moterkap.trillend hitteschild van uitlaat
Ja komt dus onder de motorkap vandaan. Tussen de motor en het waar het inzittende compartiment begint (Ik ben echt slecht met onthouden hoe deze dingen heten)
Om even een foto te jatten van Sander2.5v6. Waar het geluid vandaan komt is dus aangegeven met de Rode pijl. Dacht dus zelf dat het daar lek was maar monteur zei van niet. Kon zelf ook niks zien moet ik toegeven maar ben er dan ook niet bepaald ervaren in.
4 juli 2012 om 17:35 #18043319ken achterste spruitstuk zijn of misschien pakking waar die op de voorpijp komt
4 juli 2012 om 21:13 #18043320Voor bijde geldt hoogstwaarschijnlijk spruitstuk lek.
Bij de V6 achterzijde, is geen grapje om deze te vervangen..
Bij de X18XE lekt ie onder het hitteschild, zit een haarscheur
Willem
15 juli 2012 om 18:06 #18043321Bleek toch de EGR-buis te zijn. Nieuw buisje bestellen en dan weer klaar.
Vraagje, heb iets gehoord over het afdoppen van de EGR klep. En dan voornamelijk in het topic van Wim-V6.
Is dit ook een slim idee voor de X25XE en zo ja moet dit eventueel anders gedaan worden dan bij de Z18XE motor in het voorbeeld.@Lemmens wrote:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem maar dan met een 1.8. Nergens te vinden terwijl duidelijk is dat er meer herrie is dan zou moeten… (
Als je alles al hebt nagekeken kijk dan toch nog even je EGR buis na.
15 juli 2012 om 18:38 #18043322Ik heb ‘t inmiddels ook weten te traceren, wist wel dat het ‘ergens van onder’ kwam. Bij mij was het loslatende gungum tussen de katalysator en middendemper…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.